Forum

Notifications
Clear all

Pebble Topic

Page 1 / 2
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Wat is een Pebble?

Pebble Specificaties:

Ontwikkelaar Eric Migicovsky
Fabrikant Pebble Technology
Introductie 11 april 2011
Besturingssysteem Pebble OS
Scherm 144x168 LCD
Connectiviteit Bluetooth 4.0
Afmetingen 52 x 36 x 11,5 mm
Gewicht 38 gram
Batterij 7 dagen
Processor ARM Cortex-M3
Opslag 8 apps

Pebble is een smartwatch van Pebble Technology uit 2013. De ontwikkeling en productie werd gefinancierd via de crowdfunding-website Kickstarter.

Pebble kan via Bluetooth 4.0 verbinding maken met een smartphone, waardoor het via verschillende signalen (trilling, tekst of alarm) de gebruiker op de hoogte kan stellen van bijvoorbeeld nieuwe e-mails, binnenkomende oproepen, agenda-afspraken, berichten op sociale media of weeralarmen.
Geschiedenis[bewerken]

Pebble is ontwikkeld door Eric Migicovsky, die het horloge in 11 april 2012 aankondigde op de website Kickstarter. Hier haalde het via crowdfundig $10,266,845 binnen van 68.929 mensen.[1]
In januari 2013 is het horloge in productie gegaan en op 23 januari werden de eerste modellen verscheept. Op 4 juli van dat jaar waren er 85.000 stuks verkocht.[2]

Recentelijk ben ik geïnteresseerd geraakt in de Pebble en lees een hoop reviews en ervaringen op bijv Tweakers.net LINKJE

Hoofdzakelijk wordt hij gebruikt voor Notificatie van: SMS/EMAIL/TELEFOON.

Tegenwoordig worden er ook een hoop andere messengers ondersteund zoals iMessage & Whatsapp.

Pebble heeft een eigen APP Store aangekondigd zodat Developers apps kunnen ontwikkelen voor de Pebble Smartwatch.

Apps zoals Runkeeper & FreeCaddie werken ook samen met de Pebble. Runekeeper is een App voor bij het hardlopen en FreeCaddie is App voor mensen die golfen waarbij hole info wordt getoond.

Hij kost nu $150,- en dat is misschien aan de dure kant voor het gene wat de Pebble allemaal kan.

De pebble wordt geleverd met 1 simpel USB kabeltje voor aan de PC/Mac om hem op te laden. de Uptime van het Horloge is rond 5 tot 7 dagen dus das mooi 😛

Er zijn ook andere Smartwatches op de markt zoals; Samsung Galaxy Gear (Android/Galaxy Only) en de Sony Smart Watch2 maar deze zijn of gelimiteerd door compatiblity of een hogere prijs.

De pebble is ook waterdicht.

Hier een paar reviews:

POCKETNOW

Review

Ligt er een toekomst voor Smartwatches? Is het iets voor jouw?

Pebble Website

Quote
Topic starter Posted : 28/12/2013 11:45 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Er is nu ook een Nederlandse Pebble Website - http://www.pebble-watch.nl

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/12/2013 9:53 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

en nog een leuk filmpje

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/12/2013 10:16 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Er is deze week naast een Appstore voor iOS nu ook een Android Appstore geopend

ReplyQuote
Topic starter Posted : 14/03/2014 11:03 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Sinds mijn vakantie ben ik de trotse eigenaar van een Pebble Steel 🙂 en moet zeggen ik ben aangenaam verrast zowel kwa prijs als de mogelijkheden.

Voor €165,- omgerekend (Dollar -> Euro) kon ik hem niet weigeren.
De uptime is zeer goed te noemen want na een dag of 6 is hij pas 'leeg' en dat is wel fijn.

De notificaties op een horloge is wel prettig ipv dat je steeds je telefoon moet pakken om te kijken wat er is. Ook de notificatie van een inkomend telefoongesprek is wel zeer handig op je horloge. Zeker als je in een situatie bent (werk oa) waarbij je niet in gelegenheid bent om je telefoon te raadplegen maar wel wil weten wie er belt.

De Pebble werkt via een app op je telefoon die in verbinding staat via Bluetooth. In deze app kan je naar de Pebble APP store om Apps en Watchfaces te downloaden. 1 van de Apps die ik heb draaien is de koppeling met Evernote ( je kan je notities raadplegen via je Pebble). Ook Yelp is wel handig op je horloge.

PebbleGPS (app) is een offline GPS Navigatie op je pebble die je in de "buurt" brengt 😉

Het is me eerste ervaring in de wereld van de Smart Watch en tot nu toe een positieve !.

Ben jij al klaar voor de Pebble of andere Smartwatch?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/11/2014 5:43 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ben jij al klaar voor de Pebble of andere Smartwatch?

Als ik de iPhone blijf gebruiken, dan ben ik wel benieuwd naar de Apple Watch.
Die ben ik op dit moment even in de gaten aan het houden.

Nog tijd zat om een besluit te nemen want eerder dan mei/juni 2015 hoeven we 'm niet te verwachten in Nederland.

ReplyQuote
Posted : 07/11/2014 6:47 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Zit die Pebble niet een beetje te strak om je pols? :-
Of heb je lekker zitten kanen op de zeeschuimer? ::) 😛

En om je vraag te beantwoorden..

Bij mij geen polonaise om mijn carpus! ^-^

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 08/11/2014 1:54 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nieuwe Pebble opkomst ! https://getpebble.com/#/QeYyHq:AYs

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/02/2015 1:53 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

De nieuwe Pebble Tims is in aantocht ! via Kickstarter en de pledges gaan hard, zeer hard

Backers
36,990

Pledged of $500,000 goal
$7,848,970

Days to go
30

De $159 pledge is al uitverkocht. je kan er 1 score via de $179 plegde

https://www.kickstarter.com/projects/597507018/pebble-time-awesome-smartwatch-no-compromises

Go Pebble!

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/02/2015 10:15 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Timeline komt in december als bèta naar originele Pebble en Pebble Steel
Door Arnoud Wokke, donderdag 5 november 2015 09:47, 9 reacties • Feedback

De Timeline-interface van Pebble OS 3.0 komt in december als testversie, waarvoor gebruikers zich kunnen inschrijven, naar de originele Pebble en Pebble Steel. Dat heeft de oprichter en directeur gezegd. Pebble zei al eerder dat de update dit jaar zou uitkomen.

Wie op de huidige Pebble OS 2-interface wil blijven, kan dat voorlopig doen. De bèta is opt-in, zegt directeur Eric Michigovsky tegen Wareable. Het is voor het eerst dat Pebble een concrete maand noemt voor de release, hoewel het onduidelijk is of de Timeline-interface later uit bèta zal komen. Evenmin is duidelijk of andere features van Pebble OS 3 naar de originele Pebble uit 2013 en Pebble Steel uit 2014 komen. Denk aan het instellen van de intensiteit van de trilling en de felheid van de backlight, en ondersteuning voor Spotify in de muziek-app.

De Timeline-interface biedt nieuwe animaties en toont notificaties, agenda-items en items van apps op het horloge in een chronologisch overzicht. De interface kwam deze zomer voor het eerst uit met de Pebble Time. Na de Time bracht Pebble nog de Time Steel uit, terwijl de Time Round inmiddels ook te koop is.

Vandaag heb ik Pebble OS 3 er op gezet en de Interface "Timeline" is een verfrissend interface !
What is timeline?
Timeline is a whole new way to interact with your smartwatch. With the press of a button you can get the information you need, summarized chronologically to help you organize and go on with your day.

With the original Pebble firmware, when your watchface was displaying, pressing Up or Down would let you scroll between whatever watchfaces you had saved on your Pebble. With our new software, if you press the Up or Down buttons from your watchface, you will be shown your customized timeline full of meaningful pinned events.

Up will take you into the past, where you can view recent appointments or events, see the score from last night's game, or your step-count so far.

Down will take you to the present first, where you can see the weather, news headlines, any meetings you may have coming up.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 31/12/2015 12:15 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Pebble introduceert - Pebble Time 2 en een andere wearble zonder scherm.

http://tweakers.net/nieuws/111613/pebble-presenteert-pebble-2-time-2-en-wearable-zonder-scherm.html

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/05/2016 6:03 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Handig voor sporters: http://www.welingelichtekringen.nl/tech/579667/voor-mensen-die-sporten-is-dit-het-perfecte-apparaatje.html

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 26/05/2016 9:48 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Helaas het feestje van Pebble is over en uit.

Pebble’s Next Step :'( :'( :'( :'( :'(

Nu bezit ik een collectors item 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/12/2016 5:52 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Onofficiële Pebble OS-opvolger Rebble gaat wellicht eigen smartwatches maken:

Rebble, een project om elementen van de software van Pebble-horloges na te maken om functionaliteit in stand te houden als Fitbit stopt met de ondersteuning, is bezig met de ontwikkeling van eigen smartwatches. Er is al een prototype van een horloge met e-paperscherm.

Rebble-leider Ish Ot Jr zegt in een interview met Wareable dat het niet moeilijk was om een prototype in elkaar te schroeven. "We konden al snel wat cools in elkaar zetten." Hij kondigt vooralsnog geen nieuwe modellen aan, maar zegt wel 'dat hij het gaat maken als niemand anders het doet'.

Die smartwatches moeten draaien op Rebble OS, software die erop is gericht om functies van Pebbles besturingssysteem over te nemen. Rebble kan zich niet baseren op de broncode van Pebbles besturingssysteem, omdat Fitbit die voor zichzelf houdt en gebruikt voor zijn smartwatch Ionic. Fitbit heeft wel de ondersteuning voor Pebble-functies verlengd en het mogelijk gemaakt dat de officiële Pebble-apps voor iOS en Android een andere downloadwinkel benaderen dan die op de servers van Fitbit staat. Ook heeft het bedrijf de apps van een update voorzien, waardoor een verbinding met de servers niet langer nodig is om een smartwatch te activeren.

Rebble heeft al werkende software, maar daarvan is het energiebeheer nog niet op orde, waardoor Pebble-horloges met die software binnen een kwart dag leeg zijn. Pebble-horloges met de Pebble-software gaan veelal een week mee.

Het project zal op 30 juni op zijn minst een goed werkend alternatief voor Pebbles besturingssysteem online willen hebben. Het is onbekend hoeveel actieve gebruikers van Pebble-horloges er zijn. Het bedrijf verkocht voordat Fitbit het eind 2016 overnam, naar schatting enkele miljoenen exemplaren.

Bron: tweakers.net

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/01/2018 2:16 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Je kan je pebble account omzetten naar een Rebble Account zie: https://rebble.io/

ReplyQuote
Topic starter Posted : 29/06/2018 4:47 pm
Page 1 / 2