Forum

Phasing in WoW, ook...
 
Notifications
Clear all

Phasing in WoW, ook in ToR?

 Imia
(@imia)
Noble Member

Sinds 2e uitbreiding wordt phasing verbeterd in WoW. Ik vind het mooiste feature in MMORPG. Vraag me af of dat nog wat bekend bij ToR.

Is het ook toegepast in LOTRO?

Zal even uitleggen hoe phasing werkt in WoW.
Phasing werkt dat lokale gebied of groter ervan ontwikkelt / evolueert naarmate je opdrachten hebt afgerond.

Dat wil zeggen dat gebied waar de mobs staan verdwijnen en komt er andere npc of omgeving op. Ook dat andere speler die wat achterloopt met de opdrachten jou niet kan zien.

Dit heeft ook voordeel dat je niet elke keer naar andere gebied gaan om weer verder te questen en heeft ook met leuke verhaallijn tijdens questen.

Voorbeeld :
De mobs op dat gebied moet gekild worden. Je krijgt opdracht om deze mobs uit te roeien of te helpen. Zijn de opdrachten afgerond, dan zijn dit gebied verandert met kamp erop. (waar normaal alleen maar bomen of mobs staan met open veld).
Meer opdrachten afgerond verandert er ook meer, grotere kamp. Drukker enz..

Zoals Danny zei, layers. Lijkt erop, maar wel op hetzelfde lokale gebied.

Quote
Topic starter Posted : 08/12/2010 1:14 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Phasing als in Layers?

Wat is phasing?

En ik begrijp wel dat je nu weinig tijd hebt hoor nu dat Cataclysm uit is.
Jammer dat WoW nooit LifeTimeSub zal krijgen.
Zag er allemaal mooi uit die Cataclysm uitbreiding.

ReplyQuote
Posted : 08/12/2010 1:51 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Hoofdpost aangepast.

Lifesubtime, mja. Graag gewild, maar denk daar niet aan. Weet niet hoe Blizzard daar omgaan. WoW kost toch maar 10 euro per maand (op basis van half jaar aankoop)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/12/2010 5:00 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Blizzard wilt niet nog meer spelers op hun servers hebben, dus daarom doen ze ook geen F2P helaas.
10 euro per maand ok, toch 120 euro per jaar.. zoveel kostte de LifeTimeSub voor LOTRO.

Maar wel erg kewl gedaan die phasing, nope dat heeft LOTRO niet, ToR zal dat ook niet krijgen.
Damn kewl zeg, inderdaad tof dat in een zelfde gebied toch het weer een beetje anders uit ziet, erg nice.
Dat verveeld niet voor de speler in WoW.

ReplyQuote
Posted : 08/12/2010 6:15 pm
(@damir)
Reputable Member

Dat was in Icecrown toch ook al zo. Al vechtend tegen de scourge verandere het gebied.

ReplyQuote
Posted : 11/12/2010 12:39 am
(@seladina)
Estimable Member

Met phasing elimineer je ook Power lvlen, En daarom is het niet gedaan in Lotro Niet op het power lvlen maar om het feit dat Turbine Ook Rp servers heeft en dat als je RP stijl quest het niet uit maakt welk lvl je bent met je FS

bijvoorbeeld :
Op een lvl 34 Quest Je gaat met In RP die quest doen met een groepje van 3 x een lvl 35 een lvl 20 een lvl 45 en een lvl 65 Char als dan phasing hebt dan kan de helft van de FS niet mee doen. en terwijl in RP de lvl 65 op de uitkijk staat terwijl het gevecht plaats vind en de lvl 20 en 45 kijken of de mobs echt dood zijn.

Dat is dus een van de reden geweest dat ze phasing niet hebben in Lotro

wat ze wel hebben tegenwoordig is layers. Als het in de Pony bijv te druk wordt met spelers dan komt er een layer bij. je kan wel switchen tussen die layers als er iemand van je FS niet in de zelfde layer zit.

ReplyQuote
Posted : 11/12/2010 4:09 pm
(@damir)
Reputable Member

Ik denk dat het technisch niet mogelijk is voor LOTRO.

ReplyQuote
Posted : 11/12/2010 6:50 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Dan loopt bij LOTRO achter met onwikkeling O0

Grapje,

denk dat in WoW geen probleem met lvl verschil. Alleen dat het quest-gebonden zijn. Het is ook wel logisch en questen hoef niet langdradig zijn. In WoW is het toch wel succesvol. Dus waarom niet bij LOTRO?
Level verschil van 5 zijn al heel groot in WoW, kracht wordt expontieel toegenomen naarmate je lvl toeneemt.

Layers, hmmm ik vind gewoon dat ik iedereen kan zien en niet verstoppen in andere layer. Vind wel irritant, jij niet.. Zeker gewend? 😀

Waarom passen ze de layers ook niet toe in Reallife verkeer!

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/12/2010 2:08 pm
(@seladina)
Estimable Member

Dan loopt bij LOTRO achter met onwikkeling O0

Grapje,

Of voor..ach elke game heeft zijn pro en mins. In lotro heb je bijv het geweldige cosmetisch systeem 😛
denk dat in WoW geen probleem met lvl verschil. Alleen dat het quest-gebonden zijn. Het is ook wel logisch en questen hoef niet langdradig zijn. In WoW is het toch wel succesvol. Dus waarom niet bij LOTRO?

In Lotro heb je de epic quest line die is heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang. en aardig wat quests hebben ook follow ups.
Level verschil van 5 zijn al heel groot in WoW, kracht wordt expontieel toegenomen naarmate je lvl toeneemt.

Maar als je quests in RP style speelt is het lvl niet van belang in lotro.
Layers, hmmm ik vind gewoon dat ik iedereen kan zien en niet verstoppen in andere layer. Vind wel irritant, jij niet.. Zeker gewend? 😀

Layers Raak je gewend aan Star Trek Online is niets anders dan layers. maar Layers heb je ook in WOW alsje bijv een instance in gaat met je groep zal je waarschijnlijk geen andere groep tegen komen. omdat die de zelfde instance in een andere layer doet. Aleen het is nog niet zo vaak toegepast buiten instances in games. En in Lotro zijn de Bree Town layers er ook pas.
Waarom passen ze de layers ook niet toe in Reallife verkeer!

Dat zou wat zijn.... 😛

ReplyQuote
Posted : 13/12/2010 3:13 pm
(@damir)
Reputable Member

In het kort.

Perry, Richard en ik spelen op Megtheridon met 3 taurens....

ReplyQuote
Posted : 13/12/2010 4:38 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Phasing had/heb je ook in SWG met de oude village volgens mij.

ReplyQuote
Posted : 13/12/2010 5:12 pm
(@damir)
Reputable Member

klopt helemaal.

Echter die werd ingesteld na een server reset, dus volledig auto phase is het niet.

ReplyQuote
Posted : 13/12/2010 10:14 pm