Forum

Starwars Boeken top...
 
Notifications
Clear all

Starwars Boeken topic

Page 6 / 8
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Staat inmiddels in mijn leeslijst 🙂

ReplyQuote
Posted : 19/12/2015 8:30 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Top!

Ja moet ergens me Star Wars honger mee stillen 😛

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/12/2015 3:11 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Deze ebooks heb ik aan mijn collectie toe kunnen voegen:

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/01/2016 10:02 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Nice ja. 🙂

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 24/01/2016 9:54 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ga vanavond beginnen in: "Before the Awakening"

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/01/2016 9:57 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Claudia Grey - de author van Lost Stars komt met een nieuwe novel: New Republic: BloodLine

Het verhaal begint 6 jaar voor de The Force Awakens dus hopelijk veel achtergrond info voor The Force Awakens.
Dus hij komt op mijn "te lezen" lijstje 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/02/2016 5:01 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Bij mij ook! Hopelijk van een vergelijkbare kwaliteit als Lost Stars....

ReplyQuote
Posted : 04/02/2016 5:45 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik heb "Before the Awakening" gelezen en niet echt een MUST READ ook zijn het 3 korte verhalen over Fin, Rey en Poe. Ik vond het erg tegenvallen maar dat zal misschien wel te maken hebben dat het een Junior Novel was.
Het verhaaltje over Poe vond ik het leukst en het interessants omdat het verhaal van Poe mooi inhaakt op TFA.

Het verhaal van Fin vond ik meh 🙁
Het verhaal van Rey vond ik al weer wat beter maar niet boeiend genoeg.

Het boekje heeft maar 126 bladzijden dus je bent er redelijk snel doorheen :).

Nu begonnen met Star Wars - The Force Awakens novelization 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/02/2016 2:18 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

De The Force Awakens Novel zit in de pocket ! . Een MUST READ - niet echt, als je de film hebt gezien dan heb je dit boek ook wel gelezen. Er zit niet veel extra info in behalve dat je wel in het boek leest hoe Poe van Jakku is vertrokken. Wat is er wel is opgenomen in het boeken zijn de deleted scenes - zoals de snowspeeder achtervolging op StarKiller Base. Je kan bij dit boek goed merken dat het regelrecht uit het script/film komt en dat is wel jammer.

Nu snel klaar maken voor een novel die zeker een MUST READ is namelijk:

WITNESS THE BIRTH OF THE RESISTANCE

When the Rebellion defeated the Empire in the skies above Endor, Leia Organa believed it was the beginning to a lasting peace. But after decades of vicious infighting and partisan gridlock in the New Republic Senate, that hope seems like a distant memory.

Now a respected senator, Leia must grapple with the dangers that threaten to cripple the fledgling democracy—from both within and without. Underworld kingpins, treacherous politicians, and Imperial loyalists are sowing chaos in the galaxy. Desperate to take action, senators are calling for the election of a First Senator. It is their hope that this influential post will bring strong leadership to a divided galaxy.

As the daughter of Darth Vader, Leia faces with distrust the prospect of any one person holding such a powerful position—even when supporters suggest Leia herself for the job. But a new enemy may make this path Leia’s only option. For at the edges of the galaxy, a mysterious threat is growing. . . .

SEE LESS

Een duidelijk verhaal over Leia en de geboorte van de Resistance. Ik zeg op naar de boekhandel (virtueel/fysiek) en pak dit boek mee!.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/05/2016 3:34 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Mijn starwars vriend - Nathan P Butler heeft de volgende conclusie
The Verdict

Bloodline is an excellent Star Wars political thriller with strong new characters and Leia finally done right. Those looking for answers to many of the burning backstory questions in The Force Awakens will find many (but not all) of those answers here.

I highly recommend this to fellow Star Wars readers as one of the few true must-reads of the Story Group’s “canon.” Claudia Gray has managed to do it again.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/05/2016 5:32 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Zou Meulenhoff|SF of een andere NL uitgeverij nu wel weer aandurven de boeken te vertalen? Nu Star Wars weer enorm leeft!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 04/05/2016 5:34 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisterenavond begonnen in Bloodline :). Het boek speelt zich 6 jaar voor The Force Awakens af. Heb nog niet veel gelezen maar het is een Leia Organa verhaal wat is zich in het begin afspeelt op Hosian Prime. Mon Mothma en General Ack Bar (80 jaar) zijn al ten tonele verschenen.

De auteur Claudia Gray heeft een zeer prettige schrijfstijl waardoor je lekker door blijft lezen.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/05/2016 11:45 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Bloodline is in de pocket en ik moet zeggen dat het een wat teleurstellend boek is. De schrijfstijl is prettig alleen het verhaal gaat niet diep in op onderwerpen als First Order en het ontstaan van de Resistance ( het laatste wordt wel genoemd ). Wat ik ook apart vond is dat het verhaal zich 6 jaar voor TFA afspeelt waarbij Chewie op Kashyyyk woont, Han nog goed om gaat met Leia en dat Luke met Ben zijn nog bezig met de Jedi training en dat vond ik wel kort op de TFA.

Is dit een MUST READ - nee maar het is wel een aardig verhaal om te lezen over de politieke onrust in de New Republic met Leia in de hoofdrol.

Cijfer: 7

NB: de nieuwe CANON tot nu toe vind ik nog erg 'plat' en gaat niet diep op zaken in maar is meer gebouwd op character building en dat vind ik jammer.

Tussenstand EU vs Canon 1-0

ReplyQuote
Topic starter Posted : 15/06/2016 12:28 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ben het wel eens met bovenstaande. Je kunt duidelijk merken dat de schrijfster veel meer met handen en voeten gebonden is aan de canon voor Leia dan bij haar vorige boek....

ReplyQuote
Posted : 16/06/2016 2:05 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Het volgende boek van de plak gepakt:

ReplyQuote
Topic starter Posted : 16/06/2016 12:26 pm
Page 6 / 8