Forum

Notifications
Clear all

SWCCG op de PC

Page 2 / 3
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ja wel van gehoord, toen het kaartspel net bestond, maar toen had ik nog geen internet 🙂
Dan praat ik over zeker 6 jaar terug 😀

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 1:21 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

- Starting lokatie: 2 of 3 random goeie kaart om te beginnen
- Zorg voor zoveel mogelijk force genereren door middel veel lokatie te plaatsen ipv voordeel van tegenstander
- deploy zoveel mogelijk character die je kan betalen
- hou force pile 2 of 3 kaarten staan

Ik heb in SW CCG database ingekeken, er staan best veel "common" ruimteschepen zoals X-wing en Y-wing (1 piloot toevoegen als optioneel). Beide kan je neerleggen zonder piloten.

Je kunt om te beginnen, een space strategie van maken. Er zitten voldoende schepen in.

Starfighter in docking bay deployen en capital op system-kaarten.

- Sterkste kaarten als je voldoende force hebt, als eerst deployen.
- Aanvallen als men sterker is dan tegenstander OF bij gelijk (gok ivm men battle destiny kan trekken als daar ability >= 4)
- Add destiny = 1 destiny toevoegen in destiny (is NIET extra kaart trekken!)
- Draw destiny = trek kaart voor destiny

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 3:00 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Omdat er ook een single-player mode in moet zijn waarin de speler tegen de computer moet spelen??? En dat moet dus ook ontwikkeld worden he??

dan nog.. kun je niet vantevoren bepalen hoe de speler zal gaan spelen met de kaarten die voorhanden zijn..

want wat je nu zegt is geheel iets anders.. ontwikkelen van software AI heeft niets te maken met strategie van de speler, maar met spelregels van het spel.

dat het ontwikkelen van de software AI nogal pittig is, ja dat kun je wel zeggen ja.

dus volgende keer niet zeggen dat ik langzaam van begrip ben.

je ontwikkeld de software AI op een bepaalde moeilijkheidsgradatie met de spelregels van het spel. hoe de speler straks zijn spel/strategie gaat spelen is "afwachten" voor de software AI.

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 4:39 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Vooruit plannen:
- Zorg voor voldoende force pile aanwezig (stuk of 2 / 3) dat je actie kan uitvoeren.
- Controleer je kaarten die "react" deploy-actie heeft (maar dat vervalt bij jou project?)
- Probeer wat lokatie kaarten in te boeten door lost force.

PS: ik denk dat vooruit plannen dit keer maar 0 - 1 stap verder kan, omdat interrupt en effect niet in je project voorkomt.

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 5:14 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

er zijn zoveel spelsituaties mogelijk!

er is zoveel wat een spelsituatie of zelfs eigenlijk de startsituatie kan beinvloeden.

voordat je begint breng je 60 kaarten bijelkaar waarvan jij denkt dat ie goed zijn en bijelkaar passen ivm. kaarttekst of soort kaart. en ook combinaties van kaarten die elkaar sterker maken.

voordat je begint met ccg, dan moet je je 60 kaarten schudden, dus je weet nooit welke kaarten er bovenop liggen of welke kaarten als eerste aan de beurt komen.

ook al kun je nog zulke goede kaarten hebben in totaal 60 en die in perfecte harmonie samen gaan, maar als de kaarten in zodanige volgorde in je hand terecht komen, kan je voorbedachte strategie volledig in duigen vallen.

je weet gewoon bijna niet in welke spelsituatie je terechtkomt, omdat het van zoveel factoren afhangt en dan heb je ook nog eens de tegenstander, als die wel geluk heeft of ook niet, beinvloed dat de spelsituatie enorm.

ik denk niet dat je kunt neerzetten hier dat iemand zo & zo reageert op die & die spelsituatie, omdat er oneindig veel mogelijke spelsituaties mogelijk zijn.

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 7:40 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

true..

er zijn anders wel heel veel verschillende situaties waardoor je enorm veel logische beweegredenen moeten gaan inprogrammeren alvorens de software AI een bepaalde keuze/zet doet.

als antwoord op wat de speler voor een keuze maakt of zet doet.

ik denk als jullie zelf nou eens een spelletje ccg gaan spelen, dat jullie al heel ver komen in hoe de software AI te moeten gaan ontwikkelen, programmeren cq. configureren of hoe je het ook wilt noemen.

maar wanneer de spelregels worden ingeprogrammeerd, aan de hand daarvan zal er bepaalde logica gaan 'groeien' en zul je denk al een end ver komen lijkt me.

anway.. ga nu steeds mijzelf herhalen in andere woorden.
enorm veel succes met ontwikkelen van de swccg voor de pc.
het zal niet makkelijk wezen, maar jullie kunnen het wel volbrengen, al is het eenvereenvoudige versie van ccg.

ReplyQuote
Posted : 18/01/2005 12:00 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Wanneer kunnen we ons inschrijven op de beta ? 😉

ReplyQuote
Posted : 18/01/2005 12:02 pm
(@xcaret)
Prominent Member

hey pokemoen, kom jij ook swg spelen 😛

ReplyQuote
Posted : 18/01/2005 3:38 pm
(@eimia)
Eminent Member

Tot zover is de messaging service tussen de clients aan de praat, dus we kunnen beginnen met het programmeren van het spel zelf 😀

Alleen de GUI weet ik nog niet *wijst naar pokemoen de l33t OpenGL coder! :P*

Ben benieuwd hoe dat gaat...

ReplyQuote
Topic starter Posted : 18/01/2005 7:08 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Pokemon gewoon proberen 🙂 kijk naar wouter die vind het ook leuk toch?

ReplyQuote
Posted : 25/01/2005 2:27 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

Eimia! en Pokemo(e)n!!

wat is de status hier??

ReplyQuote
Posted : 01/02/2005 4:42 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

/bump

NEED INFO!

ReplyQuote
Posted : 17/02/2005 8:08 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Jeuh Pokemoen !

ReplyQuote
Posted : 26/04/2005 2:28 am
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

nou mij benieuwen idd hoe het er uit gaat zien!

ReplyQuote
Posted : 27/04/2005 3:37 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

tis bijna 1 juni dus

//bump 😀 😀 😀

ReplyQuote
Posted : 11/05/2005 2:26 am
Page 2 / 3