Forum

Notifications
Clear all

SWCCG op de PC

Page 2 / 3
(@eimia)
Eminent Member

Omdat er ook een single-player mode in moet zijn waarin de speler tegen de computer moet spelen??? En dat moet dus ook ontwikkeld worden he??

Zo, je bent langzaam van begrip 😯

ReplyQuote
Topic starter Posted : 16/01/2005 6:16 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ja wel van gehoord, toen het kaartspel net bestond, maar toen had ik nog geen internet 🙂
Dan praat ik over zeker 6 jaar terug 😀

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 1:21 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

- Starting lokatie: 2 of 3 random goeie kaart om te beginnen
- Zorg voor zoveel mogelijk force genereren door middel veel lokatie te plaatsen ipv voordeel van tegenstander
- deploy zoveel mogelijk character die je kan betalen
- hou force pile 2 of 3 kaarten staan

Ik heb in SW CCG database ingekeken, er staan best veel "common" ruimteschepen zoals X-wing en Y-wing (1 piloot toevoegen als optioneel). Beide kan je neerleggen zonder piloten.

Je kunt om te beginnen, een space strategie van maken. Er zitten voldoende schepen in.

Starfighter in docking bay deployen en capital op system-kaarten.

- Sterkste kaarten als je voldoende force hebt, als eerst deployen.
- Aanvallen als men sterker is dan tegenstander OF bij gelijk (gok ivm men battle destiny kan trekken als daar ability >= 4)
- Add destiny = 1 destiny toevoegen in destiny (is NIET extra kaart trekken!)
- Draw destiny = trek kaart voor destiny

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 3:00 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Omdat er ook een single-player mode in moet zijn waarin de speler tegen de computer moet spelen??? En dat moet dus ook ontwikkeld worden he??

dan nog.. kun je niet vantevoren bepalen hoe de speler zal gaan spelen met de kaarten die voorhanden zijn..

want wat je nu zegt is geheel iets anders.. ontwikkelen van software AI heeft niets te maken met strategie van de speler, maar met spelregels van het spel.

dat het ontwikkelen van de software AI nogal pittig is, ja dat kun je wel zeggen ja.

dus volgende keer niet zeggen dat ik langzaam van begrip ben.

je ontwikkeld de software AI op een bepaalde moeilijkheidsgradatie met de spelregels van het spel. hoe de speler straks zijn spel/strategie gaat spelen is "afwachten" voor de software AI.

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 4:39 pm
(@pokemoen)
Active Member

computer "AI" is niet, zoals veel mensen denken, echte AI. De computer analyseert de situatie en maakt aan de hand daarvan een keuze uit een aantal standaard moves. Om de AI echter te laten lijken ga je bij elke beurt een (paar) beurt(en) vooruit denken, dit maakt het inderdaad wat ingewikkelder, maar we hebben het echt niet over neurale netwerken ofzo 🙂

Dat "vooruit denken" kan dus een strategie genoemd worden. Omdat wij geen doorgewinterde swccg spelers zijn vroegen we hier om commentaar. Wat zouden jullie doen bij bepaalde spelsituaties, hoe bouw je het spel in eerste instantie op (als er dus nog niks is om keuzes te beinvloeden), etc.?

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 4:54 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Vooruit plannen:
- Zorg voor voldoende force pile aanwezig (stuk of 2 / 3) dat je actie kan uitvoeren.
- Controleer je kaarten die "react" deploy-actie heeft (maar dat vervalt bij jou project?)
- Probeer wat lokatie kaarten in te boeten door lost force.

PS: ik denk dat vooruit plannen dit keer maar 0 - 1 stap verder kan, omdat interrupt en effect niet in je project voorkomt.

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 5:14 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

er zijn zoveel spelsituaties mogelijk!

er is zoveel wat een spelsituatie of zelfs eigenlijk de startsituatie kan beinvloeden.

voordat je begint breng je 60 kaarten bijelkaar waarvan jij denkt dat ie goed zijn en bijelkaar passen ivm. kaarttekst of soort kaart. en ook combinaties van kaarten die elkaar sterker maken.

voordat je begint met ccg, dan moet je je 60 kaarten schudden, dus je weet nooit welke kaarten er bovenop liggen of welke kaarten als eerste aan de beurt komen.

ook al kun je nog zulke goede kaarten hebben in totaal 60 en die in perfecte harmonie samen gaan, maar als de kaarten in zodanige volgorde in je hand terecht komen, kan je voorbedachte strategie volledig in duigen vallen.

je weet gewoon bijna niet in welke spelsituatie je terechtkomt, omdat het van zoveel factoren afhangt en dan heb je ook nog eens de tegenstander, als die wel geluk heeft of ook niet, beinvloed dat de spelsituatie enorm.

ik denk niet dat je kunt neerzetten hier dat iemand zo & zo reageert op die & die spelsituatie, omdat er oneindig veel mogelijke spelsituaties mogelijk zijn.

ReplyQuote
Posted : 17/01/2005 7:40 pm
(@pokemoen)
Active Member

Hoe verschillend elk spelletje ook kan zijn, er is altijd een bepaalde logica die aan een zet/keuze vooraf gaat.

ReplyQuote
Posted : 18/01/2005 12:24 am
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

true..

er zijn anders wel heel veel verschillende situaties waardoor je enorm veel logische beweegredenen moeten gaan inprogrammeren alvorens de software AI een bepaalde keuze/zet doet.

als antwoord op wat de speler voor een keuze maakt of zet doet.

ik denk als jullie zelf nou eens een spelletje ccg gaan spelen, dat jullie al heel ver komen in hoe de software AI te moeten gaan ontwikkelen, programmeren cq. configureren of hoe je het ook wilt noemen.

maar wanneer de spelregels worden ingeprogrammeerd, aan de hand daarvan zal er bepaalde logica gaan 'groeien' en zul je denk al een end ver komen lijkt me.

anway.. ga nu steeds mijzelf herhalen in andere woorden.
enorm veel succes met ontwikkelen van de swccg voor de pc.
het zal niet makkelijk wezen, maar jullie kunnen het wel volbrengen, al is het eenvereenvoudige versie van ccg.

ReplyQuote
Posted : 18/01/2005 12:00 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Wanneer kunnen we ons inschrijven op de beta ? 😉

ReplyQuote
Posted : 18/01/2005 12:02 pm
(@pokemoen)
Active Member

Op z'n vroegst eind feb., begin mrt. ...

ReplyQuote
Posted : 18/01/2005 2:53 pm
(@xcaret)
Prominent Member

hey pokemoen, kom jij ook swg spelen 😛

ReplyQuote
Posted : 18/01/2005 3:38 pm
(@eimia)
Eminent Member

Tot zover is de messaging service tussen de clients aan de praat, dus we kunnen beginnen met het programmeren van het spel zelf 😀

Alleen de GUI weet ik nog niet *wijst naar pokemoen de l33t OpenGL coder! :P*

Ben benieuwd hoe dat gaat...

ReplyQuote
Topic starter Posted : 18/01/2005 7:08 pm
(@pokemoen)
Active Member

Das meer iets voor in een private message 🙂 Please stay on-topic ppl
Maaruh, swg is toch een MMORPG? Ik heb na een tijd van AO verslaving wel even genoeg mmorpg 🙂

@eimia
/me *kijkt schichtig om zich heen..*

ReplyQuote
Posted : 18/01/2005 7:51 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Pokemon gewoon proberen 🙂 kijk naar wouter die vind het ook leuk toch?

ReplyQuote
Posted : 25/01/2005 2:27 am
Page 2 / 3