Forum

Windows Vista (Ulti...
 
Notifications
Clear all

Windows Vista (Ultimate)

Page 1 / 3
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

hi Dokter D@sh,

na een half jaar kloten met de pc in een muurkast, ben ik het zo zat geworden van al die draden en ruimtegebrek etc.
dat ik heb besloten een Informatique iNote laptop te gaan aanschaffen.
het word de 17inch versie, gek genoeg kan ik nu de site ervan niet oproepen.
probleempje van Informatique.

er word dus ook een keuze voor besturingsysteem aangeboden.
als ik zo alles lees over de verschillen tussen de 5 Vista's.
ik denk dat mijn keuze valt op Ultimate, omdat daar wel mooie beveiligingsopties inzitten.

alleen de hele stroom negatieve shit die kwam vorig jaar over Vista is nu toch wel grotendeels over, doch heb ik nog mijn twijfels.
zijn er hier al Vista gebruikers? zo ja wat zijn jullie ervaringen.

Dokter D@sh kunt u hierbij helpen!? Maak ik een goede keuze met de iNote Informatique laptop?!

------( 10 minuutjes later )------
Of is een Acer laptop een net iets betere keuze?

------( half uur later )------
Hmhm gewoon schrijven naar de dokter helpt.. ik zie dat de iNote laptops van Informatique vergeleken met Acer en Asus aanbod best wel vebleekt.
zeker als je kijkt naar bijna dezelfde prijskaartjes.

------( wederom weer half uurtje later )------
Acer laptops zijn mooi, zit veel extra's op zoals nieuw surround sound 5.1 system, een bluray drive en zelfs 18.1 inch beeldscherm. maar het is allemaal opsmuk voor het mooie.. of het echt nodig is lijkt me niet.

terug naar 17inch en gewoon snelle cpu en geheugen en een goede vidcard. zoals Sytes al ooit eens zei dat drivers voor ATI vidcards beter zijn, denk ik nu aan een laptop met een ATI vidcard, maakt de ruime keuze is makkelijker..

ik zie gewoon door al die bomen het bos niet meer.. ik moet gaan kappen en de keuze makkelijker maken.

The Mandorine

Quote
Topic starter Posted : 23/06/2008 12:59 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

ja ik gebruik Vista Ultimate en met 4Gb intern loopt het nu wel aardig ben er niet te vreden over want:

. Het is traag en log OS
. Veel compatibiliteits problemen met oudere hardware en randapparatuur.
. Veel eyecandy maar slechte performance.
. Vista op een Laptop - heb veel ervaring op mijn werk en mijn collega's staan ook niet te springen -> te traag, te log etc etc

ReplyQuote
Posted : 23/06/2008 1:18 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

maar waarom wil je dan Ultimate op je nog te bouwen Mediacenter?

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/06/2008 1:27 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Wat mijn lieftallige assistente hierboven al zegt.

Ik heb zelf een *gratis* laptop gehad bij mijn tele2 verbinding, met Vista Home Basic (tja dat zat erop he) maar ik zweer voorlopig bij XP.

Vista is eyecandy, ziet er leuk uit allemaal, vooral in widescreen maar verder hoeft het voor mij ook niet. Ik vind zelf ook dat ik veel moet zoeken naar onderdelen. En bv de defragmentatie, in XP krijg je een mooi beeld te zien hoe het verloopt, in Vista krijg ik alleen "Dit kan enkele minuten tot uren duren" berichttje te zien.

Als je persΓ© een Vista wil, kan ik je overigens niet vertellen welke je moet hebben, gezien ik alleen de Home Basic een beetje ken, maar ik probeer er zoveel mogelijk van af te blijven.

ReplyQuote
Posted : 23/06/2008 1:31 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Omdat Ultimate de Media Center edition is van Vista πŸ™‚ en Ultimate heb ik nu op mijn PC staan welke Media Center gaat worden.

ReplyQuote
Posted : 23/06/2008 1:54 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Ik heb geen vista, simpelweg het gaat niet werken op mijn oude pc πŸ˜€
Zoals imoan zei, het is log en traag. Je MOET echt een snelle pc hebben om zeer soepel en lekker te kunnen draaien.

XP werkt altijd heel goed en lekker. Daar hou ik bij tot M$ als ik aan zijn woorden geloven, nieuwe compacte OS (opvolger Vista) aan het ontwikkelen.

ReplyQuote
Posted : 23/06/2008 2:23 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ik gebruik ook Vista (Ultimate) op mijn game PC.
Het lastige van een nieuw OS is dat het een eeuwigheid duurt voordat je eindelijk 's weet waar je alles kunt vinden en kunt instellen.
ik heb nu nog problemen met applicaties die ik als Administrator moet starten, terwijl mijn account een admin account is.
Zeer onregelmatig kan een programma niet starten. Na 2 a 3 keer opnieuw proberen lukt het opeens wel.
Een aantal oude (maar toch leuke) games werken gewoon niet meer.
Heel veel toeters en bellen van de Ultimate versie gebruik ik niet. Misschien in de toekomst.
Ik heb nu wel SP1 geinstalleerd maar weet nog niet of het nu allemaal sneller of beter werkt.

Op mijn laptop heb ik Vista Home edition. Een doffe ellende. Vrij regelmatig een lomp zwart scherm. Een harde reboot is dan de enige optie. Vista komt dan wel met de intelligente opmerking dat er een probleem is geweest. Je kunt Vista dan opdragen een mogelijke oplossing voor het probleem te zoeken. Komt steevast terug met een probleem met de Nvidia graphics driver. Helaas nog geen update waarmee het opgelost is.

Geschiedenis herhaalt zich een beetje. In de tijd van de win95 naar XP overgang waren de meningen ook verdeeld (de Millenium tussenfase vergeten we maar even).
Op een gegeven moment wordt het wel volwassen. Zal hopelijk met Vista ook het geval zijn.
Vista is nu een opstandige puber met pukkels! (luistert voor geen meter, vindt zichzelf heel wat en alles wat ouder is dan hem/haar zelf is bagger)

ReplyQuote
Posted : 23/06/2008 3:00 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

MAC OS X Snow Leopard πŸ™‚

ReplyQuote
Posted : 23/06/2008 3:06 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

@ Imia, klopt op een oude pc hoef je niet te gaan proberen om Vista te installeren. Maar op tegenwoordige nieuwe laptop inclusief die 1gb Turbo Memory card, moet Vista toch wel vlot werken?

@ Roebar, ok jij hebt zelfs 2 versies van Vista in huis.. echt positief klink je nogΒ  niet helemaal, doch het gamen gaat goed af? Jij hebt die beide computers gekocht met hardware wat compatible is met Vista en dus zou Vista gewoon vlot moeten werken denken wij dan?

@ Dokter D@sh, i see.. ja ik wil ook zweren bij XP, maar tegenwoordig zo focking moeilijk om een stevige laptop te vinden mΓ©t XP Pro erop. er zijn niet reguliere merken zoals XXOD, GNOTE en Alienware. Iig bij die merken heb je wat meer vrijheid in samenstellen.

@ Imoan, ja ja apple.. doch ik wil gewoon gelijk aan de slag en toch nog steeds is het makkelijkst om aan windows software te komen, gratis of voor weinig geld en voor de apple is dat geheel anders.
Nu kan Vista Ultimate dus al een heleboel, zelf branden, zelf locken, zelf imagen, etc vele beveiligingsopties enzo.. die er dan niet bijgezocht hoeven te worden.

@ all.. kijk ik heb een gruwel aan die breedbeeld monitoren op de laptops, daarom wil ik gaan voor de 17inch modellen, maar die staan ook afgesteld op een wide resolutie. om gek van te worden. of is het met gamen niet vervelend om te kijken naar widescreens? enkel voor gamen hoef ik niet perse 17inch, want ik speel nu nog een op 15inch monitor en dat gaat prrrima!
wat ook jammer is dat er maar weinig laptops zijn met ATI vidcards en al helemaal met AMD cpus. die Turion 64 X2 zijn toch gelijkwaardig als Duo Core?

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/06/2008 3:39 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

1gb Turbo Memory card Dit kan je echt vergeten zoals ik al zei ik heb 4 GB intern en het loopt mwaah of je moet van wachten houden πŸ˜› maar jouw kennede πŸ˜‰

PS: Mac OS X was een joke πŸ˜›

ReplyQuote
Posted : 23/06/2008 3:42 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

nee die 1 Turbo Memory card ligt naast de 4gb DDR2 memory!
dus je hebt eigenlijk 5gb memory.
die 1gb Turbo Memory is min of meer gemaakt voor de Vista OS zodat het sneller loopt en de 4gb DDR2 geheugen voor de applicaties is.

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/06/2008 3:44 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

PS: Mac OS X was een joke πŸ˜›

ja als OS of als grap heh? of zelfs beide?Β  ::)

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/06/2008 3:45 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nee zeker niet Mac OS X is een degelijk en stabiel OS wat ook nog super snel istov Windows maar alleen gamen is een ander koekje.

Ok nu weer even ontopic!

ReplyQuote
Posted : 23/06/2008 3:57 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

ja graag weer on topic.. heb hieronder genoeg vragen!Β  :-[
@ Imia, klopt op een oude pc hoef je niet te gaan proberen om Vista te installeren. Maar op tegenwoordige nieuwe laptop inclusief die 1gb Turbo Memory card, moet Vista toch wel vlot werken?

@ Roebar, ok jij hebt zelfs 2 versies van Vista in huis.. echt positief klink je nogΒ  niet helemaal, doch het gamen gaat goed af? Jij hebt die beide computers gekocht met hardware wat compatible is met Vista en dus zou Vista gewoon vlot moeten werken denken wij dan?

@ Dokter D@sh, i see.. ja ik wil ook zweren bij XP, maar tegenwoordig zo focking moeilijk om een stevige laptop te vinden mΓ©t XP Pro erop. er zijn niet reguliere merken zoals XXOD, GNOTE en Alienware. Iig bij die merken heb je wat meer vrijheid in samenstellen.

@ Imoan, ja ja apple.. doch ik wil gewoon gelijk aan de slag en toch nog steeds is het makkelijkst om aan windows software te komen, gratis of voor weinig geld en voor de apple is dat geheel anders.
Nu kan Vista Ultimate dus al een heleboel, zelf branden, zelf locken, zelf imagen, etc vele beveiligingsopties enzo.. die er dan niet bijgezocht hoeven te worden.

@ all.. kijk ik heb een gruwel aan die breedbeeld monitoren op de laptops, daarom wil ik gaan voor de 17inch modellen, maar die staan ook afgesteld op een wide resolutie. om gek van te worden. of is het met gamen niet vervelend om te kijken naar widescreens? enkel voor gamen hoef ik niet perse 17inch, want ik speel nu nog een op 15inch monitor en dat gaat prrrima!
wat ook jammer is dat er maar weinig laptops zijn met ATI vidcards en al helemaal met AMD cpus. die Turion 64 X2 zijn toch gelijkwaardig als Duo Core?

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/06/2008 3:59 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Mag ik je wel aan herinneren dat een 32bits OS geen 5GB kan adresseren

Daarom heb ik thuis Vista x64.

Hier een overzichtje
Β  Β 
* 32-bit versions of Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business, Enterprise, and Ultimate: 4GB
* 32-bit Windows Vista Starter: 1GB
* 64-bit versions of Windows Vista Home Basic: 8GB
* 64-bit versions of Windows Vista Home Premium: 16GB
* 64-bit versions of Windows Vista Business, Enterprise, and Ultimate: 128GB

zelfs 4 Gb adressering wordt 99% niet gehaald door 32 bits OS'en en dat komt door:

So, if your video adapter has 512MB of RAM (like mine does), your maximum memory is going to at most be 3.5GB, because Vista has to use 512MB of that address space to address your video memory. It’ll actually be lower than the 3.5GB because there are other hardware resources that need address space, too. So, it never hurts to fill your computer with 4GB of RAM–you’ll definitely get the max, but you won’t be able to address it all. You probably won’t be able to address much more than 3GB, and you might not be able to address more than 2GB.
The paper also mentions something interesting about 64-bit computers. Basically, depending on the hardware, you might be limited to 4GB of RAM even if you install 64-bit Windows Vista:

ReplyQuote
Posted : 23/06/2008 4:10 pm
Page 1 / 3