Misschien kan je het wel een trend ondekken in dit alles - de laagdrempeligheid in relatie tot het aantal spelers die het spelen.
Hoe makkerlijker des te meer spelers?
SWG had weinig spelers omdat de leercurve zeer lang was bijv.
Ik denk meer aan dat SWG meer geschikt is voor SW fans. Want op SWG forum zie je ook meer die van SW houden. 🙂
speelt GW als een kutje? euhm een kutje is toch lekker?
dus speelt GW lekker!
jij houdt meer van laagdrempeligheid blijkbaar Damir 😛
anyway GW is niet moeilijk, is net als D2 oftewel een crpg.
ff lezen en leren en je bent er zo doorheen.
erg leuk spel GW.
Leuk artikel! Toont voor mij aan dat ik met EQ2 de juiste keuze gemaakt heb.... De complexiteit van EQII mis ik dan ook bij SWG-NGE 🙁
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik op het SOE forum (weet niet meer waar) iets gelezen heb over geplande wijzigingen bij EQ2. Plan was om de professie selectie weg te halen en de keuze voor eindprofessies al in het begin te maken. Ik hoop niet dat dit een NGE revisited wordt, maar .....
Agh ik heb er veel fun in atm en zolang dat er is speel ik gewoon door 🙂
ja sure ok.
wel jammer dat je niet nog een keer komt spelen in GW en desnoods Owoliega meetrekt.
er zijn bepaalde dingen die je niet begrijpt misschien? waardoor je GW niet zo leuk vind? een moeilijk spel is het niet.
hehe ok geheel duidelijk. 😉
WORLD OF WARCRAFT® REACHES MORE THAN ONE MILLION CUSTOMERS IN EUROPE
Total worldwide population for Blizzard Entertainment®’s massively multiplayer online game now more than 5.5 million customers.
France, Paris – 19 January, 2006 -- Blizzard Entertainment, Inc.’s World of Warcraft®, the world’s leading subscription-based massively multiplayer online role-playing game, has surpassed the one million customer milestone in Europe, more than quadrupling the previously estimated size of the entire European MMORPG market since its launch in February 2005. In addition, World of Warcraft topped the sales charts* for full-price PC games in Europe last year. Worldwide, the game has a growing audience of more than 5.5 million customers.
“It is extremely rewarding to see so many European players enjoying World of Warcraft,” said Mike Morhaime, president and cofounder of Blizzard Entertainment®. “The players have supported our belief in the European MMORPG market, and we thank them for helping us make World of Warcraft one of the most popular games in the world.”
Available in English, French, and German in Europe, World of Warcraft is operated by Blizzard’s local European office. Established in late 2003 and already comprising more than 400 employees and 22 different nationalities, Blizzard Europe – the second-largest Blizzard office in the world – has expanded rapidly to keep pace with the growth of World of Warcraft in Europe.
World of Warcraft has steadily grown in popularity around the world since its initial launch in North America, Australia, and New Zealand last November. Following successful launches in Korea, Europe, China and Singapore, World of Warcraft launched in the regions of Taiwan, Hong Kong and Macau.
For more information on World of Warcraft, please visit the game’s official website at www.wow-europe.com.
World of Warcraft’s Customer Definition
World of Warcraft customers include individuals who have paid a subscription fee or purchased a prepaid card to play World of Warcraft, as well as those who have purchased the installation box bundled with one free month access. Internet Game Room players that have accessed the game over the last seven days are also counted as customers. The above definition excludes all players under free promotional subscriptions, expired or cancelled subscriptions, and expired pre-paid cards. Customers in licensees’ territories are defined along the same rules.
* Based on numbers from Media Control & GFK panels across Europe as well as internal studies and account data.
About Blizzard Entertainment, Inc.
Best known for blockbuster hits including the Warcraft®, StarCraft®, and Diablo® series, Blizzard Entertainment, Inc. ( http://www.blizzard-europe.com ), a division of Vivendi Universal Games, is a premier developer and publisher of entertainment software renowned for creating many of the industry’s most critically acclaimed games. Blizzard’s track record includes nine #1-selling games and multiple Game of the Year awards. The company’s free Internet gaming service, Battle.net®, reigns as the largest in the world, with millions of active users.
hoe komt dat, vertel je ervaring.
nou ik heb me account weer opgezegd. EQ2 is toch niet zo een lekker spel om te spelen .
Wie het goud wat ik heb in de guildbank wil moet maar ff roepen.
Jammer Damir/Dammy dat je het toch niet zo leuk vind. Misschien geef je het nog een kans als we met een stel, gezamelijk een quest doen.
Zo niet, dan is Sol Lucet Omnibus altijd blij met overtollig goud en andere spulletjes (guildpaard? :P)
En om maar weer even door te gaan met de EQ2 vs WOW vergelijkingen, hier een van de laatste. KLIK
Roebar, die link is goed punt!
Goeie vergelijking.
Prima toch?
Had het natuurlijk wel leuk gevonden om je langer in EQII te zien, maar ieder zijn smaak 🙂
Persoonlijk vind ik het echt moeten zoeken erg leuk ipv dat alles 1 2 3 uitgekauwd wordt. Dat was in SWG ook al zo 'simpel'. Deze vorm van questen in EQ2 is voor mij toppie
Wel grappig dat veel mensen die een RPG spelen altijd weinig tijd kwijt willen zijn aan questen en alles wat daar bij komt kijken (bijv. zoeken). Eigenlijk hoort dat juist het belangrijkste te zijn. Het verkennen van een wereld en een mysterie cq. een verhaallijn te volgen zou veel meer gedaan moeten worden.
Maar helaas vinden de meeste mensen het levellen veel belangrijker dan leuke gameplay in de vorm van questen.
Ach, zelfs ik maak mij er soms schuldig aan om een xp groepje te joinen en lekkere xp te halen 😉 Eigenlijk alleen om anderen bij te kunnen houden......
Is niet helemaal waar, in WoW moet je ook best zoeken en hoop reizen.. Wat Damir bedoelt er staat in quest soms heel duidelijk wat je moet doen of niet. Danwel zonder hulp van internet te gebruiken.