Forum

Everquest 2 beter d...
 
Notifications
Clear all

Everquest 2 beter dan WoW? of vice versa (Moderated)

Page 4 / 4
(@robben)
Eminent Member

ik bedoelde met mijn post niet dat WOW met zijn quests niks voorstelt. WOW is een game die echt gebouwd is rond questen, waardoor je vanzelf levelt. Juist dat vind ik de kracht van WOW.

En ja, questen in WOW is een stuk simpeler. Maar daarom wordt WOW ook leuker gevonden dan EQ2 omdat questen in WOW voor de meesten mensen nog op te brengen is.

Everquest 2 is al veel simpeler gemaakt om de concurrentie aan te kunnen met WOW. Heel veel hoge levels balen er van, want die gaan voor de ultieme uitdaging. Het is maar wat je leuk vindt natuurlijk en hoeveel tijd je in een game wilt stoppen.

Ik denk ook dat straks heel veel mensen van everquest 2 overstappen naar Vanguard, dat spel zou het oude everquest moeten laten herleven. Dat is dus echt 10 uur campen voor een beestje 👿

Iedereen moet gewoon de game spelen hoe hij het leuk vindt. Dat vind ik het leuke van een MMORPG, je kan zelf doen en laten wat jij wil.

ReplyQuote
Posted : 25/01/2006 12:49 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

/me agrees Robben

/me slaps Damir heeeeeel erg hard, je bent mijn naam vergeten!

ReplyQuote
Posted : 25/01/2006 1:08 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik heb de beta gespeeld van WoW is niet mijn game.

en over dat STA nu verdeeld is onvermijdelijk als mensen niet dezelfde intresses hebben buiten SWG. Sad but true.

SWG is op dit moment niet waard om nu al terug te komen. WoW zal het nooit worden voor mij. EQ2 is echt een toppie game, heb veel lol, spelen casual geen powerlevelling, ventrillo is echt geweldig en het spel geeft mij voldoende complexiteit wat ik zoek in een game. Grafisch is het zeer top.
Het hele gebeuren omtrent een guild in EQ2 is gaaf, dat je met je guild kan levelen via city quests - leuke features :).

Nog iets erg leuks zijn de items die je kan vinden om verzamelingen compleet te maken zoals munten, vlinderes, blaadjes en ga zo maar door ( 66 in totaal )

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/01/2006 1:57 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

om eerlijk te zijn denk ik dat WoW het moet hebben van de massiviteit.
en EQ2 meer van de complexiteit.

ik heb beta gespeeld van EQ2 en ik wilde eigenlijk serieus heel veel meer van EQ2 zien.

ik ben een echte rpger, die vind het dus niet erg om tijd kwijt te zijn aan losse quests, daar draait het idd om ja.

WoW is heel erg toegankelijk, je kunt heel makkelijk levelen, zelfs combatant en crafter zijn.

EQ2 daartegen komt ietsje dichter in de buurt van SWG kwa speelbaarheid en complexiteit. ook het craften enzo.

gatheren en craften is in WoW heel makkelijk en snel en daardoor leuk, het is niet een bepaald prioriteit. in EQ2 ben je echt wel zoet met gatheren en craften, net zoals in SWG ben je daar veel tijd aan kwijt.

WoW komt meer in de buurt van FPS eigenlijk, terwijl EQ2 en SWG dichter bij de root liggen van het rpg.

doch omdat ik warcraft heel leuk vind, vind ik WoW ook erg tof, ik heb toffe maanden gehad met Damir en de eerste 18 mnd van SWG waren super.

maar het is tijd om verder te gaan en dus geen mmo meer voor mij.
daarom speel ik nu DS2 en daarna Sacred Gold en dan misschien NWN2.
zijn echte offline rpg games, maar zonder craften, puur gericht op questen.

Guild Wars speel je omdat je pvp tof vind en enkel alleen maar wilt knokken en winnen van mensen als tegenstanders in een computerspel met rpg elementen.

is EQ2 beter dan WoW? nee. is SWG beter dan WoW & EQ2? nee. maar toch staat SWG in zn beginvorm bij mij bovenaan het lijstje! zo'n spelervaring zal er nooit meer zijn. uberspel voor mij de eerste 18mnd.

verder moeten we meer respect tonen aan de ander en niet continue blijven zeveren over welk spel beter is of mooier of kewler of grootser..
nee elk spel staat op zichzelf en is niet echt te vergelijken met een ander spel. iedereen heeft een andere smaak. feit is dat wij elkaar hebben leren kennen door onze gezamenlijke smaak en spelplezier in SWG!

laten we dat koesteren. amen 😛

in het verre oosten spelen miljoenen mensen mmo spellen.
te gek voor woorden, maar toch is het niet gek met zoveel inwoners daar.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 25/01/2006 3:59 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Beta is eigenlijk niks te vergelijking met volledige versie. Dat geldt ook bij SWG.

Daarom speel ik nooit Beta, wacht af tot ie uitkomt en nog paar maanden wachten. Dan pas uitproberen. Heb ik ook gedaan bij SWG en dat was echt uber.. veel nieuwe dingen erbij

ReplyQuote
Posted : 26/01/2006 12:21 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

van SWG & WoW heb ik beta gespeeld. enorm uber was dat!
van EQ2 dus de trial gespeeld. ook erg tof, want je ziet gelijk wat voor potentie zo'n spel heeft en/of je het wat vind.

van Anarchy Online heb ik de gratis jaar trial gespeeld voor enkele weken, maar dat spel trok mij toch niet zo.

een trial of beta kan goed helpen bij keuze welk spel je leuk vind en wilt spelen.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 26/01/2006 12:25 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

totally agree with Leto_jr als ik gelijk in het diepe spring met een spel zonder iets gespeeld te hebben valt het dadelijk tegen en is het een waste of money.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 26/01/2006 12:58 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

zoals recent Damir is overkomen met het kopen van EQ2.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 26/01/2006 3:23 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

hehe idd, ja WoW speelde gelijk lekker vloeiend idd.
in EQ2 moest ik meer tijd er in steken en vinden van dingen die ik moest doen.

maar voor SWG moest men ook meer tijd insteken eer dat wij uitgepuzzeld hadden wat je moest en wat je kon doen. doch SWG was zo machtig gaaf, dat je die leercurve voor lief nam. er zat zoveel in het spel SWG,... dat is nu allemaal compleet vernaggeld en verziekt. het is niet meer dat complexe spel waarin je zelf de richting kon bepalen en zelf je geheel eigen character kon vormen met skills van verschillende professions.

ach die goede ouwe tijd die eerst 18 mnd waren uber!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 26/01/2006 6:06 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Toch snap ik niet dat mensen die bij de NGE klagen over het verdwijnen van specials en vrijheid van ontwikkelen, nu EQII niet leuk kunnen vinden. Volgens mij is de fantasy wereld (en natuurlijk het gebrek aan een space component) het enige dat echt anders is in vergelijking met SWG. Volgens mij is de overstap naar WoW mbt de feel van het spel veel groter.

Ik heb respect voor andere meningen en ik vind dat iedereen zijn eigen smaak moet volgen, maar ik snap die overgang niet zo. ❓

ReplyQuote
Posted : 26/01/2006 11:40 pm
(@robben)
Eminent Member

WOW zit gewoon heel gelikt in elkaar. Pas na een paar maanden spelen ga je de diepgang missen (meningen van anderen overigens, ben zelf nooit tot de hoogste level gekomen) 😉

ReplyQuote
Posted : 27/01/2006 1:55 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

WoW, beetje overdreven characters.. maar het kan.

Hoeveel Characters kan ik per account maken?
Tien characters per server met een maximum van 50 characters in totaal. Op een PVP server mag je niet een alliance en een horde character hebben.

ReplyQuote
Posted : 27/01/2006 2:50 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

EQ2 en EQ is wel een bewijs dat SOE goeie MMO kan maken, dit even gekeken naar het vele bashen op SOE sinds NGE.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 27/01/2006 3:31 pm
Page 4 / 4