Forum

Discussie: Vooruitb...
 
Notifications
Clear all

Discussie: Vooruitblik season 8

Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Beste racers,Β 

Β 

Ik ben vroeg, maar graag zou ik een discussie willen opstarten wat betreft season 8.

Β 

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat iedereen aanwezig is bij een race? (uitzonderingen daargelaten)Β 

Β 

Ik vind het jammer dat de zomer ervoor gezorgd heeft dat we een beetje een vals overzicht hebben van de tussenstand 🤷

Β 

Wat is er nodig om de opkomst in de winter te verbeteren? Wat moeten we veranderen?Β 

Β 

Graag zou ik willen dat iedereen hierin meedoet om aan een competitief season 8 te werken.Β 

Β 

- De WedstrijdleidingΒ 

Quote
Topic starter Posted : 28/09/2022 12:33 am
sytes
(@sytes)
Noble Member

Een lange pauze met een andere race game te snel achter elkaar voelt als een seizoen van 44 races

Minder animo kan komen dat de seizoen exact het zelfde zijn krijgt je de zelfde uitslag ??

IdeeΓ«n voor een nieuwe seizoen heb ik al gegeven Ga ik niet opnieuw doen

En open staan voor verandering ook als die misschien niet voor voordelig voor je zelf zouden zijn maar ze de groep kunnen helpen

Wat voor ideeΓ«n heeft de wedstrijdleiding ?

Veel succes

En bedankt voor het organiseren

Β 

ReplyQuote
Posted : 28/09/2022 6:45 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

- Idee om bv 1 competitie race per avond te doen (misschien een training erbij doen om warm-up te rijden), met vooraf of erna wat fun races om stoom af te blazen?

- Het is een leuk idee om een afwisseling race game erbij te hebben tijdens de competitie stops/pauzes, maar welke?

- Versoepeling van het afmeldsysteem: Liever niet vlak voor de race, liefst een dag van te voren (uitzonderingen daargelaten) zodat de competitieavond verzet kan worden.

Β 

Mijn grootste verbeterpunt zou zijn, dat ik graag iedereen weer mee zie doen en we daarmee leuke onderlinge duels krijgen

ReplyQuote
Topic starter Posted : 29/09/2022 11:11 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

/self-moderated.

This post was modified 2 years ago 4 times by Leto

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 01/10/2022 1:08 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Mijn tip is meer tijd tussen de seizoenen.Β 

Misschien een paar % ⬆️ voor AI

Verder check discord, meldt je aan op events en forum - kleine moeite !

Huidige reglement is goed

Β 

Β 

ReplyQuote
Posted : 01/10/2022 3:30 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Voor de meeste die met Amazon Prime Day die Grid Legends (ofzo) gepakt hebben, die ben ik een paar weken geleden ff gaan spelen / testen, hij is best leuk en zeker met een stuurtje 🤗 Voor afwisseling bv

ReplyQuote
Topic starter Posted : 02/10/2022 9:11 am
sytes
(@sytes)
Noble Member

Een idee om het wat te veranderen

Nog maar een race per avond maar dan 100%

Dan is Tire management veel belangrijker en zijn de keuzes die je maakt belang rijker we zijn dan nog steeds vroeger klaar en kan je een keer niet dan loopt je minder punten agter nor maar naar de eerste race is er eerst een pauze van 10 min en kwalificatie 18 min en setup dus ben je makkelijk 30 min erder klaar en we kunnen dan ook een test sessie doen voor de race zo dat je een setup kan kiezen

Dan kunnen we om 19.10 de test sessie doen gaat de game automatisch naar kwalificatie om 20.10 en dan de race om 20.30 dan ben je rond 22.15 klaar en rijden we een echte gp Monaco kan dan wel vervallen die wil je niet op 100% doen

ReplyQuote
Posted : 04/10/2022 4:57 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

S7 bevalt me op zich prima. Suggesties die ik voorbij zie komen heb ik geen problemen mee. Wat we misschien kunnen overwegen is om het STA kampioenschap een puntentelling te geven die iets vriendelijker is voor een weekje overslaan. F1 puntentelling is nogal scheef met een winner takes more mentaliteit. Wil je voor de top en kan je een weekje niet, dan val je al snel buiten de kansen. Ook bij een stuurfoutje wordt je al snel sterk afgestraft. Hierdoor krijg je al snel een te groot verschil in punten in de top 3. Dit kan het speelplezier en de aanwezigheid voor de meer fanatieke STAers beinvloeden.

ReplyQuote
Posted : 11/10/2022 6:48 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Om even verder te borduren op seizoen 8, zijn er al wat dingen naar voren gegooid de afgelopen weken, waaronder:

- Seizoen 8 in F1 22

- IdeeΓ«n over 1 race zoals, 100% race, of 50% met 1 uur training vooraf (bv start training 19:30u, je hebt een uur de tijd om binnen te vallen en paar rondjes te rijden om warm te worden) gevolgd door kwalificatie (full session?)

- Ik zou willen voorstellen om het competitie systeem zo op te zetten, dat we een eerlijke (onderlinge) competitie hebben, waarbij ieder zijn gevecht heeft met de concurrentie. Dit zou inhouden dat we soepeltjes omgaan met de afwezigheidsmeldingen en een back-up plan moeten hebben klaarleggen voor als iemand zich toch afmeld. Hierbij kun je denken aan Fun Races (gewoon beetje F1 racen voor de fun of met andere instellingen etc), back-up race games waarbij we gewoon zonder prestatiedruk lekker kunnen racen etc.

- Als wedstijdleider vraag ik dan wel 1 ding: Meld je af bij de wedstrijdleider! Ik krijg nu regelmatig pas op Teamspeak te horen dat iemand zich afgemeld heeft, en dat vind ik op zich jammer. Ik zou graag zien dat we dan in ieder geval bij mij afmelden, zodat ik dingen kan regelen. Ik snap dat iedereen ook regelmatig druk heeft, en seizoen 8 zou wat mij betreft in het teken moeten staan dat dat geen probleem is, daar willen we een back-up plan voor hebben zodat degene die er wel zijn toch kunnen racen, alleen niet voor seizoen 8 tellende punten.

- Circuit kaart door elkaar gooien, andere volgorde van race 1 t/m de laatste.

- Voorstel dat er een break komt voor seizoen 8. Het gevoel van constant opdraven, constant presteren, valt misschien niet mee. Er was een voorstel van een kleine break. Maar de laatste races op zijn op 1 november, stel je pakt een paar weken, dan zit je midden in de feestdagen van december. Komt niet helemaal lekker uit, familie (kerst), kinderen (sinterklaas etc), oud & nieuw. Dus voorstel is voor het nieuwe jaar, maar we hebben een verhuizer in ons midden (februari?). We zouden kunnen racen in januari tot aan de verhuizing (mits dat de verhuizer dit kan) of wachten tot na zijn verhuizing? Dit neemt niet weg dat we gewoon kunnen blijven samenkomen voor races hè wat mij betreft! Maar voorstel start seizoen 8 januari (met een verhuis break) of februari (na de verhuizing).

- Er was een voorstel om in de einduitslag de 2 slechtste uitslagen eruit te halen bij iedereen. In een voorbeeld betekend dit voor Leto dat er 2 DNF's verdwijnen, voor een ander kan dit bv ook punten kosten. Hier kan democratisch naar gekeken worden meeste stemmen gelden.

- Meer spelers, minder AI! Kennen we nog mensen op ons niveau? (Hoef geen Jarno Opmeers erbij te hebben die 3 seconden sneller is dan Croky of Sander)

Hoop dat iedereen mee wil denken en dat we een mooi seizoen 8 kunnen opstellen en rijden!

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/10/2022 12:16 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @dashea

- Seizoen 8 in F1 22

Akkoord

Posted by: @dashea

- IdeeΓ«n over 1 race zoals, 100% race, of 50% met 1 uur training vooraf (bv start training 19:30u, je hebt een uur de tijd om binnen te vallen en paar rondjes te rijden om warm te worden) gevolgd door kwalificatie (full session?)

Voorkeur blijft voor mij persoonlijk - 2x 50% met een pauze. Half 8 gaat bij mij niet lukken. Ook de huidige Qually vind ik persoonlijk helemaal goed.

Posted by: @dashea

- Ik zou willen voorstellen om het competitie systeem zo op te zetten, dat we een eerlijke (onderlinge) competitie hebben, waarbij ieder zijn gevecht heeft met de concurrentie. Dit zou inhouden dat we soepeltjes omgaan met de afwezigheidsmeldingen en een back-up plan moeten hebben klaarleggen voor als iemand zich toch afmeld. Hierbij kun je denken aan Fun Races (gewoon beetje F1 racen voor de fun of met andere instellingen etc), back-up race games waarbij we gewoon zonder prestatiedruk lekker kunnen racen etc.

Geen opmerkingen

Posted by: @dashea

- Als wedstijdleider vraag ik dan wel 1 ding: Meld je af bij de wedstrijdleider! Ik krijg nu regelmatig pas op Teamspeak te horen dat iemand zich afgemeld heeft, en dat vind ik op zich jammer. Ik zou graag zien dat we dan in ieder geval bij mij afmelden, zodat ik dingen kan regelen. Ik snap dat iedereen ook regelmatig druk heeft, en seizoen 8 zou wat mij betreft in het teken moeten staan dat dat geen probleem is, daar willen we een back-up plan voor hebben zodat degene die er wel zijn toch kunnen racen, alleen niet voor seizoen 8 tellende punten.

Geen opmerkingen

Posted by: @dashea

Circuit kaart door elkaar gooien, andere volgorde van race 1 t/m de laatste.

Akkoord - zie daar niet zon probleem in vaste volgorde of door elkaar. De meeste van ons zeggen net voor de Qually - welke banen rijden we πŸ˜‰

Posted by: @dashea

Voorstel dat er een break komt voor seizoen 8. Het gevoel van constant opdraven, constant presteren, valt misschien niet mee. Er was een voorstel van een kleine break. Maar de laatste races op zijn op 1 november, stel je pakt een paar weken, dan zit je midden in de feestdagen van december. Komt niet helemaal lekker uit, familie (kerst), kinderen (sinterklaas etc), oud & nieuw. Dus voorstel is voor het nieuwe jaar, maar we hebben een verhuizer in ons midden (februari?). We zouden kunnen racen in januari tot aan de verhuizing (mits dat de verhuizer dit kan) of wachten tot na zijn verhuizing? Dit neemt niet weg dat we gewoon kunnen blijven samenkomen voor races hè wat mij betreft! Maar voorstel start seizoen 8 januari (met een verhuis break) of februari (na de verhuizing).

Akkoord er moet even een rust pauze tussen seizoenen zijn.

Posted by: @dashea

- Er was een voorstel om in de einduitslag de 2 slechtste uitslagen eruit te halen bij iedereen. In een voorbeeld betekend dit voor Leto dat er 2 DNF's verdwijnen, voor een ander kan dit bv ook punten kosten. Hier kan democratisch naar gekeken worden meeste stemmen gelden.

Niet akkoord - slaat nergens opΒ 

Posted by: @dashea

- Meer spelers, minder AI! Kennen we nog mensen op ons niveau? (Hoef geen Jarno Opmeers erbij te hebben die 3 seconden sneller is dan Croky of Sander)

Meer spelers - ja leuk - maar inschrijven is uitzitten anders heb je er nog niks aan @damir

Posted by: @dashea

Hoop dat iedereen mee wil denken en dat we een mooi seizoen 8 kunnen opstellen en rijden!

Ben benieuwd naar de andere meningen.

Β 

ReplyQuote
Posted : 24/10/2022 5:04 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Het idee van een vrije training met kwalificatie en 1 race op een avond was, 19:30u training open en kom binnen wanneer je wilt. Kwalificatie zou dan ergens tussen 20:30u en 20:45u beginnen en aansluitend de race.

Β 

Je hoeft niet persΓ© nog eerder te komen, maar zij die interesse zouden hebben kunnen hun rondjes warm rijden in die training en de rest komt vanzelf erbij. Je zou in theorie zelfs iets meer tijd over hebben omdat de kwalificatie iets later begint dan normaalΒ 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/10/2022 10:16 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

Ik denk dat de start tijd beter om 20.10 kan zijn zo dat we optijd klaar zijn veel mensen vinden het anders te laat worden lobby open om 19.10 met een uur (kan niet korter staat vast in de game) training vrij om te doen of niet en kwalie om 20.10

ReplyQuote
Posted : 24/10/2022 10:27 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

De tijd hierboven was een voorbeeld, van hoe het er dan uit zou kunnen zien

ReplyQuote
Topic starter Posted : 29/10/2022 12:47 pm