Forum

F1 2020 en ALT + F4...
 
Notifications
Clear all

F1 2020 en ALT + F4 gebruik

Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik heb inmiddels even kunnen ontladen na gisteravond en vanmorgen nog steeds toen ik wakker werd.

Ik heb inmiddels ook een gesprek gehad met Lantern en ook Necro even kort gesproken op de whatsapp.

Sinds Baku is het ALT + F4 gebruik erg makkelijk geworden, en op zich niks tegen, ik wil ook dat iedereen een fijne avond heeft en meedoet, maar ik ben wel van mening dat we het aan banden moeten gaan leggen. Er werd ook vrij snel ALT F4 gedaan voordat iedereen het er mee eens was of niet, ik reed nog toen ik al 2 man F1 opnieuw zag opstarten rechtsonderin bij de notificaties van Steam.

Waar ik een beetje moeite heb, is dat iemand een herkansing krijgt als het fout gaat in ronde 1, maar als je fout maakt (onherstelbare) in ronde XX ben je de sjaak, want we gaan niet een hele race opnieuw doen.

Op Groot-Brittanië ging het ff niet goed in Becketts voor mij in ronde 1, jullie wilden opnieuw ALT F4 doen maar daar had ik geen trek in dus, we kunnen wel aan de gang blijven, dit was een eigen fout. Ik spinde aan de leiding, niemand anders had hier schuld aan. Uithuilen en verder. 
Even verderop in de race, met de hete adem van Croky in mijn nek, kwam ik bij Leto terecht om hem op een ronde te zetten, hij slingerde van rechts naar links en kwam naast de baan terecht, ik was hierdoor zo afgeleid dat ik mijn focus ff kwijt was wat resulteerde in een spin. Nogmaals, mijn eigen fout.

Op dit moment ben ik al erg geïrriteerd door de herstarts en mijn foutjes. Mijn gemopper moet je niks van aantrekken, dat is puur naar mezelf als het ff niet lukt en ik ben al geïrriteerd dan mopper ik erg snel naar mezelf.

Dan Hongarije, wat gebeurde er op Hongarije?

Kijk even mee: 

Vanaf 2:30 tot 2:58 reageerde mijn auto heel raar, waardoor ik bijna in een spin ging en een paar keer naast de baan kwam. Geen idee wat hier gebeurde, hij deed niet wat ik wilde, maar gelukkig zonder schade.

Vanaf 42:40 kom ik een AI tegen die de pitstraat uitkomt, genoeg ruimte in bocht 1, maar ik heb overstuur bocht 1 uit, kom die AI tegen die totaal niet afremt en mij in een slinger gooit en ik ga linksaf de muur in met 100% schade aan de rechter voorvleugel (die zat er niet meer op).

Vanaf 47:45 is het einde oefening, deze spin kom ik niet meer te boven, en ik ben even de kamer uit gelopen.

Dan wil ik ook nog even terugkomen op Sytes zijn snelle ronde, die vond het niet zo leuk geloof ik dat wij naar rood gingen. Ik moest wel na die crash op rood gaan. Mijn crash en extra lange pitstop plus bijna een hele ronde zonder rechter voorvleugel gaf Necro ook de kans om rustig te pitten voor rood, aangezien dat ene puntje van de snelste ronde heel veel waard kan zijn.

Goed, dat was mijn avond en wat er met mij loos was, dan nu het volgende:

Wij willen een eerlijke regel in het spel gaan brengen omtrent het ALT + F4 gebruik.

En dit is een lastige, want iedereen wil mee racen en stuk gaan of spinnen in de eerste ronde is niet leuk. Maar aan de andere kant, een foutje van iemand kan positief uitpakken in de strijd met je concurrent(en).

Mijn persoonlijke mening is, of je nou in de eerste ronde of de 25e of de 36e en laatste ronde stuk gaat/spint, het is zoals het is. Als ik gisteren als voorbeeld neem, Necro spint, gaat stuk in de eerste ronde. Herstart. Sytes ging geloof ik in de rondte, herstart. Na de 3e start gaan we racen. Ik maak 2 foutjes, beide terwijl ik aan de leiding lig, ik word nog wel 2e. Heel mooi een podium, maar ik verlies alleen maar hier door de herstart (zo zie ik het dan).

Ik ga niemand vragen om het eens te zijn met mijn mening en hoe ik dat beleefd heb of voel btw, ieder mag denken wat ie wil en zeggen uiteraard.

Dan komen we bij het voorstel:

Vanaf België wil ik graag de volgende regel in werking laten gaan (hierover wil ik wel een overeenstemming bereiken of aanpassen als er een andere mening is, maar we moeten het wel aan banden gaan leggen):

1x per Race met Unaniem Goedkeuring en alleen bij de start en alleen toepasbaar bij schade door botsing met andere spelers géén AI.

 

Ik wacht jullie reactie(s) af 🙂

This topic was modified 3 years ago by Dashea
Quote
Topic starter Posted : 24/03/2021 11:47 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Mooie post en het is goed om er over te praten maar ik ben eens met de regel die je voorstelt.

Ik zeg doen.

ReplyQuote
Posted : 24/03/2021 12:01 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

ALT+F4 haalt je zo uit je concentratie en stemming.

Die regel helemaal goed, maar ergens zeg ik gewoon niet meer doen.
Maar ja er komen soms bizarre momenten in voor, door een glitch, bug of vreemd gedrag van AI.

Nette post!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 24/03/2021 5:53 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Misschien is het ook handig om bv recordings te maken, als er iets geks gebeurt kan iemand het laten zien vanuit zijn oogpunt dus. Recordings kan je gewoon weer weggooien uiteraard.

 

Ik ben zelf wel blij dat ik ermee begonnen ben, terugkijken wat of hoe iets fout ging, of een mislukte inhaal poging en ervan leren 😋

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/03/2021 6:01 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Recordings maak je met Steam of met Discord?
Kan bij mij niet, ik heb een foute Win 10 en ja die Discord dubbele seconde verlies hey. 🤨 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 24/03/2021 6:12 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik gebruik gewoon dit via Windows, maar volgens mij kan je met Steam ook opnemen en met Nvidia Geforce Experience ook

image
ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/03/2021 6:17 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Oké ja niet geweten van Windows 10.

Maar welke is van betere kwaliteit rijst bij mij de vraag?

Windows 10, Steam of Nvidia?

 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 24/03/2021 7:16 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Durf het niet te zeggen, ik gebruik die van Windows alleen 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/03/2021 7:59 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

ik ben er helemaal klaar mee dat ALT + F4 vind niet dat je het nog 1x per race kan doen  krijgt 2 man damage en starten we op niewe en krijgt 2 ander speler damage daar na zijn die de shaak

enige reden die ik kan bedanken dat we alt f4 kunen doen is als je wagen helemaal stuk is en dan herstarten maar vin dat dat je als straf de eerste ronden een pitstop moet maken (en hoe je stuk gaat shult of geen shult maakt niet uit)

maar vind Dashea iedee ook goet als het Unaniem moet zijn mooi stem ik altijd tegen zelf als ik er voor deel bij hebt

ReplyQuote
Posted : 24/03/2021 8:42 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @sytes

maar vind Dashea iedee ook goet als het Unaniem moet zijn mooi stem ik altijd tegen zelf als ik er voor deel bij hebt

Ik stap uit de F1 competitie - ben er nu klaar mee met de frustraties van iedereen #hoeoudzijnwenou

ReplyQuote
Posted : 24/03/2021 9:17 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Bewust tegenstemmen is ook weer beetje te of niet? 

Als er echt iets is wat de spelers beïnvloed onderling, moeten we kunnen herstarten. Ging mij vooral om dat we niet om elke scheet moeten herstarten, het leek echt een trend te gaan worden 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/03/2021 9:23 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

a heb ik geen frustratie vind aleen als we puur moeten race helemaal goed geen reverse grid en dat soort dingen moet je ook geen ALT + F4  gaan doen (en ja het was een trend) en ik houw niet van regels die maar een keer kunen dat zorg voor frustratsie bij mij dan heeft altijd iemand voordeel

jammer dat je stopt Lantern vond het super om tegen je te racen hoopte nog steeds om met je te knokken een hele race

ReplyQuote
Posted : 24/03/2021 9:37 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Of ik nou na de eerste start of na de 15e in de tweede ronde (mijn tweede, jullie 10e) uitval is me om het even 😉

ReplyQuote
Posted : 24/03/2021 9:44 pm
NeCRoSKy
(@necrosky)
Eminent Member

Dat we veel alt-f4en dat is waar, en dat ik een voordeel had omdat ik niet uitviel daarna is ook waar. Dus dat is misschien een zure appel voor Dashea. Vooral na die goede starts ervoor.

Maar ik gun ieder ander ook gewoon zijn race.  Ik persoonlijk baal ook al jij uitvalt. Gaat mij hoofdzakelijk om gewoon het plezier om met elkaar te strijden en niet per se te winnen. 

We zijn dit begonnen om gewoon gezellig te racen met een beetje competitie. Daar hoort in mijn ogen wel gewoon een normale kans op een goede start in de eerste ronde.

De start is een accordeon waar veel fout kan gaan. Ook in de echte f1. Alleen rijden wij geen echte f1 maar spelen we een game met vrienden. En die moeten we mijn inziens na uren oefenen in de week ervoor ook gewoon mee kunnen rijden.

Dat er regels moeten worden verzonnen. Okay maar afschaffen gaat mij te ver. Ik zie iedereen veel oefenen met tt en dat moet beloond worden met gewoon een race. 

 

 

 

ReplyQuote
Posted : 24/03/2021 11:12 pm
Abib and Lantern reacted