Forum

Welke Camera view g...
 
Notifications
Clear all
Poll results: Mijn Camera view met F1 2020 is:
Voter(s): 4
Poll is closed Jan 29, 2021
Wing  -  votes: 0 / 0%
0
0%
Nose  -  votes: 0 / 0%
0
0%
Cockpit  -  votes: 0 / 0%
0
0%
TV-Pod (Schuinboven cockpit)  -  votes: 2 / 50%
2
50%
TV-Pod Offset (Schuinboven cockpit ver)  -  votes: 1 / 25%
1
25%
Chase Near (complete auto)  -  votes: 0 / 0%
0
0%
Chase Far (complete auto ver)  -  votes: 1 / 25%
1
25%

Welke Camera view gebruiken jullie?

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

De vraag is simpel welke Camera view gebruik je bij het racen

Quote
Topic starter Posted : 15/01/2021 10:21 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

TV camera verschuift 

ReplyQuote
Posted : 15/01/2021 10:58 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik gebruik nu nog Car Chase Far en ben aan het oefenen met TV Pod Offset - maar vind ik zeer lastig rijden gaat een stuk sneller en je hebt minder overzicht.

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 15/01/2021 11:10 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik zat precies in die situatie ook, ik heb het altijd prettig gevonden met met overzicht, dus een auto in beeld te rijden. Maar ik merkte ook dat ik met een camera boven cockpit veel beter kon insturen etc op mijn racelijn. Alleen het onwennige van deze view had ik moeite mee, maar ik heb wel doorgezet en rij nu veel sneller omdat ik de racelijn en de cerbs zeer strak kan aansnijden, wat mij in de chase cam niet zo strak lukte.

Enigste nadeel is idd dat je je overzicht verliest, bij inhaalactie of verdedigen van posities. Daarom goed kijken in je binnenspiegel zeg maar, om te kijken welke kant je tegenstander opgaat, dan kan je verdedigen. Verdwijnt hij uit je spiegel, dan zit ie echt naast je en moet je rekening houden met een uitremactie. Dan kan je ervoor kiezen om je lijn aan te houden en er beide af te gaan of de ruimte laten in de bocht zodat je beide heel blijft. Als hij echt ver genoeg naast je zit, zie je zijn voorvleugel en kan je echt niet insturen. Necro en ik hebben al wat bochten samen ingestuurd en gaat meestal goed. Er gebeurd wel eens wat, maar dan is het kijken in de highlights wie er gelijk heeft, daar kan je meestal goed zien wie er eigenlijk voor ligt en in echte F1 termen dan de bocht heeft.

Met 2 auto lengtes een inhaalactie doen en dan bv klagen dat iemand geen ruimte laat kan natuurlijk niet 😛 Maar door het minder overzicht maakt het races wanneer je in een dogfight zit zeg maar wel erg gaaf!

ReplyQuote
Posted : 15/01/2021 12:03 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Wat vinden jullie prettiger aan TV-pod offset?? Dat is TV-pod zicht gewoon een beetje meer naar links geschoven.
Zicht voor de speler op de cockpit is in TV-pod en de offset stand gewoon hetzelfde qua afstand.

Ik reed eerst Chase Far, maar dat gaat op NFS of MK lijken.. en in cockpit rijden is te moeilijk maar wel realistischer.
Doch TV-pod is prima te doen, offset merk ik nog geen voordelen.

Ik wilde inderdaad meer snelheidsgevoel hebben en meer motorgeluid horen, daarom al vrij snel overgestapt op TV-pod.

Tenzij iemand mij kan overtuigen dat offset rijden echt tijdsvoordeel kan gaan opleveren.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 15/01/2021 12:33 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @leto-the-mandorine

Tenzij iemand mij kan overtuigen dat offset rijden echt tijdsvoordeel kan gaan opleveren.

Dat ervaar je zelf.

Mijn Offset tijden zijn nu nog 1 tot 2 seconden langzamer dan Chase Car Far.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 15/01/2021 1:09 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik weet niet waarom, misschien omdat ik in het begin dat ik naar de tv camera ging, op 1 of andere manier niet kon wennen en het wennen aan de verschuift versie ging wel beter. 

Daarom rij ik in verschuift, misschien rij ik inmiddels lang genoeg op deze manier dat de gewone tv camera ook gewoon goed is, geen idee. 

Ik vind dat ik het redelijk doe zo met de controller tov een stuurtje. 

Qua zicht is het bijna hetzelfde idd, misschien is het gewoon placebo effect? 

ReplyQuote
Posted : 15/01/2021 3:19 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik gebruik nu de gewone tvcamera, dus recht boven de bestuurder. Geeft bij mij de beste resultaten, helemaal wanneer je de osd layout aanpast en de buitenspiegels te gebruiken zijn...

ReplyQuote
Posted : 27/01/2021 4:20 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @abib

Ik gebruik nu de gewone tvcamera, dus recht boven de bestuurder. Geeft bij mij de beste resultaten,

Agreed gaat een stuk lekkerder mis wel overview 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 27/01/2021 9:01 pm
Abib reacted