Forum

Notifications
Clear all

GTA 5 Xbox Controller

Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik wil beter kunnen vliegen in GTA 5 Online, vliegen op zich gaat goed, maar zodra je met de keyboard en muis moet richten in combat word het wat zeuren. Dus sloot mijn controller aan, die word niet herkent in GTA 5, werkt wel want in Windows word ie gewoon herkent.

Beetje onderzoek doen kom je uit dat je een Xbox controller moet hebben, die zie je immers ook afgebeeld in het options menu ingame bij de gamepad options. Dus nu heb ik een Xbox controller en wat denk je..... Juist! Word nog steeds niet gezien ingame. 

Dus terug naar Google, maar daar word je ook niet helemaal geholpen. Oplossingen voor GTA 5 via Steam, oplossingen dat je gewoon even "Gamepad Calibration" moet doen bij de gamepad options, maar wat nou als die er helemaal niet bij staat? Het hele Gamepad Calibration is er niet, dus er valt niks te calibreren...

Ik ben nu GTA 5 opnieuw aan het installeren, ff 88GB downloaden en hopen dat het gaat werken.

Wie van jullie speelt er met een gamepad en heeft misschien een oplossing?

Quote
Topic starter Posted : 08/01/2020 4:39 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Na een complete schoonmaakbeurt van GTA 5 files, opnieuw downloaden en installeren ,wat rommelen en mijn xbox controller werkt!

 

Was al ff bang dat het een miskoop was geworden ?

 

Ik kan nu autorijden en vliegen met trilfunctie lol ?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/01/2020 12:52 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ah vandaar dat jij online gezien werd in Discord als zijnde bezig in GTA. 

Mooi dat je het hebt kunnen oplossen! ? 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 09/01/2020 7:38 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Volgens mij hebben Abib, Roebar en Sytes een Xbox Controller

ReplyQuote
Posted : 09/01/2020 10:36 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Klopt. Maar voor GTA V gebruik ik die niet.

Dan raak ik helemaal niets of niemand meer.

Xbox controller gebruik ik nu vooral voor Star Citizen en wat single player games.

ReplyQuote
Posted : 09/01/2020 10:47 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik wil hem dus ook puur voor vliegen in gta doen en een beetje rondrijden waarbij niet geschoten hoeft te worden.

Heb gisteren heel even gevlogen, het is wel een verbetering tov keyboard muis, alleen ff de knoppen onder de knie krijgen, anders spring ik een helikopter uit zonder parachute ?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/01/2020 1:02 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 11/01/2020 12:21 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

@dashea

Ja, ik gebruik hem met name voor autorijden en vliegen. Ook rondlopen gaat tegenwoordig goed. Correct mikken is op de PC een uitdaging. Op de console werkt het volgens mij beter dan op de PC.

ReplyQuote
Posted : 11/01/2020 1:36 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Zou op de console niet een vorm van auto-aim zitten? 

Als er geschoten moet worden onderweg in de auto, blijf ik wel op de keyboard muis.

 

Voor vliegen ff de controls onder de knie krijgen, wat ik wel een extra vind is de trilfunctie ?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/01/2020 1:57 pm