Forum

Notifications
Clear all

Lord of the Rings Online wordt in het najaar free-to-play ga

Page 1 / 4
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Uitgever Warner Bros Interactive Entertainment heeft bekend gemaakt dat vanaf de herfst Lord of the Rings Online in Europa en de VS gratis gespeeld kan worden. Zaken als uitbreidingen en nieuwe items moeten in de LOTR Store worden gekocht.

De door Turbine ontwikkelde mmorpg krijgt met de aangekondigde vernieuwde versie hetzelfde betalingsmodel als Dungeons & Dragons Online. Deze mmorpg is ook afkomstig van Turbine, een ontwikkelaar die in april in handen kwam van Warner Bros Interactive Entertainment. Via de in het spel geïntegreerde webwinkel kunnen spelers nieuwe voorwerpen, quest packs en uitbreidingen aankopen. Een speler die niet betaalt kan tot level 50 komen.

Lord of the Rings Online krijgt ook een VIP-programma. Voor een eenmalig maar nog onbekend bedrag zou een speler onbeperkt toegang moeten krijgen tot alle premium content. Vermoedelijk zullen betalende gebruikers ook kunnen spelen tot en met level 65. Warner Bros zal op 16 juni een bèta van zijn mmorpg uitbrengen waarin het nieuwe prijsmodel is verwerkt. Belangstellenden kunnen zich alvast inschrijven op de officiële website.

Quote
Topic starter Posted : 07/06/2010 11:02 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

LOTRO gaat ook naar de haaien, ze zeggen nu dat er geen belangrijke DLC te koop komt, maar hoe lang duurd dat voordat men tegen een prijs een volledig epic armor kan kopen? Of het vetste 1st age weapon? Max runes voor legendary items?

Nee, kep mijn portie gehad daar, zeker nu ik weet dat die update eraan komt, kom ik hier niet meer terug. Gratis tot lvl50.... komop zeg... 65 is de max en wie gaat er nou tot 50 spelen en blijft daar? Leuke reclames van ze om zo mensen te lokken en uiteindelijk meer geld te gaan verdienen met DLC.

ReplyQuote
Posted : 07/06/2010 1:08 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Lotro is toch ook verkocht aan warner brothers?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/06/2010 2:25 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Zoiets las ik ook ja

ReplyQuote
Posted : 07/06/2010 4:27 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

WTF?! OMFG?!! 😮 Nou daar gaat mn lifetimesubscription!?
Is dit echt waar dat het gratis wordt, en dan nieuwe content moet gaan kopen? Hoe worden de lifetimesubs tegemoet gekomen?
Of is dit een broodje aap verhaal?

"Deze mmorpg is ook afkomstig van Turbine, een ontwikkelaar die in april in handen kwam van Warner Bros Interactive Entertainment."
Hier staat dus dat WBIE inderdaad nu eigenaar is van Turbine.

Wat is dit zeg.. men gaat allerlei stomme capriolen uithalen om zo snel mogelijk aan veel geld te komen en denken ze niet meer aan de trouwe gamers (lifetimesubbers) zelf?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 07/06/2010 7:35 pm
(@davyk)
Reputable Member

Nu speel ik zelf ook al een tijdje niet meer
Dit door vakanties en omdat ik gewoon een beetje zat werd.
Constant hetzelfde doen enzo.

Maar inderdaad, hoe willen ze de lifetimers tegemoet komen? en wat een onzin om tot lvl 50 gratis te doen. Ik moet dan weer een nieuw char maken zeg maar. Hoewel ik alle uitbreidingen tot nu toe heb.

Zal mij benieuwen.

ReplyQuote
Posted : 08/06/2010 2:26 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

The Lord of the Rings Online™ Going Free-to-Play This Autumn!

Coming this autumn, we are proud to announce a major update that will make The Lord of the Rings Online™ (LOTRO) free-to-play for everyone. LOTRO will be introducing a new pricing model which allows new players to download the game and play for free. Everyone will be able to purchase expansions, quest packs, items, and account services a la carte from the new LOTRO Store, or join our VIP program to get unlimited access to all of the game’s content for one low price.

The best part is – as existing subscribers you’re automatically enrolled in our VIP program! As a VIP you’ll continue to get unlimited access to the game and all of the content you already enjoy, in addition to some extra perks!

In addition to the new pricing model, the award winning story will be extended, a new region unveiled and much more!

LOTRO will offer players unlimited choice!

* Free means Free! – New players will be able to join with millions of other adventurers as they explore the most complete and authentic recreation of Middle-earth ever created and participate in LOTRO’s award-winning epic story up to level 50 completely free.

* new LOTRO Store introduced! – The LOTRO Store will be loaded with thousands of convenience items as well as expansion packs, premium content, additional character slots, potions, character customisation and more! The LOTRO Store will be seamlessly integrated into the game allowing you new and exciting ways to enhance and customise your experience using Points which can be purchased in the store or earned through gameplay.

* Be a LOTRO VIP! – Players who elect to become a LOTRO VIP will have unlimited access to all premium content, receive priority server access, 5 character slots as standard (excluding additional slots gained from Mines of Moria or the Adventurer's pack), a shared bank slot, and a monthly allotment of Points to spend in the new LOTRO Store. NB: All current lifetime subscription holders will automatically become VIPs under the new pricing model.

What is a VIP? How will I become one?
(Last updated: 07-06-2010 11:21:42)
For a monthly fee, the VIP program offers the best value and the most options for players who like the convenience of having unlimited access to all game content and features. VIP players also receive 500 Points per month and exclusive benefits like priority access to servers, 5 character slots per server, a 20-slot wardrobe for cosmetic items, full customer service, and much more! You can upgrade to VIP at any time by visiting http://www.codemasters.com/cog once LOTRO Free-to-Play is available. If you are already a subscriber, just maintain your active subscription to be automatically upgraded to VIP!

To learn more about the VIP benefits click here.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 09/06/2010 5:04 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik denk dat ik niet meer terugkeer naar Lotro zeker niet na deze move 🙁

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/06/2010 6:40 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Schijnbaar zijn de Lifetimesubbers, gewoon volledige VIP's en zullen dat altijd blijven en krijgen elke maand 500 punten om er wat leuks mee te doen. Dus in principe verandert er niks voor de Lifetimesubbers.

Maar het is een beetje hetzelfde als in EQ2 denk ik?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 09/06/2010 7:25 pm
(@davyk)
Reputable Member

Toch wel zonde dat ze zoiets doen.
Maar goed, LotrO is sinds Mines of Moria al niet meer wat het was in het begin dus een ommekeer zou er toch wel komen.

Zonde dat dit het is.
Ik voorspel een snel einde van LotrO.

Nog ff wachten dan maar op ToR

ReplyQuote
Posted : 09/06/2010 7:33 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Goh wat een negativiteit allemaal.
Ga er maar van uit dat alle (en IK voorspel ALLE) mmo's deze kant opgaan. Er is inmiddels zo'n enorm aanbod van MMO's dat de uitgevers er alles aan zullen doen om snel veel spelers te winnen.
En wat is dan beter om dat (deels) gratis aan te bieden.
Voorheen was dat niet nodig door het beperkte aanbod (WOW, EVE, EQ2 en SWG)

Nieuwe MMO's die geen F2P bieden (Age of Conan, Warhammer Online) en daarnaast ook geen grote bekendheid hebbe zoals WOW en Lord of the Rings redden het blijkbaar gewoonweg niet (hoe jammer dat ook is).
Zelfs een Star Trek Online heeft het moeilijk (ik hoor er erg weinig over) of gaat het op zeker moeilijk krijgen.

Ik voorspel ook (enige voorzichtigheid in acht nemend) dat SWtoR ook deze kant op gaat. Enige reden om dat niet te doen is omdat ze volledig vertrouwen op de Star Wars lore.

Ik ben de diverse fora een beetje aan het volgen sinds het bekend werd en de reacties van de huidige Lotro spelers zijn in het algemeen positief.
Het verschil tussen F2P spelers en Premium/VIP spelers blijft groot (level cap, endgame gebieden e.d.).
Blijkbaar is het F2P gaan van de grote broer, DDO behoorlijk succesvol en zetten ze deze trend nu door naar Lotro.

Ik blijf de boel volgen, ik blijf Lotro spelen en ik blijf goede hoop hebben.

Daarnaast gaan jullie mij sowieso weer zien in SWtoR en het maakt mij dan niet uit of het met of zonder Free to Play optie is.

ReplyQuote
Posted : 09/06/2010 11:13 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ikzelf wil ook LOTRO blijven spelen, al heb ik nu een break al dan niet gedwongen.

LOTRO is nog zeker leuk, alleen steeds een nieuw character beginnen, dan ga je inderdaad op herhaling.

Met het F2P en Premium/VIP, zullen ze toch echt heus wel mooie toffe dingen hebben aan te bieden, wat het waard is om VIP te zijn.
Ik mag aannemen dat ik niks zal hoeven te betalen en enkel alleen de uitbreidingen hoeft te kopen.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 10/06/2010 7:12 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

http://tweakers.net/nieuws/69213/lord-o ... lbaar.html

http://www.lotro.com/betasignup/vipchart.html

Wat zeggen jullie ervan, life-sub abbo krijgt wel VIP incl. maandelijkse ingame punten.

@Admin, aub vergroot het tot 10 topic titel in home-site

ReplyQuote
Posted : 19/08/2010 1:40 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja ik ben niet zo van de F2P maar als het de MMO helpt te overleven why not

ReplyQuote
Topic starter Posted : 19/08/2010 1:57 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Welnu las net dat per 10 september het spel LOTR al F2P game gaat worden.
Denk ik vandaag ff te kunnen gaan koekeloeren in LOTRO, is het maintenance dag argh.
Oh well.. kijk een andere keer wel weer.. maar wanneer?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 26/08/2010 3:47 pm
Page 1 / 4