Forum

Notifications
Clear all

Serieus?

Page 3 / 3
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Hoe laat was hier ook al weer ;)? 13:00 toch *evil grin* " Republican credits will do " /me waves hand

ReplyQuote
Posted : 22/08/2009 2:12 pm
(@davyk)
Reputable Member

Even mijn input doch zoals gebruikelijk erg laat.

Het klopt inderdaad dat ik redelijk wat ervaring heb met grote kins.

Het belangrijkste aspect van een kin is in mijn ogen: plezier en vriendschap.

Waarom deze 2?
Zonder plezier heb je geen vriendschap en zonder vriendschap geen plezier. (Lekker cliché maar goed.)

Het is belangrijk dat je in een kin elkaar helpt.
Met questen, craften, advies of wat dan ook.
En wees niet te serieus, tenzij dat nodig is.

(Bijvoorbeeld een kinmember gedraagt zich niet zoals het protocol dat stelt.
Je zou dan in officer/fellowship/raid chat bijvoorbeeld over deze persoon kunnen praten en iedereen laten stemmen of deze persoon eruit moet of niet. Dit is bij Eleventy-First al een paar keer voorgekomen en dan word er een unaniem besluit genomen. Erin of eruit. Ben je niet zeker als groep? Geef hem dan nog een week en bespreek het dan weer. Het bespaart je een hoop gezeik over een langere periode en je blijft een goede naam houden.)

Het moet niet zijn dat Jantje heel veel geeft en Pietje is alleen maar aan het nemen.

Een voorbeeld kan zijn:
Piet wil een level 25 dagger voor zijn burglar.
Jan kan deze maken.
Jan kan eigen mats gebruiken en een kleine bijdrage vragen aangezien het zijn eigen mats zijn. Maar Piet kan ook vragen wat nodig is en dit zelf halen. En dan voor nop gemaakt.

Dit helpt bij Eleventy-First erg goed. Hierdoor krijg je op een vriendschappelijke manier (uiteraard zijn er mongolen die anders zijn) een goede kern.

Persoonlijk over AotS.
Ik denk dat je zeker niet meteen te groot moet gaan beginnen. Begin lekker klein met een solide groep die regelmatig speelt. Benoem niet teveel officers. Dit is iets dat je in mijn ogen moet verdienen en niet zomaar krijgen omdat het nodig is.

Prima als er nieuwe members worden toegelaten, maar wees zeker van je zaak. Niet na de 1e de beste /tell al zeggen dat je hem/haar invite. Eerst langere periode praten, misschien een questje of 2 doen met elkaar. Kijk hoe de persoon reageert. Je moet ten alle tijde zeker weten dat een persoon een verrijking is voor de kin, ipv deze naar de afgrond wil helpen.
Geef nieuwe members een trial periode van 1 week of 2 weken. Dit hoeft niet perse als de nieuwe member een goede vriend is van iemand. (Bijv. geval van Dash en mezelf).

Als je geen grote kin wilt maken, kun je natuurlijk ook nog altijd een alliance maken. Dit is gewoon een groep van meerdere kins die elkaar helpt met quests, instances, raids, etc. Hierdoor kun je toch relatief klein en solide als groep blijven, maar tegelijkertijd kunnen mensen die zouden willen raiden, dit ook daadwerkelijk doen e.d. (Win-Win situatie?)

Mijn 2 pennies

ReplyQuote
Posted : 12/10/2009 3:19 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

AoTS is al zo lang (ruim een jaar) zo klein gebleven. Doch we hebben niet echt aan zieltjes inwinnen gedaan.
Officers hebben we er inderdaad een aantal, dit omdat ook in Everquest II en SWG het weer makkelijk was om de vervelende of niet spelende players te removen.
Maar in LOTRO schijnt dat niet mogelijk te zijn? Of alleen door de Leader? ???

Danosey is echt een goede treffer geweest, ja ik weet het na 1 keer heb ik em ingelijfd en daar heb ik geen spijt van.
Hij is relax, maar heeft een wat drukker leven dan de rest van ons, omdat ie een jonge pappa is van 2 kleine koters.
Plus als ik het goed herinner ook een eigen bedrijf.
Maar hij heeft gereageerd op een ingamemail van mij dat ie weer er enorm veel zin in heeft en vaker online zal zijn! 8)

Mistyr ja dat is jammer.. hij was erg enthousiast, maar na 2x (??!) keer hoorde we niets meer van hem en zijn mainchar Mistyr heeft ie uit de kinship gehaald.
Maar al zijn Alts staan er nog in, beetje gek. Niet erg, want dat hebben Dash en Davyk ook, doch zij laten dagelijks van zich horen.
Hopelijk laat Mistyr nog van zich horen of reageert hij op onze Tells of Ingamemails. :-

Omdat wij niet altijd als AoTS allemaal aanwezig zijn, was het makkelijk meerdere officiers aan te stellen.
Om zo iemand snel member van AoTS te kunnen maken, mochten we iemand tegenkomen.
Als Roebar dat alsnog zou willen aanpassen, kan ik me er prima in vinden.

Dat craften, ja gewoon zorgen voor de materialen en anders een vergoeding.
Toch een fair deal?
Ik ben al master Supreme Jeweller, maar nog niet mogelijk om de maximale crit te behalen, omdat ik pas level 38 ben.

Die LifeTimeSubscription heeft zeker geholpen dat AoTS ineens met meer vaste spelers is gegroeid.
Enkel RoyalGuard en Owoliega zijn zo eigenwijs nog in de zandbak willen blijven spelen, terwijl dat op het grote veld het er veel leuker is! ;D

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 12/10/2009 11:11 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Die Mistyr ofzo, das een heel ander verhaal dan dat ik en Davyk alts hebben ergens anders.
Wij zijn altijd bereikbaar, reageren en komen etc.
Kep 2x iets tegen hem gezegt, 2x genegeerd (toeval is wel heel toevallig als dat 2x is).
Dan ineens is zijn lvl60 weer uit de kin en al die alts blijven plakken, maar je hoort nooit wat van hem.
Hij heeft wel een forum registratie gedaan, dat weer wel, maar nog nooit gepost (laat staan of ie wel leest).
Het is niet aan mij om het te doen, maar als ik de ubermacht had (wat ik gelukkig niet heb, ben al 5-6 jaar een leider geweest in games, even niet meer voor mij) had ik al zijn alts eruit gegooit

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/10/2009 12:10 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Op dit moment ben ik weer druk bezig in Galaxies met alle leuke updates dus Prius komt over een tijdje weer eens buurten.

ReplyQuote
Posted : 12/10/2009 1:05 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ik heb een heel groot vermoeden dat ik het weer naar mijn zin ga krijgen in LOTRO en dat is te danken aan Davyk en EleventyFirst!
Ik werd goed welkom geheten, iedereen vriendelijk en gelijk geholpen met een boss en een craft critted!
Elke dag zijn er wel een aantal online.. ondanks dat het engelstalig is, is het gezellig en vrolijk.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 19/07/2011 1:19 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Moet niet gekker worden 😉

ReplyQuote
Posted : 19/07/2011 3:43 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

111st, of Eleventy-First is een goeie kinship met goeie mensen.
Het is dat ik niet meer speel, maar geloof wel dat mijn chars nog er in zitten, doe ze maar de groeten van Dash 😛

ReplyQuote
Topic starter Posted : 19/07/2011 3:50 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Moet niet gekker worden 😉

nee hey! Het leven kan raar lopen..!
Maar ik ben blij een leuke actieve volle kin gevonden te hebben.
brengt veel plezier terug in LOTRO!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 19/07/2011 4:52 pm
(@davyk)
Reputable Member

Alsjeblieft! 😛

ReplyQuote
Posted : 20/07/2011 1:10 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Heb je hem ook weer 😀

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/07/2011 12:25 pm
Page 3 / 3