Forum

Notifications
Clear all

Guild Wars 2 voor Mac beschikbaar

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Guild Wars 2 voor Mac beschikbaar

NCsoft en ArenaNet, ontwikkelaar van de Guild Wars-franchise, maken vandaag bekend dat de online roleplaying game Guild Wars 2 ook Mac OS X ondersteunt.

Vanaf vandaag is Guild Wars 2 beschikbaar voor Mac in een bèta-versie voor iedereen die Guild Wars 2 koopt. De Mac bèta-versie van het spel wordt nog steeds geoptimaliseerd en is, anders dan andere bèta's, aangesloten op de live-servers zodat iedereen samen kan spelen op zowel Mac- als Windows-computers. Gebruikers hebben toegang tot de Mac-bèta via de Guild Wars 2 accountmanagement website, na activatie van de game code.

bron: fokgames.nl

Zo die ga ik eens downloaden !

Quote
Topic starter Posted : 19/09/2012 1:42 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Transgaming style... De EVE experience. Download - Launch - Desktop :'(

ReplyQuote
Posted : 19/09/2012 4:46 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Mac is erg mooi en gebruikersvriendelijk voor zakelijke en semi-zakelijke toepassingen.
Als game platform lopen ze echter nog ver achter. Of dat komt door de ondersteuning van game ontwikkelaars laat ik even in het midden.

Mocht ik ooit overstappen naar Apple dan zal er altijd een stevige Windows games PC onder m'n bureau staan.

[ Post made via iPhone ]

ReplyQuote
Posted : 19/09/2012 9:21 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Als een ontwikkelaar gebruik maakt van OpenGL in plaats van gesloten software, is er niets aan de hand. Dan kun je games eenvoudig poorten naar welk platform dan ook, waaronder Microsoft. Misschien moest ik maar beginnen aan WoW, die hebben wel een native client >:D

Ze maken hier gebruik van transgaming's CIDER, en die heeft een serieuze tekortkoming wanneer je in een server omgeving zit. Dat lijkt tenminste zo op basis van de info tot noch toe gevonden op internet. Heb maar een postje op het forum gemaakt.

ReplyQuote
Posted : 19/09/2012 10:03 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik heb hier op hetzelfde apparaat overigens een serieuze gaming bak. Ik wil alleen niet de hele tijd moeten rebooten tussen osx en windows voor het spelen van een spelletje. Alleen van de updates op windows wordt je al gek.

ReplyQuote
Posted : 19/09/2012 10:07 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

De download duurde heel de avond dus vanavond heb ik de kans om te kijken hoe dat werkt πŸ™‚

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/09/2012 11:32 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik heb er nu een paar uur opzitten met de mac versie en hij werkt super ! - vlot - geen gestotter - geen errors.
Het enige wat niet werkt tot nu toe is dat ik niet kan in en uitzoomen via de mouse wheel maar buiten dat - geen klachten!
O0 O0 O0

ReplyQuote
Topic starter Posted : 21/09/2012 2:10 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Om je mousewheel aan de praat te krijgen voor IN en UIT zoomen kan je het volgende doen:

For getting the scroll wheel to work for zooming, I found it works for me if when you open up β€œoptions” you uncheck the box under Camera: β€œMac Beta: Use scrolling gestures to change direction.”

ReplyQuote
Topic starter Posted : 21/09/2012 1:41 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik zit inmiddels in een uitgebreide support chain met mijn probleem. Heel raar. Mijn lokale beheerders account (uid 501) kan gw2 starten. Mijn overige accounts (lokaal of mobile, user of beheerder) kunnen het niet. Ik heb compleet nieuwe en kale accounts aangemaakt, en allemaal hebben ze hetzelfde gedrag. Voorkeuren worden aangemaakt en dan crasht cider πŸ™

Werken onder mijn beheerders account is uiteraard geen optie(!). Eventueel voor een korte tijd, maar niet permanent. Gisteren toch nog even een questje kunnen afronden vanaf mijn mac dus πŸ™‚

ReplyQuote
Posted : 22/09/2012 12:16 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Nu GW2 op de Mac werkt.... heeft er al iemand voor elkaar om XFire mee te laten spieken? Gezien de footers verwacht ik van niet πŸ˜‰

ReplyQuote
Posted : 05/10/2012 3:16 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nee ik gebruik Blackfire maar die maker heeft hem niet meer geupdate na de mountain lion update en de website is aardig hacked met spambots dus ik denk een dood spoor πŸ™

Je hebt wel een tool om games te detecteren - http://www.macxfire.com/downloads.php maar dat is me nog niet gelukt.

http://www.blackfire.com

ReplyQuote
Topic starter Posted : 05/10/2012 4:56 pm