Forum

Notifications
Clear all

Details Crafting in SWTOR bekend !

Page 1 / 3
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Crafting in Star Wars: The Old Republic will make use of a “Crew Skill” system, which uses the player’s starship as a base of operations. This means that players will assign crafting tasks to their companions, with each companion having their own areas of expertise. Tasks are sorted into three distinct groups: Gathering, Crafting, and Missions. Two of each have been revealed so far, out of a total of five for Gathering, seven for Crafting, and four for Missions. Gathering tasks will include Bio Analysis and Slicing, Crafting will include Artifice and Biochem, and lastly Missions will include Diplomacy and Treasure Hunter. Again, keep in mind, this is just what’s been revealed so far.

In the case of Diplomacy, companions can alter morality and spread their influence, while Treasure Hunters can find rare items determined by a random number generator. Crafting tasks can be assigned to companions even while you are away from your ship, can be processed in a queue, and will continue even if the player is offline.

Dus als ik het goed begrijp doe je zelf niet de crafting maar je compagnions en in starship kan je craften....

Jij als player vind ingame items welke je door je compagnion kan laten craften?

DISCUSS

Quote
Topic starter Posted : 08/11/2010 2:10 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Info verzameld op het officiele forum:
* Crafting in TOR will use a Crew, Companion, Skill crafting system. Using their ship as a base of operations, players will be able to send their companions on crafting tasks - Darth Hater
* The skills your companions will have will be split into three groups: Gathering, Crafting, and Missions. - Darth Hater
* Quote: I will just say there are some mechanics to it that will allow players who are more involved in crafting to really get deeply involved in crafting and be appropriately rewarded for it." - Darth Hater
* Certain companions will be better at some crafting group than others, for example Vette, a pirate and companion to the Sith Warrior, will excel at Treasure Hunting. - Darth Hater
* Your companions can also be given missions on the fly, and even while players are away from their ship. They can also operate while your offline - Darth Hater
* Only companions you have left on board your ship can perform any crafting actions. The ones you group with to fight etc can only perform gathering tasks - Darth Hater
* While out adventuring if you see a crafting node instead of player character going to mine it you can send your companion to do it for you - Darth Hater
* Quote Blaine: It doesn't make sense for Darth Vader to skin womp rats for a new pair of boots in between conquering worlds "You are the hero," says Christine. "You make your crew work for you." - Gamespot

The following crafting types are the ones revealed so far:

Gathering: Bio Analysis, Slicing
Crafting: Artificer, Bio Chem
Missons: Diplomacy, Treasure Hunting.

* Quote Richard Vogel: It will not be to the extent of some of the games out there, like [Star Wars] Galaxies. It will be very similar to what WoW has. - Massively
* Quote: We are going to have crafting, because that's a big part of MMOs. We're going to implement crafting in a way that 'feels' right for Star Wars. - Massively
* Quote: We’ve spent quite a bit of time discussing how to ensure that crafters – true dedicated crafters – can make a name for themselves and be important in their community. - Developer Blog

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/11/2010 2:16 am
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ik wist al niet eens af van compagnions?
Dus je kunt NPC 'inhuren' en een eigen team vormen?

ReplyQuote
Posted : 08/11/2010 10:31 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Dit is wel weer jammer vind ik :
It will be very similar to what WoW has

Kom dat ik Crafter ben in SWG en dat erg leuk vind 🙂 maargoed ik ben heel benieuwd en had eigenlijk een veel minder verwacht van het craften.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/11/2010 4:12 pm
(@seladina)
Estimable Member

Jij als player vind ingame items welke je door je compagnion kan laten craften?
Interessant concept als het zo iets wordt. Wat waarschijnlijk dus ook veel variatie teweeg kan brengen. Lijkt me zo..

Want als je 5 compagnions hebt die craften hebben dan zal er ook een mogelijkheid zijn dat ze zich dus apart zouden kunnen gaan specialiseren....

Mmmmmmm ff op me in laten werken....

ReplyQuote
Posted : 08/11/2010 6:01 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Aha, dus elke player heeft een class based companion (NPC), als ik het goed begrijp, die ook nog eens fungeert als je persoonlijke slaaf voor het saaiere werk! Da's mooi!! 🙂 Als het craft systeem nu nog wel een stuk puzzelen toevoegt om de goede componenten op de juiste wijze samen te voegen wordt het misschien nog watr.

ReplyQuote
Posted : 08/11/2010 11:07 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

Dit lijkt mij wel een oke je Companion zijn een soort npc fabrieken die de spullen voor je maken en verzamelen erg interessant kan het toch nog redelijk complex worden 🙂 begrijp alleen niet waarom het wordt vergeleken met wow want daar was het craften alleen maar grinden als ik het goed herinner

ReplyQuote
Posted : 09/11/2010 10:24 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

We kunnen al bedenken hoe we het willen aanpakken met harvesten en craften?
Lijkt mij wel een leuke uitdaging om een soort van aandeel in de markt te creeëren qua goedlopende verkoop en bekendheid verwerven binnen de server waar we op zitten.

We weten nu al dat Seladina en Sytes 2 drijvende krachten kunnen worden in het opzetten van zoiets en dat de rest dan zijn steen(tje) bijdraagt in aanvoer van materialen en items.
Dat we samen dan een draagvlak maken en geen zorgen hoeven te maken om geld.
Maar dat we elkaar helpen in spullen, materiaal, armor, items etc.

Dus een ieder kiest dan echt een ander (hoofd?) craftberoep, uiteraard in overleg met elkaar wie welke craftberoep het leukste vind. Maar veel is er nog niet bekend over welke beroepen er zijn.

weet je wat het is, ik wil graag ruim van te voren het allemaal klaar hebben, zodat we zodra de beta en het spel live gaat, we direct kunnen kiezen omdat we al besloten hebben hoe en wat.
bedoel de MMO ervaring hebben we, laten we er dan ook goed gebruik van maken, door van te voren al het een en ander goed in te plannen.

ReplyQuote
Posted : 10/11/2010 10:39 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik denk dat je eerste moet weten hoe het zit met Vendors, Auction Houses etc voordat je iets op poten zou kunnen zetten.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 10/11/2010 11:39 am
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Zoals in LOTRO kan het ook gewoon in de Auction, heb je niet direct vendors zelf nodig zoals in SWG.

ReplyQuote
Posted : 10/11/2010 12:24 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja maar dat gedeelte is nog niet bekend.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 10/11/2010 12:48 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ja maar dat gedeelte is nog niet bekend.

Nee klopt dat is zo, maar wanneer het bekend is, dat we dan een mooie planschema kunnen gaan opstellen.

ReplyQuote
Posted : 10/11/2010 1:00 pm
(@seladina)
Estimable Member

Als je echt als Guild geld wil verdienen dan moet je Ooug er zeker bij gaan betrekken.

In WOW heeft hij de gold cap bereikt met handelen.... En na 10 dagen spelen in Star Trek online had Ooug al dik over 1,5 miljoen credits Moet ik me zelf ook niet vergeten... ik had dan wel niet de gold cap maar toen ik lvl +/-20 was in wow had ik op de server toch aardig de Copper bar handel onder controle 😛 En met Sytes erbij moet het aardig goed komen.

Maar ikke ben meer een mannetje van beheer en weet wel of iets waarde heeft enzo.... Dat lijkt mijn echt wel iets ...

Maar één goed plan op te zetten is een fantastisch idee maar we moet wel nog op de info wachten enzo.. dus kijken wat we hebben en daar mee een basis plan op zetten... en elke keer als er iets bij komt aan info het plan beetje bij stellen dan hoef je straks niet alles in een keer te doen 😛

Dus even de info op een rijtje zetten en kijken wat je er mee kan...

Dit is mijn gedachte er over 😛

ReplyQuote
Posted : 10/11/2010 5:56 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

STA heeft gelukkig aardig wat ervaring met craften, vendors en malls op zetten. Sytes is onze mall beheerder bij SWG en we hebben leuk een centje verdient dus dat komt wel goed 😀

ReplyQuote
Topic starter Posted : 10/11/2010 6:05 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ah ok ja van Oogie wist ik niet wat voor MMOspeler hij was/is.
Sytes deed in SWG de markt en beheer.. die is daar goed en gedreven in.
Maar dat betekend dus dat er 3 drijvende krachten samen gebundeld kunnen worden?

Zou knap sterk zijn! 🙂 En bruikbaar!

Oogie, Seladina en Sytes zouden dan met elkaar in overleg kunnen hoe de markt op te zetten en hoe de beheer te voeren. 😀

De rest zijn de minions die harvesten en vergaren hehe.. ;D

ReplyQuote
Posted : 10/11/2010 6:08 pm
Page 1 / 3