Forum

Notifications
Clear all

SWTOR CTD (Crash To Desktop) Issues

Page 4 / 5
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Dit soort problemen oplossen is echt veel complexer dan het lijkt. Dikke kans dat het toch hardware of driver is met een probleem, waar je nu tegen aanloopt omdat met de laatste patch een grafische routine op een bepaalde manier wordt aangeroepen. Er zitten zoveel variabelen in dat het al lastig is om uit de probleemgevallen de overeenkomsten te kunnen vinden die het ontdekken van een oorzaak dichterbij brengt.

Doe maar eens wat Imia zegt en verlaag die resolutie. Ga eens in windows mode ipv full screen spelen, etc. En wat Roebar zegt over proberen zonder X-fire is ook een goede. Zet je virusscanner eens uit. Heb je Nortel of McAffee? Probeer die eens te vervangen door bijv. Antivir. Zo kan ik nog wel even doorgaan 🙂

Zolang de oorzaak niet achterhaald is moet je simpelweg een workarround vinden. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan :'(

ReplyQuote
Posted : 11/05/2012 8:05 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

De pc is momenteel "flatlined" en ga morgen eerst daar de oorzaak van zoeken. Zolang het maar geen duiten gaat kosten...

[ Post made via Android ]

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/05/2012 2:16 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

wat houdt dat in?

ReplyQuote
Posted : 12/05/2012 11:12 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Flatlined, zo noemen ze het als iemand aan de hartmonitor ligt en je bent gaat dood, dan zie je dus een vlakke lijn 😀

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/05/2012 2:17 pm
(@davyk)
Reputable Member

Misschien is het wel een idee om de computer te laten nakijken op fouten.
Ik had het ook een tijdje met LotrO en had hem dus weggebracht. Wat bleek? Defecte geheugenmodule. En ik had toen ook steeds CTD maar ook BSOD. Nalaten kijken kan dus een oplossing bieden.

[ Post made via iPad ]

ReplyQuote
Posted : 12/05/2012 2:33 pm
(@davyk)
Reputable Member

Misschien is het wel een idee om de computer te laten nakijken op fouten.
Ik had het ook een tijdje met LotrO en had hem dus weggebracht. Wat bleek? Defecte geheugenmodule. En ik had toen ook steeds CTD maar ook BSOD. Nalaten kijken kan dus een oplossing bieden.

[ Post made via iPad ]

ReplyQuote
Posted : 12/05/2012 2:33 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ja dat kan, maar... dan hebben duizenden spelers een defecte computer sinds patch 1.2 en dat gaat er bij mij niet in

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/05/2012 2:37 pm
(@davyk)
Reputable Member

Maar dan zou er toch minimaal nog iemand van sta last hebben hiervan?

Zover ik lees heeft niemand last hiervan.
Persoonlijk zou ik wel overwegen om na te laten kijken. Beter safe than sorry I always say.

[ Post made via iPad ]

ReplyQuote
Posted : 12/05/2012 5:32 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Het feit waarom de 1 het wel heeft en de ander niet, is nog een raadsel. Kijk voor de gein is op support forum swtor, staat vol. En dan worden er nog vele(n) topics deleted door support.

Het probleem is niet mijn probleem, dwz het zit in patch 1.2, het kan misschien wel zo zijn, dat een stukje hardware of software niet met 1.2 samen gaat. Maar dat is voor Bioware om daar achter te komen dmv de dxdiag, crashdump files etc. Misschien ligt er wel een link, geen idee. Maar ik ben up to date met software en drivers, fresh windows install.

Maar om te vergelijken, wat is bij jullie anders dan bij mij?

Windows 7 64-bit
AMD Phenom cpu
ATI Radeon HD4850
2 HDD's (via SATA)
2x 2GB DDR2

Ja oud setje inmiddels, 3,5 jaar oud :p

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/05/2012 7:14 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Het probleem is niet mijn probleem, dwz het zit in patch 1.2, het kan misschien wel zo zijn, dat een stukje hardware of software niet met 1.2 samen gaat.

Jawel, hoor. Is helaas wel jou probleem. Of jij het kan en moet oplossen is weer een ander verhaal.
Ik heb er geen last van en waarschijnlijk meer dan een miljoen andere swtor spelers hebben er ook geen last van.
Het is dus de combinatie van een wijziging die Bioware heeft doorgevoerd in de laatste patch met de specifieke hardware en/of software van de PC's waarop swtor draait, van een 'klein' aantal spelers.

Uit de DX-Diag en crashdump bestanden kunnen ze hopelijk snel iets vinden wat de issues met CTD's bij al die spelers die er nu last van hebben oplost.

Tot die tijd is het zelf zoeken naar mogelijk oplossing of ongeduldig afwachten tot Bioware met een oplossing komt.

ReplyQuote
Posted : 12/05/2012 9:41 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik bedoel dus ook, met het stukje "dwz het zit in patch 1.2", dat het niet een probleem is wat veroorzaakt is door mezelf. Ik ben gewoon de ongelukkige die hier bij invalt. Ik ben wel blij dat ik niet alleen sta, dan zou het echt zuur zijn.

Ik hoop gewoon dat ze het snel vinden, anders kon ik nog wel is overstappen naar Diablo 3. Ik heb vd week filmpjes zitten kijken en roept wel Diablo 2 gevoelens op 😀

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/05/2012 12:00 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ik heb:

AMD Phenom II X4 Mobile CPU N930 (2GHz)
ATI Mobility Radeon HD 5470 - 512MB (up to 2303 MB Hypermemory??)
4GB SO-DIMM DDR3
Win7 64bit

Wat ik alleen jammer vind is dat ik niet kan achterhalen wat voor merk HDD en MOBO ik heb.
Oh en natuurlijk de merk geheugen.

Ik heb niet de laatste nieuwe drivers van de videocard.
Wel van Acer.

Ook ik heb toch al iets van 8x een CTD gehad en soms denk ik dat het was terwijl de laptop erg war was.

Maarre wel of geen CTDs, ik ga echt DIII spelen op de hoogste settings in de graphics.
Al getest tijdens beta en werkte prima!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 13/05/2012 11:48 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

Dash, heb je nou al onze suggestie geprobeerd om dingen af te sluiten / lage settings?

Zoals men zei, iets heeft in patch 1.2 dingen gewijzigd die meer capaciteit vraagt OF dingen die hardware oproept of weet ik veel.

OF er zit MOL in bioware die leuk vindt om deel van subscribers te plagen met bepaalde aanroep-functie? ;D

Wijzig iets in je settings / preference. kijk even wat er gebeurt.

ReplyQuote
Posted : 13/05/2012 1:10 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Wat jouw settings betreft Imia, ik had een verse SWTOR met standaard instellingen, en die crashde ook. Ik heb al mijn eigen instellingen opnieuw moeten instellen na de installatie

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/05/2012 1:28 pm
(@davyk)
Reputable Member

Het feit waarom de 1 het wel heeft en de ander niet, is nog een raadsel. Kijk voor de gein is op support forum swtor, staat vol. En dan worden er nog vele(n) topics deleted door support.

Het probleem is niet mijn probleem, dwz het zit in patch 1.2, het kan misschien wel zo zijn, dat een stukje hardware of software niet met 1.2 samen gaat. Maar dat is voor Bioware om daar achter te komen dmv de dxdiag, crashdump files etc. Misschien ligt er wel een link, geen idee. Maar ik ben up to date met software en drivers, fresh windows install.

Maar om te vergelijken, wat is bij jullie anders dan bij mij?

Windows 7 64-bit
AMD Phenom cpu
ATI Radeon HD4850
2 HDD's (via SATA)
2x 2GB DDR2

Ja oud setje inmiddels, 3,5 jaar oud :p

Ik heb
Windows 7 64bit
I7-2600 core @3.4Ghz
Asus EAH6870
2 HDD (1 60GB SSD en 1 van 2 Terabyte SATA 5400rpm)
4 banken van 4GB DDR3

Heb je trouwens wel genoeg koeling in je pc zitten?
Als de temperatuur te hoog word, kan het zijn dat je pc dingen gaat afsluiten.
Ik heb dat wel een paar keer gehad.
Ik heb ondertussen 4 of 5 ventilators in mijn pc zitten. Blijft lekker onder de 45 graden ook tijdens gamen

ReplyQuote
Posted : 13/05/2012 2:45 pm
Page 4 / 5