WAT ALS (2)
Wat als de economie in Star Citizen niet helemaal helder is?
Dan klik je even op de volgende linke waar alle huidige bekende informatie over Economy en Employment verzameld is.
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/24718/
Onder andere wordt de samenhang tussen Maintenance (fuel, insurance, repair), goods (basic, raw, refined), Industry (piracy, production node), Criminal Activity en Mission Creation in een handig schema getoond.
Hoe snel kan het gaan.
Vanmorgen (27/10/2013) is de 25 miljoen dollar stretch goal gehaald.
Dat betekent dat er meer alpha test slots bijkomen en dat er niet alleen testservers in de US maar ook in Europa ingezet worden.
De 26 miljoen stretch goal is ook weer leuk. Zeker voor groepen en guilds.
Enhanced Capital Ship Systems â In addition to the command and control systems weâve already outlined, weâre going to expand capital ship functions! Lead a damage control team to fight fires and repair key systems during battle, control internal bulkheads to slow boarders and man a number of consoles, like navigation and engineering, that will make commanding a capital ship feel even more immersive.
Zal wel oud nieuws zijn
Star Citizen heeft meer dan 30 miljoen dollar opgehaald via crowdfunding. Dat heeft ontwikkelaar Chris Roberts laten weten via zijn website.
Door de financiÃĢn die zijn binnengehaald zijn er weer een aantal stretch goals behaald. Zo wordt het singleplayergedeelte van de ruimtegame, genaamd Squadron 42, verder uitgebreid. "Dit moet er voor zorgen dat het de ware opvolger van Wing Commander wordt", aldus Roberts.
Verder is ook de Origin 890 Jump ontgrendeld. Deze ruimtejacht bevat vele luxe opties voor de eigenaar en moet spelers "in stijl door de ruimte laten reizen", met meerdere decks en een eigen baai voor ruimteboten. Bij 31 miljoen dollar wordt de RSI Orion ontgrendeld, ook een ruimteschip die voorheen door grote bedrijven werd gebruikt en onder andere gigantische laserstralen bevat.
Star Citizen heeft sinds zijn aankondiging vele miljoen dollars opgehaald via verschillende kanalen, zoals een Kickstarter-campagne, een eigen website en enkele losse donateurs. De game is het meest succesvolle crowdfundingproject to nu toe. Voor het spel werd oorspronkelijk 2 tot 4 miljoen dollar gevraagd. Star Citizen moet begin 2015 verschijnen op PC
Zal wel oud nieuws zijn
Dat valt wel mee.
De teller staat inmiddels op 33 miljoen Dollar waardoor er ook weer 3 nieuwe stretch goals gehaald zijn.
Dit zijn 3 nieuw schepen met ieder een eigen rol:
Mining Ship:
RSI Orion â Roberts Space Industriesâ goal has always been to make the stars available to individual Citizens. Now, with the RSI Orion mining platform, RSI is letting individuals take over a process formerly controlled by megacorporations. The Orionâs features include high-grade turret-mounted tractor beam arrays, durable exterior-accessible âsaddlebagsâ for mineral storage and a cabin designed by the team that brought you the Aurora and Constellation!
Een Salvage ship:
Aegis Surveyor â The Surveyor, from noted military contractor Aegis, is an industrial-quality salvage ship. Equipped with a reinforced cargo bay, a long-range jump drive and launch pods for unmanned drones, the Surveyor is an ideal ship for taking advantage of deep space wrecks. Tractor beams, floodlights, scanner options and docking ports round out the tool chest on this capable, utilitarian spacecraft.
en een Exploration ship:
Anvil Carrack â The Anvil Carrack has been the vanguard of every UEE exploration effort in recent years. Featuring reinforced fuel tanks for long-duration flight, a highly advanced jump drive array and a dedicated computer core room that allows it to put the maximum processing power into jump charting operations. Originally a military exclusive, the Carrack is now available for civilian use as a pathfinder spacecraft. Features on-board accommodations to allow for truly self-sufficient flight, including crew medical and repair facilities, and a mapping-oriented sensor suite capable of always charting a route home!
Ik vind het wel erg leuk dat er 3 non-combat ships gekozen zijn.
Geeft maar weer aan dat het een echte Space Sim is en dus niet alleen een Space Combat/Dogfighting game.
Ik heb me erg nog niet in verdiept maar wat is het verschil met EVE Online ? ze 'lijken' op elkaar of is dat te kort door de bocht?
Ik heb me erg nog niet in verdiept maar wat is het verschil met EVE Online ? ze 'lijken' op elkaar of is dat te kort door de bocht?
Nee niet kort door de bocht. Er zijn veel topics waar ze met elkaar vergeleken worden.
Mijn persoonlijke vergelijking is:
- Eve is Space MMO, SC is Space Sim
- Eve is 3rd person, SC is 1st person
- Eve meer traditionele MMO (point&click), SC meer skill gebaseerd
- Eve volledig single server (iedereen altijd bij elkaar), SC werkt met dynamische instances (alleen bij gevechten)
De beste (en objectieve) vergelijking vind ik onderstaand Youtube filmpje
Link naar Youtube van iemand die een wat diepere (en drogere đ ) vergelijking maakt vindt je hieronder
Ik heb de 1e even bekeken đ en je kan daar goed horen wat de verschillen zijn.
Alleen moet je er nog even op wachten - 2015 !
Ja in 2015 is de officiÃĢle launch.
Als Alpha backer kun je al wat eerder van het spel genieten omdat ze steeds modules vrijgeven.
Nu is de hangar module actief waar je in je hangar kan rondwandelen en je schepen kan bewonderen waarvoor je gepledged hebt. Sterker nog, je kan er ook in rondlopen en in de cockpit zitten.
Voor de kerst komt de firing-range beschikbaar waar je de verschillende wapen kan uitproberen
Eind van het jaar (of net in het nieuwe jaar) komt de Dog Fighting Module uit.
Dan kun je voor het eerst (en eindelijk) rondvliegen met je schepen en tegen AI's en later ook andere spelers spelen en ervaren hoe het dogfighting gaat worden.
Medio volgend jaar komt de player interaction module uit waarbij je kan landen op een planeet en andere spelers ontmoeten.
Later dat jaar komt de alpha van Squadron 42 uit (de single player game van Star Citizen)
En dan start al snel de alpha en beta van de sandbox persistent Universe
Dus ja, het duurt nog even maar de reis er naar toe is ook al een leuk vooruitzicht.
Nog wat meer info hierover in onderstaande Youtube filmpje
Druk druk druk.
Vandaag (woensdag 4 juni 2014) is de Dog Fighting Module , ofwel de Arena Commander (AC) uitgekomen voor de (alpha backers)
Mooie ingame trailer zien?
De AC is eigenlijk de ingame simulator waarin je met een speciale helm op in je eigen cockpit diverse single player en multiplayer simulaties kan doen (dus zonder 'echte' schade aan je schip op te lopen).
Nu is versie 0.8 uit met in het begin alleen single player. Vanaf nu worden steeds nieuwe backers toegelaten tot de multiplayer totdat iedereen ook multiplayer kan doen.
Druk druk druk.
Zijn absoluut mooie starships!
hehe ja leuke filmpjes inderdaad. đ
Star Citizen is niet alleen spaceships.
Er is ook een FPS deel in het spel voor o.a. boarden van andere schepen.
Maar ze maken er wel iets heel moois van.
Veel meer een spel op zich.
Kijk ook naar de eerste ingame FPS beelden vanuit PAX Australia.
Houd vol tot het tweede deel (iets over de helft). Dan zet 1 team de G generator uit en wordt een zero G FPS.
Bij aankoop van een AMD Radeon R7/R9 videokaart schijn je dus iets moois te krijgen voor Star Citizen.
En de daarbij behorden Mantle technologie wordt dus toegepast in Star Citizen.
http://www.amd.com/en-gb/innovations/software-technologies/mantle#games
Ja klopt.
Bij de Never Settle Space Edition krijg je de Mustang met een speciale AMD look.
De Mustang is ÊÊn van de mogelijke starter ships.
en een filmpje:
Volgens de huidige specs zou daar ook het spel zelf bij zitten (Squadron 42 en de Persistent Universe) maar daar is nog wat discussie over.
Toch een leuke aanbieding als je ÊÊn van deze AMD kaarten overweegt.