Forum

Notifications
Clear all

[Sticky] Rules of Engagement

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Beste SSWACérs!

Voor het spelen van de SSWAC - Corellian Conflict Campaign [CCC] hebben we de volgende regels bedacht:

Teams

We gaan spelen in een 1 vs 1 format waarbij elk team bestaat uit minimaal 2 spelers (SSWAC edit)
Elke team krijg een Teamroster voor de duur van de Campaign (deze zal uitgereikt worden op de 1e speeldag)

Vloot
Elke speler heeft een Fleet van:

Punten: 400
Commander: 1x per vloot en moet uniek zijn (unique name rule)
Upgrade kaarten per schip: 1x - dit geld voor small, medium en large ships.

Ieder speler noteert haar vloot op de Corellian Conflict Fleet Roster ( deze zal digitaal naar iedere speler gestuurd worden per e-mail )

Speler

Omdat niet elke speler een vloot van 400 punten in zijn/haar bezit heeft kan men schepen "lenen" van een medespeler om aan de 400 punten te komen, dit geldt alleen voor het model plus de outfit card en defence tokens. Upgrade cards & Commanders etc moet men uit eigen verzameling halen.
De schepen die men 'leent' mogen alleen uit de Coreset komen.

Battles

<gereserveerd>

Overwinning
Wanneer een speler een battle wint krijgt hij campaign punten voor het team Elke battle levert 1 Campaign punt op maar dit kan hoger oplopen als men een vijandelijk basis vernietigd.

Het eerste team dat 9 Campaign punten behaald is de winnaar van de CCC !

PS: als beide teams genoeg punten behalen om te winnen gedurende dezelfde campaign ronde dan wint het team met de hoogst aantal gewonnnen battles. Mocht dit ook gelijk zijn dan winnen de Imperials !

NB: mocht je aan of opmerkingen hebben laat het even weten ! 🙂

 

Planning:

Op 14-09-2019 hebben we besloten om 1x per kwartaal een SSWAC event te plannen waarbij er minimaal 1 Imperial Speler en 1 Rebel Speler aanwezig dient te zijn.
nb: Vloten die bestaan uit 'geleende' schepen/squadrons vallen helaas buiten de regel.
De Battle Result & Galaxy Map zal na elke Battle worden bijgewerkt

Management Fase:

Na elke 3e Battle van elke turn komt de Management Fase waarbij de Teams hun scores opmaken van de zgn. Resource en Refit punten met deze punten worden vloten hersteld (refitting), schepen of squadrons aan gekocht. Upgrade kaarten aangekocht. Bases en/of Outposts gebouwd.
Omdat dit een tijdrovend onderdeel is wordt deze Fase buiten de spelronde ( geplande SSWAC event ) gehouden. Teams dienen deze Fase onderling met elkaar te overleggen en op de dag van het SSWAC event kenbaar te maken. De resultaten worden genoteerd en verwerkt.

Quote
Topic starter Posted : 27/07/2017 2:14 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Vragen:

Abib: Waarom alleen schepen uit de Coreset 'lenen" ?

Roebar: Hoe moet ik het volgende lezen? 1vs1, waarbij elke team uit minimaal 2 spelers bestaat.
Is dat 1 speler tegen 1 speler of 1 team tegen een ander team?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 27/07/2017 12:53 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Antwoorden:

Roebar: Hoe moet ik het volgende lezen? 1vs1, waarbij elke team uit minimaal 2 spelers bestaat.
Is dat 1 speler tegen 1 speler of 1 team tegen een ander team?

Er zijn 2 teams ( 1x Imperial en 1x Rebel ) en 1 team bestaat uit 2 personen minimaal. Het kan zijn dat er meer mensen zijn dan 4 dan moeten we anticiperen om de resterende spelers op dat moment op te delen. Voorbeeld als Dash ook mee wilt doen dan kan dat en dan wordt het 2 vs 3 en als Leto_jr ook denkt van ik wil meespelen dan wordt het 3 vs 3. De basis is 2 vs 2.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/07/2017 7:00 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

"Is dat 1 speler tegen 1 speler of 1 team tegen een ander team?"

Dit is nog niet helemaal beantwoord?
Zelf denk ik dat het binnen het team de spelers om den beurten hun acties kunnen uitvoeren? Of steeds samen in overleg gezamenlijk dan de actie(s) uitvoeren?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 29/07/2017 7:49 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Wat Leto zegt.
De vraag betreft dus de battles.
Als er een battle is, is het dat 1vs1 speler of participeren alle spelers van de teams dan in de battle.

Als het 1vs1 is, wat doen de andere spelers dan ?
Of is het 1 vloot (400 punten) tegen de andere vloot en worden tijdens een battle de schepen in de vloot over de spelers verdeeld. Waarbij de eigenaar van de vloot de admiraals rol heeft en de andere speler kan overrulen.

Kan het zijn dan je op 2 verschillende locaties een battle hebt? Dan moet er dus gekozen worden welke battle als eerste plaats vindt.

ReplyQuote
Posted : 31/07/2017 10:23 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

OK ik snap de vraag maar dit ging alleen over het samenstellen van Teams. Battles en hoe we dat gaan doen wil ik nog graag met jullie bespreken.

Ik heb Battles in de starterspost opgenomen !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 31/07/2017 11:01 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Het emailtje met het Fleetroster en Teamroster is verstuurd.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/08/2017 3:33 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik heb de Rules of Engagement geupdate met Planning & Management Fase. 

Ik hoor het graag

ReplyQuote
Topic starter Posted : 16/09/2019 9:42 pm