Forum

Notifications
Clear all

GoPro Topic

Page 3 / 9
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Roebar's GoPro essentials.
Door de aangeschaft bundel al meteen een tasje vol zut (clips, aandraaidingen, voetjes, plakkers etc.).
Daarom de volgende 'GoPro Essentials voor beginners'

1 - de GoPro Shorty. Kleine, handzame stick die ook meteen als tripod kan dienen
2 - de GoPro Casey. Robuuste en makkelijk in te delen case voor de GoPro en bijna alle accesoires
3 - de GoPro charger met extra accu. 1 accu is geen, 2 is leuk maar 3 is beter. Met de Charger kun je in één keer 2 accu's opladen
4 - Micro SD kaartjes. 32 GB, 64 GB, 128 GB. Hoge doorvoersnelheid is essentieel
5 - Screen protectors. De Hero 8 black heeft geen verwisselbare lens kap. Dus heel belangrijk om direct een screenprotector setje aan te schaffen voor de lens en het schermpje aan de achterkant

ReplyQuote
Posted : 14/05/2020 8:29 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

gefeliciteerd ! 🍾 🍷 🍸 🍹 🍺 🍻 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 14/05/2020 10:15 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Gisteren een Time Lapse gemaakt tijdens een avondje Kolonisten van Catan.

Instelling op 2 shots per seconde. Leuk effect.

Heeft iemand tips voor instellingen per activiteit?

ReplyQuote
Posted : 16/05/2020 8:25 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

GoPro Blog is een NL GoPro site met heel veel informatie.

https://www.goproblog.nl/gopro/instellingen

ReplyQuote
Topic starter Posted : 16/05/2020 9:52 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

TIP: Wat ik vaak gebruik bij editten van films is SoundCloud als muziek database. Hier kan je zoveel onbekende artiesten en muziek stylen vinden wat een leuk effect geeft op je filmpjes. Ik heb gemerkt dat als je zeer bekende muziek gebruikt zoals TOP40 muziek dat dat niet altijd werkt bij je filmpje. Je hebt wel een abonnement nodig maar er is ook veel muziek gratis te downloaden of 😉 

https://soundcloud.com/

ReplyQuote
Topic starter Posted : 18/05/2020 9:20 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

KAP

Kap? ja KAP!

Kite Aerial Photography. In 1887 heeft iemand het geniale idee gehad om een fotocamera aan een vlieger te hangen en op deze manier luchtfoto's te maken.
Het nadeel van een camera aan een vlieger is dat het niet echt stabiel is. Ook met een stabiele vlieger zwabbert de camera heen en weer.
In 1912 heeft een monsieur Pierre Picavet een super eenvoudig systeem uitgevonden om een camera stabiel aan een vlieger (ballon) te hangen.
Vanaf dat moment kom je KAP tegen in zowel professionele, bedrijfsmatige omgevingen als in de hobbymatige sfeer.

Werking van een Picavet

Tegenwoordig wordt KAP een beetje verdrongen door de drones (met camera). Het voordeel van KAP is dat je op veel meer plaatsen een vlieger op mag laten en bijna nergens met een drone mag vliegen.
Daarnaast kan een Drone maar een beperkte tijd rondvliegen terwijl de vlieger blijft hangen zolang er wind staat.
En met KAP kun je ook nog eens 2 leuke hobby's combineren (vliegeren en fotograferen/filmen.

Maar het belangrijkste voordeel betreft toch wel de kosten. Een beetje vlieger met een behoorlijke trekkracht heb je al voor nog geen €100. Een Picavet kun je eenvoudig zelf maken voor 10 tot 20 euro.
zie: https://www.instructables.com/id/Kite-Aerial-Photography-Picavet-System-Fun-Simple-/

Dit bericht staat weliswaar in het GoPro Topic maar ook voor de grotere camera's werkt KAP perfect.
De vlieger zal dan wel iets groter moeten zijn en de Picavet wat geavanceerder.
Dat kun je zo ver uitbreiden met pan/tilt/rotate houders onder de Picavet.

Dus KAP. Kan een hele leuke toevoeging zijn op je (GoPro) Camera accessoire lijst met vele nieuwe mogelijkheden.

 

 

ReplyQuote
Posted : 19/05/2020 10:01 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Zeer grappig !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 21/05/2020 1:16 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Interessant voor tips, tricks, etc

https://www.reddit.com/r/gopro/

ReplyQuote
Topic starter Posted : 26/05/2020 9:18 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @leto-the-mandorine

Dit wilde ik ook weten voor mezelf, is de GoPro te gebruiken als webcam?

Waarom zou je dat willen en niet een gewone goeie webcam?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 26/05/2020 11:49 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Wat is een goeie webcam? Ik zie vele ontevreden reviews.
Plus ik heb maar een dunne portomonaie.

Met de GoPro 8 schijnt het zeer goed te gaan, zelfs draadloos, om als webcam te functioneren.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 28/05/2020 6:55 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @leto-the-mandorine

Met de GoPro 8 schijnt het zeer goed te gaan, zelfs draadloos, om als webcam te functioneren.

Ow ok naja dat is de keuze toch gemaakt zou ik zeggen 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/05/2020 9:58 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Multifunctioneel zo'n GoPro 8

En naast action camera, webcam ook goed te gebruiken als Dash cam.

 

ReplyQuote
Posted : 28/05/2020 11:10 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member
Posted by: @lantern
Posted by: @leto-the-mandorine

Met de GoPro 8 schijnt het zeer goed te gaan, zelfs draadloos, om als webcam te functioneren.

Ow ok naja dat is de keuze toch gemaakt zou ik zeggen 🙂

Klopt!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 28/05/2020 12:57 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member
Posted by: @leto-the-mandorine
Posted by: @lantern
Posted by: @leto-the-mandorine

Met de GoPro 8 schijnt het zeer goed te gaan, zelfs draadloos, om als webcam te functioneren.

Ow ok naja dat is de keuze toch gemaakt zou ik zeggen 🙂

Klopt!

Wanneer krijg je 'm binnen?

ReplyQuote
Posted : 28/05/2020 2:06 pm
Page 3 / 9