Forum

Veilig terugkeren o...
 
Notifications
Clear all

Veilig terugkeren op de baan

Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Naar aanleiding van gisteren voelde ik dat dit misschien wel even besproken moet worden, het veilig terugkeren op de baan.

Zoals ik begreep via de communicatie op TS, klapte Lantern vol in Leto die overdwars op de baan reed en ik denk op de ideale lijn ook. Hoe vervelend en frustrerend het voor degene is die terugkrabbelt op de baan, misschien moeten we even bespreken dat je eerst goed kijkt voordat je de baan opkomt en de ideale lijn terug op gaat.

Ik had verleden week na de officiΓ«le races op een oefenpotje op Japan hetzelfde idee, wat overigens wel een leuke comic opleverde πŸ˜‰ Maar ik zag Lantern dus ook niet terugkomen op de baan en kon hem ook niet meer ontwijken en snap dan ook als dit in een officiΓ«le race gebeurd dat het wel erg vervelend is, omdat je eigenlijk gewoon meteen klaar bent en je kans op punten vrijwel verkeken.

Ik wil dan eigenlijk ook voorstellen, dat degene die een misser maakt en naast de baan komt/spint en terugkomt op de baan, goed kijkt naar zijn minimap of er niemand aankomt en of het veilig is om zomaar het asfalt op te komen. Het is dus ook eigenlijk een soort voorrangsregel dan, iets wat ze in de echte F1 ook gebruiken

Als het voorval anders gebeurde, correct me where I'm wrong, maar ik vind deze regel toch wel iets wat we even moeten doornemen

Quote
Topic starter Posted : 13/11/2020 9:37 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Agreed!

Gisteren was zeer terleurstellend - zeker op Japan had ik kansen maar na 2 crashes, veroorzaakt door andere rijders ,Β  was Japan verloren.Β 

ReplyQuote
Posted : 13/11/2020 10:01 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ik zeg, knipperlichten op die bakken monteren. 😉Β 

ReplyQuote
Posted : 13/11/2020 10:25 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member
Posted by: @roebar

Ik zeg, knipperlichten op die bakken monteren. 😉Β 

En zijwieltjes πŸ˜€

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/11/2020 10:34 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ja en nee, meestal is de auto bij het terugkomen op de baan volledig onbestuurbaar waardoor er rare dingen gebeuren. Het gebeurt me geregeld dat ik vanaf de zijkant rustig naar de baan terugrij, om vervolgens in een spin zijdelings of achterwaards over de baan naar de andere kant te scheren. Het gedrag van de auto is simpelweg te onvoorspelbaar om dergelijke zaken altijd te beheersen.

ReplyQuote
Posted : 13/11/2020 11:09 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Dat dus! Dit overkwam mij dus ook, volledig onbestuurbare bolide.
Want ook net als Abib probeer ik rustig de baan op te gaan, omdat ik dan gelijk lekker weg kan rijden.
Doch eerlijk toegegeven, ik keek nergens naar of er wat aan kwam, omdat ik al zo gefocust was om de bolide in toom te houden.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 13/11/2020 11:16 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Nou dat vind ik ook geen probleem hoor, als je de controle verliest is het een beetje shit happens, heel vervelend maar je doet er weinig aan. Ik had gisteren in Frankrijk de leiding overgenomen van Necro nadat hij een klein slippertje maakte waardoor hij niet lekker weg kwam uit een bocht. Ik schoot hem voorbij om vervolgens in die lastige doordraaier naar rechts te spinnen en ik rakelings net aan Necro mistte toen hij mij wilde inhalen (misschien heeft hij daar screenshots van in zijn hightlights?). Als je onbestuurbaar bent is het lastig.

Β 

Wat ik probeer aan te kaarten, wanneer je de baan op probeert te komen en je hebt wel controle, om goed op te blijven letten. Misschien een tip, vanuit het grind of gras, niet volgas terug op de baan proberen te sturen, dat werkt niet, dan blijf je in een spin situatie zitten en zo kom je ook het asfalt weer op.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/11/2020 12:47 pm
Leto reacted