Forum

Europa Universalis ...
 
Notifications
Clear all

Europa Universalis IV

Page 1 / 3
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Een antwoord op de vraag: wij willen een multiplayer campaign spelen met meer dan 2 spelers en in dezelfde setting van Empire Total War en Total War: Napolen heb ik de volgende game gevonden:

Europa Universalis IV

Europa Universalis IV verschilt wel aardig van de total war series want het is namelijk een Global Strategy Game dat houdt in je speelt op macro niveau dus niet op unit basis maar op legerbasis ala RISK.

Het is spel valt wel in de categorie: Zeer Complex waarbij Total War series moeilijk zijn doet deze game daar nog een schep boven op.

Ook deze game staan er een aantal zaken centraal: Diplomacy, Trade en Military.

The game is mainly set in the historical era of the initial European exploration and colonization of the New World. It opens against the historical backdrop of the tail end of the Hundred Years War and the decline of the Byzantine Empire, continues through to the Revolutionary periods of the United States and France, and concludes after the historical era of the Napoleonic Wars. However, as neither the player nor any AI controlled countries are forced to reproduce history exactly, the resulting game world may differ significantly from reality.

Je kan deze game in een multiplayer tot 32 spelers spelen ! dus genoeg voor STA ๐Ÿ˜‰

Een andere pluspunt van deze game is dat hij plaform onafhankelijk is zodat Windows, Mac en Linux gebruiker met elkaar op de vuist kunnen gaan.

Hier een filmpje over de gameplay.

De mogelijkheden zijn gewoon teveel om op te noemen hier en op internet zijn vele info sites te vinden.

Zoals deze zeer uitgebreide Wiki Pagina:

Persoonlijk denk ik dat dit voor STA een parel voor de zondagavond kan zijn waarbij het niet uitmaakt met hoeveel we zijn en op welk OS je speelt.

Bij G2Play.net is deze game al te koop voor het kleine bedrag van : โ‚ฌ 7.85

Misschien met de groep aanschaffen?

Quote
Topic starter Posted : 12/08/2014 2:18 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Toch maar gekocht ;D . Tutorial is al pittig :).

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/08/2014 2:36 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Event voor deze game is gepost - hier

LET OP: voor dat je aan dit event mee gaat doen - Doe eerst de tutorial ! zo dat je een klein beetje inzicht krijgt over de diverse spel elementen

ReplyQuote
Topic starter Posted : 15/08/2014 4:30 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Dan gaat het me zeker niet lukken dit event bij te wonen....

ReplyQuote
Posted : 15/08/2014 4:49 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Als het goed is heeft iedereen deze game nu. Wat is jullie 1e impressie?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 18/08/2014 11:10 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

pittig spelletje.
Ik heb de tutorials gedaan. De laatste is de Spanish campaign waarbij je de eerste paar beurten van een campaign aan het handje meegenomen wordt. Dat gaat allemaal redelijk goed.

Maar dan wordt je losgelaten op de standaard campaign en mag je na het kiezen van een land helemaal zelf los.
Nou, zeg maar losT.
Ik had geen idee wat handig was om te doen. Zoveel mogelijkheden, zoveel alternatieven en iedere keuze kan op de korte of lange termijn nogal wat impact hebben.

Het lijkt me een goed idee om e.e.a. in een STA event te gieten en met behulp van Teamspeak gezamenlijk de eerste stapjes te zetten.

ReplyQuote
Posted : 19/08/2014 6:32 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja goed idee - event staat er al ๐Ÿ™‚ Join US !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/08/2014 9:34 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

RaidCall is ook een soortgelijk programma als TeamSpeak, maar dan simpeler en sneller van opzet.
RaidCall host de groepen die je aanmaakt. En zijn altijd online..
Ik weet niet meer hoe het zat met TeamSpeak.. waarschijnlijk moet jijzelf op je eigen pc host opzetten toch?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 20/08/2014 12:30 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

.... ::) .... ::)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/08/2014 12:42 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

@Leto-jr - Er staat een uitgebreide beschrijving over Team Speak op het Technical Base board. ๐Ÿ˜‰

ReplyQuote
Posted : 20/08/2014 1:09 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ah ja TeamSpeak draait op de STAserver ik weet het.. maar ach.. wil het bericht wel verwijderen hoor.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 20/08/2014 4:04 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Niet nodig om weg te halen hoor, anders ziet het er zo raar uit ๐Ÿ™‚ Wel prettig om de spraak via een server in eigen beheer te laten gaan, vind ik overigens. /END OFF-TOPIC

ReplyQuote
Posted : 20/08/2014 5:22 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Was pittig maar zeker potentie ! Volgende week gaan we het nog een keer proberen ! JOIN US ๐Ÿ™‚

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/08/2014 2:02 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

OK - de tutorial nu hรฉlemรกรกl doorlopen.... ik ben er klaar voor! ๐Ÿ™‚

ReplyQuote
Posted : 26/08/2014 8:52 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik ben er wel weer zin in ! Was erg leuk gisteren. Vandaag een stukje zitten lezen over Holy Roman Empire en Papacy Influence pfff ๐Ÿ˜ฎ ๐Ÿ˜ฎ pittig ๐Ÿ™‚

ReplyQuote
Topic starter Posted : 01/09/2014 3:42 pm
Page 1 / 3