Forum

Notifications
Clear all

Star Wars: The Old Republic - F2P to Level 15 Next Month

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

During EA's press conference at the pre-opening festivities for E3, BioWare announced that Star Wars: The Old Republic will be ripping a page out of many other MMOs' playbooks: Starting in July, SWTOR will be F2P through level 15.

The team also noted that new warzones, high level content, new companions, a new planet to explore and much more will be coming throughout the balance of 2012.

Check out the press conference 'sizzle' trailer on the official Star Wars: The Old Republic page

Hmmm ik weet niet wat ik van die F2P moet denken 😮

Quote
Topic starter Posted : 05/06/2012 10:56 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Dat is slechts een methode om nieuwe gebruikers te trekken en lekker te maken. Level 15 ben je toch al vrij snel.

ReplyQuote
Posted : 05/06/2012 11:01 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Das het begin van een game die later volledig f2p, met paid content net als in LOTRO :-

ReplyQuote
Posted : 05/06/2012 12:14 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ach, tegen die tijd....

ReplyQuote
Posted : 05/06/2012 12:58 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ach, tegen die tijd....

..... heeft STA een van de grootste Corps in Eve online.
Of heeft The Secret World geen geheimen meer voor ons.

;D

ReplyQuote
Posted : 05/06/2012 7:50 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Of ik zit met een Big Smile in de Starport van Theed in SWGEMU ;D ;D

ReplyQuote
Topic starter Posted : 05/06/2012 8:12 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Star Wars: The Old Republic wordt gratis tot level 15

Door Paul Hulsebosch, woensdag 11 juli 2012 11:22
Star Wars: The Old Republic krijgt een 'free trial'. Spelers kunnen de mmog gratis spelen tot ze level 15 bereikt hebben met hun character. Ze kunnen voor die tijd ook de PvP Warzones en Flashpoints van het spel uitproberen.

Uitgever Electronic Arts kondigt de free trial van Star Wars: The Old Republic aan via de site van de mmog. Spelers kunnen met de gratis proefperiode in hun eigen tempo spelen tot hun spelpersonage doorgegroeid is tot level 15. Daarmee verruimt EA de speeltijd. Die was in voorgaande proefperiodes steeds gelimiteerd. Spelers kunnen alle acht speelbare classes uitproberen. Voordat level 15 bereikt is, kunnen ze niet alleen het startgebied van elke class verkennen, maar ook de hoofdstad van elke factie. Binnen de eerste 15 levels is er bovendien genoeg tijd om deel te nemen aan de eerste player vs player Warzones in het spel en om samen met andere spelers de eerste Flashpoint, de dungeons van Swtor, te doorlopen.

Star Wars: The Old Republic verscheen in december op de markt. De belangstelling voor de mmog liep in februari terug, toen de speeltijd die bij aanschaf van de game geleverd werd verlopen was. Ontwikkelaar BioWare maakte daarna kenbaar te overwegen om de game helemaal gratis speelbaar te maken, een weg die meer mmog's zijn gegaan waarvoor in eerste instantie een abonnement nodig was.

Bron: tweakers.net

SWTOR wordt F2P op den duur zeer slechte zaak voor zón dure game ( development ).

Dit is een greep uit de replies:
Een game die 200 Miljoen gekost heeft en na een server reshuffle nogsteeds maar 10% vol zit. Ja als bedrijf begin je dan toch te twijfelen of je het goed aangepakt heeft.

Dus om potentiele spelers te lokken hebben ze nu een trail period in het leven geroepen. Ik hoop voor ze dat het lukt, maar ik denk niet dat het gaat lukken.

note: een lightsabre die bleed achter laat. funny!

...hadden ze meteen moeten doen, had me een hoop geld gescheelt.
In het begin vond ik het nog 'spannend' maar later (na ~level 25) was het nieuwe eraf en begon het steeds meer een sleur te worden.
Jammer het had op zich redelijke potentie...jammer dat het niet de verwachtingen op de langere duur waar kon maken.

Tja, WoW met andere skins gaat snel vervelen als je al jaren WoW hebt gehad. Hadden ze maar NIET moeten vernieuwen, en dus vasthouden aan de D2 setup van KOTOR reeks, of echt vernieuwend moeten zijn (zoals GW - compleet andere weg in slaan dan de rest en zien hoe het gaat).
Of misschien is er toch teveel tijd gaan zitten in al de 'minigames' zoals je ruimteschip en companions etc en niet in het spel zelf.

Op het moment hadden ze beter SWG kunnen pakken (voor die debiele upgrade...) en misschien er een nieuwe engine onder gooien voor de grafische kant.

Toch weer terugkijken op swg dat is wel grappig.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/07/2012 4:11 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

En dat zullen ze altijd blijven doen, vergelijken.

Ik vind jammer dat SWTOR niet is geworden wat iedereen had verwacht, maar ik ben oko wel van mening, dat iedereen een té hoge verwachting had, vooral omdat het grote gros een SWG verleden had.

Ik kan me nog steeds vermaken, ik probeer Dashwyn nu echt aan/in de end content te krijgen, iets wat ik met de andere 2 50s niet deed (die waren ook pre 1.2, tis nu allemaal makkelijker gemaakt)

ReplyQuote
Posted : 11/07/2012 4:46 pm