Forum

Arkham Horror Board...
 
Notifications
Clear all

Arkham Horror Boardgame

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Als STA hebben we een aantal keer Arkham Horror Boardgame gespeeld en de meeste zullen de grote lijn van deze game nog wel herinneren maar hier toch een een RECAP van het spel:

Wat is Arkham Horror Boardgame:

Arkam Horror is gebaseerd op de HP Lovecraft verhalen en bij deze game is het jaar 1926, in Arkham (Massachusetts, USA) gebeuren steeds meer vreemde dingen. Er komen allerlei monsters de stad in via poorten naar andere werelden. Ondertussen is een “Oude” (Ancient One), die ergens ligt te sluimeren, langzaam wakker aan het worden. De spelers, een ongeregeld stelletje onderzoekers, moeten proberen de monsters te verslaan en de poorten naar de andere werelden te sluiten (en liefst te verzegelen). Als ze daar niet op tijd in slagen wordt de “Oude” wakker en kunnen de onderzoekers alleen maar hopen dat ze in de loop van het spel de juiste wapens hebben weten te verzamelen om de “Oude” te verslaan in een ultieme poging om de aarde te redden. Tot zover het verhaal…

Beknopt speloverzicht:

Het is een co-op spel van 2 tot 8 spelers waarbij je dus samen er voor moet zorgen dat de Ancient One niet ontwaakt.

Elke speler die krijgt of kiest een Investigator en elke Investigator heeft zijn of haar eigen kenmerken zoals Sanity , Stamina , items, skills, spells, etc.

Tijdens het spel ontstaan er zgn Gates en een Gate is een inter-dimensionaal portaal dat Arkham city verbindt met de Other Worlds. Uit deze Gates verschijnen diverse Monsters per spelronde en die dwalen door de straten van Arkham.

De opdracht voor investigators is het sluiten "closen" of afsluiten "sealen" van Gates d.m.v. Elder Sign Token . Het sealen van een Gate (seal = op deze locatie kan geen Gate meer verschijnen) Dit kan men doen door het verzamelen van Clue Tokens , welke verschijnen op instabiele locaties gedurende het spel. Een Gate kan gesealed worden door 5 Clue tokens te spenderen. Als men kiest om een Gate alleen te sluiten dan bestaat de kans dat op die locatie wederom een Gate kan ontstaan.
Hoe meer Gates er aanwezig hoe groter de kans is dat de Ancient One gaat ontwaken.

Als de investigators x Gates hebben gesealed met een Elder Sign of de laatste open gate is gesloten op het bord dan winnen de Investigators (*).
* = er zitten meer voorwaarden aan de overwinning

Dit zijn ruwweg de basis regels van het basisspel. Spelduur kan variëren van 2 tot 4 uur dit is afhankelijk van het aantal spelers.

Maar er is meer !

Door de jaren heen zijn er een hoop Expansions (7 in totaal) uitgekomen voor Arkham Horror Boardgame wat het spelen een stuk complexer maakt, het spelbord 2x zo groot en de noodzaak hoger om nog beter samen te spelen.

De volgende expansions zijn er voor Arkham Horror:

* Dunwich Horror (Big Box) - Dunwich introduceert Stalker Monsters, Injuries, Madnesses, Conditions en Vortices

* The Yellow King (Small Box) - The Yellow King introduceert Heralds, Persistent Magical Effects, Unique Yellow Signs, Blights en Act Deck

* Kingsport Horror (Big Box) - Kingsport introduceert Guardians, Rifts en Epic Battles

* The Black Goat of the Woods (Small Box) - The Black Goat of the Woods introduceert Difficulty Levels, Corruption

* Innsmouth Horror (Big Box) - Innsmoutch introduceert Aquatic Monsters & Movement, Uprising

* The Lurker at the Threshold (Small Box) - The Lurker at the Threshold introduceert Relationships, Dark Pacts

* The Curse of the Dark Pharaoh (Revised Edition) Small Box - The Curse of the Dark Pharaoh (Revised Edition) introduceert geen nieuwe spelmechanieken

* Miskatonic Horror Big Box - Miskatonic Horror is een expansion voor alle uitgekomen expansions.

De meeste expansions hebben naast de nieuwe spel mechanieken ook o.a. nieuwe investigators, encounters, ancient one kaarten.

Nu was ik al in bezit van het basis spel en recentelijk ben ik door een zeer goede aankoop in het bezit gekomen van alle expansions dus het spel is nu compleet en mijn ultieme doel is het spelen van Arkham Horror met alle expansions en dat is op zijn zachts gezegd een uitdaging ;D . Buiten het feit dat er heel veel regels en mechanieken bijkomen hebben we een grotere tafel nodig maar ook een aantal spelers nodig die met mij/ons dit willen spelen.

Voorbeeld van Arkham Horror met alle expansions:

😮 😮 😮 😮 ::) ::) ::) 😮 😮 😮 😮

We willen het clubje niet te klein maken maar zeker niet te groot en wij (koetje en ik ) zijn opzoek naar gemotiveerde spelers die samen met ons deze uitdaging willen gaan spelen. Ieder krijgt een overzicht van regels en we bespreken de DO's and DON'Ts om de vaart er in te houden. LET OP de speelduur zal niet kort zijn :-*

Bij voldoende animo zal er een event gemaakt worden waar je zelf kan opgeven.

Quote
Topic starter Posted : 10/07/2018 5:48 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Euuhhmmm daar hoeft toch niet over worden nagedacht?! ::)

Uitdaging? Graag! ;D

Motivatie? Check! 😛

Animo? Dubbelcheck! 😀

Verwachting? Zomerche.... err oh nee dat is weer wat anders.. ^-^

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 17/07/2018 8:20 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

ik wil wel mee doen 🙂

ReplyQuote
Posted : 25/07/2018 9:02 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nice ! Ik ben het nu aan het sorteren en hou jullie op de hoogte

ReplyQuote
Topic starter Posted : 26/07/2018 11:00 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Count me in

ReplyQuote
Posted : 04/08/2018 1:38 pm