Er komen een hoop nieuwe games uit het komende jaar waar al enkele maanden druk over gespeculeerd wordt (zowel binnen als buiten STA).
Gaan we een nieuwe STA favoriet krijgen of lopen we juist het risico dat we onze gametijd gaan spreiden?
Laat hier weten naar welke games je uitkijkt (en waarom) in 2014....
Ik kijk uit naar de volgende games in 2014
(klik op de naam voor nog meer info)
Elite: Dangerous. De moeder der open world space games in een mooi nieuw jasje. Game bevindt zich nu in de Alpha fase. Zou naar verwachting in april 2014 moeten uitkomen
Novus AEterno. Het grootste RTS MMO spel ooit. Momenteel op kickstarter maar ze zijn al een eind op weg met de ontwikkeling. Komt naar verwachting ook in april 2014 uit.
zie ook Kickstarter
Firefly Online. Multiuser RPG spacegame voor zowel PC, Mac en tablets. Komt uit in de zomer van 2014
Everquest Next. De volgende generatie van het welbekende fantasy MMORPG spel, Everquest dient zich aan. Het eerste onderdeel (EQ Next Landmark) gaat begin volgende jaar in alpha en beta. Vraag is of het volledige spel ook in 2014 uit komt.
The Repopulation. Een echte Sandbox MMORPG zonder levels en met 75 verschillende skills. Kies voor combat of non-combat. SWG in een nieuw jasje?
Nu via Kickstarter en Steam Greenlight. Komt eind 2014 uit.
Star Citizen. Hoort eigenlijk niet in dit rijtje thuis omdat het officiele spel pas in 2015 uit komt. Maar nu (2013) en in 2014 komen er al delen van SC uit zoals de Hangar module (2013), Dog Fighting Module (Q1 2014), Planetside/boarding module (zomer 2014) en de beta van de Single Player module Squadron 42. Dus SC gaat wel een deel van mijn beschikbare gametijd opsnoepen in 2014
Ik denk dat de top3 aardig vorm begint te krijgen
De grootste verwachtingen heb ik van Elite: Dangerous en Repopulation. Van die laatste vooral verwacht ik veel STAtentie, vanwege de gelijkenis met SWG, waar we toch allemaal een zwak voor hebben. Het is ook de enige game sinds lange tijd waar het mogelijk is dat het 'echt' gaat 'leven' met een serieuze economie en dergelijke.
Novus AEterno vind ik een zeer interessant concept, maar RTS spelen liggen mij nooit zo erg. Dat wordt toch afwachten.
Everquest next ziet er interessant uit, zeker gezien het plezier dat we hebben beleefd in EQ2.
Vanuit STA perspectief geef ik Repopulation dus een hoge kans om ons weer eens in een (1) game bijeen te brengen.
Ergens denk ik dat WildStar en The Repopulation zijn de twee games die SWG speelbaarheid het dichtst benaderen?
WildStar wordt gepresenteerd als sandboxgame, met housing, crafting, skilltree per class etc..
Of ik heb er te snel doorheen gelezen. :-X
Maar idd wellicht dat The Repopulation het SWG dichtst nadert qua spelmogelijkheden.
WildStar wordt gepresenteerd als sandboxgame, met housing, crafting, skilltree per class etc..
Housing, crafting, skillrtree per class klopt helemaal.
Dan zijn GW2, LotRO en SWtOR ook sandbox games
Dus dat Wildstar als Sandbox game bestempeld wordt vind ik persoonlijk wat ver gezocht.
Ik heb de beta gespeeld en voor zover ik het heb kunnen inschatten is het een recht toe, recht aan MMO.
De ontwikkelaars van The Repopulation geven zelf aan dat ze naar MMO's hebben gekeken als SWG en Ultimate Online. Als ze het kijken ook in de praktijk brengen en wat ze zeggen te gaan doen, ook echt doen dan wordt het met recht een Top Sandbox MMO game.
Ik loop toch wat achter met de ontwikkelingen op game gebied, dat krijg je met die apenstreken van mij 😉
Die Repopulation klinkt wel aardig, beetje SWG stijl. Heb die top 10 om naar uit te kijken in deze game bekeken, leuke beelden. Al hou ik niet zo van player loots. Als ik het goed begrepen heb, kan je geloot worden in pvp?
Al hou ik niet zo van player loots. Als ik het goed begrepen heb, kan je geloot worden in pvp?
Klopt. Maar alleen in de Hardcore Ruleset. De Base Ruleset heeft geen player loot.
De keuze van een ruleset is afhankelijk van de server die je kiest.
There will be Player vs. Player combat. We plan to initially support two rulesets, and will consider additional rulesets (such as a PvE server) if enough demand for them exists.
The base ruleset will feature a partially protected PvP method. You will not be attackable by anyone within your starting faction. You start as Inactive Military, which means that you can not attack or be attacked by opposing faction members in protected areas owned by your parent nation. This makes up the area near the starting cities and provides content that you can use as a safe haven for skilling up. In the middle of the two nations is a more remote area, where player created cities will be formed and which is unprotected. When in these areas you can be attacked by rival nation members. You can switch to Active Military on these servers to allow you to attack members of opposing nations in the protected areas, but only if they are also Active Military. There is no item looting from other players on these servers. PvP is for fun and to raise your military rank.
The hardcore ruleset forces all players to be Active Military from the beginning. This means that they have no safe havens. Friendly guards will still aid them though. Item looting will be enabled in some form on these servers, as well.