Forum

Notifications
Clear all

GoPro Topic

Page 1 / 9
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

GoPro maakt nieuwe Hero-lijn en -prijzen bekend

GoPro heeft zijn nieuwe lijn van Hero-videocamera's bekendgemaakt, nadat in de afgelopen dagen al de nodige geruchten over de producten verschenen. De nieuwe GoPro Hero4 Black gaat 479,99 euro kosten, de Hero 124,99 euro.

De GoPro HD Hero4 Black is het nieuwe vlaggenschip dat 4k-video op 30fps kan schieten, terwijl 1080p-beelden nu op 120fps, voor slowmotion-weergave, en 2,7k-video's op 50fps genomen kunnen worden. De opnamesnelheid is daarmee nagenoeg verdubbeld: de GoPro Hero 3+ Black neemt 1080p op 60fps op en 2,7k-beelden met resolutie 2716x1440 pixels op 30fps op. De Hero4 Black kan daarnaast 12-megapixelfoto's schieten met een burst-snelheid van 30 foto's per seconde. Verder is er standaard ondersteuning voor wifi en bluetooth, en in combinatie met de Smart Remote kunnen meerdere camera's op afstand van maximaal 180 meter bediend worden.

Nieuw is ook de GoPro Hero4 Silver. Verschil ten opzichte van de Black is dat dit model over een touchscreen beschikt. Ook deze camera kan 12-megapixelafbeeldingen op 30 beelden per seconde maken in burstmodus en ook is er ondersteuning voor wifi en bluetooth, maar de framerates liggen op het 'oude' niveau met 1080p op 60fps, 720p op 120fps en 2,7k op 30fps.

Voor beide camera's geldt dat er twee nieuwe instellingen zijn voor nachtopnames: Night Photo en Night Lapse. Ook kunnen gebruikers met een druk op een knop favorieten taggen en is er de QuikCapture-knop voor direct opnemen, waarbij het ingedrukt houden voor timelapse-foto-opnames zorgt. Tenslotte claimt GoPro dat door het gebruik van nieuwe microfoons het dynamisch bereik van audio-opnames verdubbeld is.

De derde nieuwe camera van GoPro is de Hero. Dit is een betaalbaar model voor instappers, dat video op 1080p met 30fps kan opnemen en 720p-beelden op 60fps. Verder kan dit apparaat foto's van 5 megapixels op 7 beelden per seconden nemen. De behuizing is waterdicht maar wifi ondersteunt de Hero niet.

 

De prijzen in de Benelux voor de modellen zijn 479,99 euro voor de Hero4 Black, 379,99 euro voor de Hero4 Silver en 124,99 euro voor de GoPro Hero. De camera's komen 6 oktober beschikbaar.

De introductie gaat gepaard met het verschijnen van nieuwe accessoires: GoPro brengt onder andere de Smart Remote-afstandsbediening uit, evenals een Handler-grip en BacPac-accessoires zoals een additionele accu.

Nog even sparen voor de vakantie van 2015.

Quote
Topic starter Posted : 30/09/2014 1:05 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Waaraan ga je em monteren? Aan je wandelstok? ::)

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 30/09/2014 7:26 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Je kan met een Go Pro hele vette filmpjes maken zie : MicBergsma Youtube Channel.

https://www.youtube.com/channel/UCTs-d2DgyuJVRICivxe2Ktg

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/09/2014 10:41 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Je kan met een Go Pro hele vette filmpjes maken

Ja daarom zei ik ook, ga je die Hero4 monteren aan je wandelstok?
Krijg je echt te kicken vette filmpjes hehe.. 😛

MicBergsma ken ik al jaren van Youtube.. en dan weet je ook dat ie doof is.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 01/10/2014 1:53 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Er is al weer een heule tijd voorbij 🙂 en dacht laat ik nog een wat posten over GoPro en wat ik heb of er mee doe. Ondertussen trotse eigenaar van een GoPro Hero 7 Black (sept 2018).

Specs: hier

Omdat de vakantie voor de deur staat heb ik een GoPro Plus abonnement genomen met een 30 dagen free trial.

Wat is GoPro Plus:

1. Ongelimiteerde Cloud opslag

2. Gaat je GoPro kapot krijg je een nieuwe ( replacement fee - je moet wel een klein bedrag betalen tussen 50 - 90 dollar)

3. 50% korting op accessoires

Vooral die laatste is zeer interessant want je kan de Free Trial doen - accessoires bestellen - account cancellen zonder problemen en dat scheelt echt een bak geld.

Ik laat mijn sub doorlopen t/m de vakantie want dan kan ik als extra backup me filmpjes opslaan in de GoPro Cloud.

Als accessoire heb ik de Go Pro 3 way besteld - die stond al heel lang op me lijstje maar met de 50% korting en free shipping is hij geen €70 euro maar €35 euro :).

 

Ik weet van de zeer goedkope Chinese accessoires voor GoPro maar ik ga liever voor kwaliteit want je accessoire is met een GoPro ook een zeer essentieel onderdeel en ik wil mijn GoPro's niet terugvinden op de bodem van de zee of langs de weg ergens :).

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 01/03/2020 11:35 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Goeie tip van GoPro Plus.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 02/03/2020 12:10 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja ben er blij mee 🙂 je upload van je GoPro zelf en de levering vanuit GoPro is best snel ! 1 tot 2 dagen :).

PS Mocht je nog interesse hebben om mijn GoPro Hero 4 Silver plus accesoires te kopen dan hoor ik dat graag :).

Te Koop:

GoPro Hero 4 Silver  (specs:)

3x Batterij (orgineel) (specs:)

1x Dual Charger (orgineel) (specs:)

2x 32Gb SD Card. (SanDisk Extreme Micro SDHC 32GB - A1 V30 U3)

Doe een goed bod en misschien komen we tot een deal 🙂

 

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 02/03/2020 1:11 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Nou..  euhm.. 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 05/03/2020 11:20 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ik twijfelde ook tussen GoPro en Garmin, de Virb Ultra 30.
Maar dat model dateert van 2016 en de Hero 7 van 2018, maar we hebben al de Hero 8.
En bovenstaande filmpje is duidelijk het mooie verschil te zien tussen Hero 4 en Hero 7.
Hero 7 Black kost nieuw 300 euro, Hero 7 White 180 euro, beide uiteraard mét beeldstabilisatie.

Aangezien ik mijn centen maar 1x kan uitgeven en wat meer geduld kan opbrengen plus tevens voor de komende 10/15 jaar geen andere actioncam zal kopen, neig ik heel erg naar de Hero 8 Black.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 06/03/2020 11:24 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Leuk dat je geintresseerd ben in de wereld van de Action Camera.

Bij de keuze van een Action Camera kan ik wel wat tips geven.

TIP 1: Resolutie & Framerate.

Let op dat de apparaat waar je filmpje mee afspeelt of bewerkt wel de resolutie/fps aan kan.

Zelf heb ik een GoPro Hero7 Black die 4K/60 aan kan super mooi alleen ik kan niet bewerken op mijn computer en niet afspelen via mijn Apple TV (max 1080p) en mijn TV is ook maar Full HD (1080p). Ik schiet wel in 4k/30 (dit kan mijn iMac nog aan) en maak een film op Full HD 1080p.

Een nieuweTV en Apple TV staan op de vervangingslijst :).

TIP 2: Mounts

De mount is net zo essentieel als je camera zelf. Mensen kopen vaak een dure action camera en een goedkope mount 

Mijn advies is koop een kwaliteit mount zodat je niet je camera terug vindt op de bodem van de zee of ergens langs de weg.

TIP 3:  Gebruikersvriendelijkeheid

Gebruikers vriendelijkheid is een pré ! Zelf vind ik de GoPro super fijn werken (Camera/App) - simpel en duidelijk. Bij andere camera's is dat nog wel een dingetje.

TIP 4:

SDCards - kijk goed welke SD Card geschikt is voor wel Action Cam. Wil je inderdaad 4K gaan filmen met een beetje FPS of Full HD met 120/240 fps dan heb je een snelle kaart nodig. Zelf gebruik ik Sandisk Extremo Pro - 64Gb.

Welke Merk?

Is een lastige vraag - ik ben zelf heel erg tevreden over GoPro - kost wat maar je krijgt ook wat.

De Garmin kan maar tot 4k/30 en is duurder dan een GoPro Hero8 Black.

Welke Type?

Niet de Hero7 White dat is echt zonde want deze heeft een builtin accu en geen GPS, geen Hypersmooth Stabilisatie.

Hero7 Silver is niks anders dan de Hero6 Black en ook geen Hypersmooth Stabilisatie

Of je neemt een leuke tweede hands dan heb je vaak gelijk wat meer accessoires, meerdere accu's etc. Je kan er leuke ervaring mee opdoen. Hero 4 of 5

Heb je liggende gelden dan zou ik voor de Hero8 Black gaan 

Hoop dat je er wat aan hebt.

Ga je voor GoPro neem dan eens GoPro Plus onder de loep - aanrader

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/03/2020 5:22 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 08/03/2020 2:21 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

https://gopro.com/en/nl/shop/tradeup

Goh dit doen ze zelfs.. 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 08/03/2020 2:23 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja klopt 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/03/2020 2:25 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ook wezen Googlen op wat een verstandige keuze zou zijn als computer om GoPro films te kunnen bewerken en monteren.
Lees ik Intel i7 en AMD Ryzen 7 en dan minimaal 8GB werkgeheugen, doch ik maak daar liever 16GB van.

Als een softwareuitgeverij de editing software zowel op de pc als mac heeft, dan maakt het toch niet uit op welke computer je aan de slag gaat?
Of werkt een iMac vlotter, vloeiender etc..?

 

Edit: Een Ryzen 5 moet voldoende zijn zoals deze koopgids verteld https://koopgids.net/processor-series-intel-amd/

 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 08/03/2020 6:24 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nee dat maakt niet uit.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/03/2020 6:30 pm
Page 1 / 9