Forum

Notifications
Clear all

GoPro Topic

Page 4 / 9
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

The GoPro family is growing 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/05/2020 2:15 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member
Posted by: @lantern

The GoPro family is growing 🙂

Al bijna tijd voor een eigen Discord en Teamspeak kanaal !

😆

 

ReplyQuote
Posted : 28/05/2020 4:56 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member
Posted by: @roebar
Posted by: @leto-the-mandorine
Posted by: @lantern
Posted by: @leto-the-mandorine

Met de GoPro 8 schijnt het zeer goed te gaan, zelfs draadloos, om als webcam te functioneren.

Ow ok naja dat is de keuze toch gemaakt zou ik zeggen 🙂

Klopt!

Wanneer krijg je 'm binnen?

Als ik een bestelling plaatst.... 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 29/05/2020 11:51 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member
Posted by: @roebar

@leto-the-mandorine

 

https://gopro.com/en/nl/shop/cameras/hero8-black/CHDHX-801-master.html

 

 

😝

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 29/05/2020 8:15 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Welk fotobewerkingsprogramma gebruiken jullie?
In Newzbin zag ik twee posts met videocursussen voor Luminar voorbij komen, welke ik nu voor de zekerheid aan het binnenhalen ben.
Beide videocursussen kan ik delen met jullie via Google Drive, als er interesse is.
Een programma dat als plug-in te gebruiken is in Elements of Photoshop, máár ook als Stand-alone!

Zie hier de website van Luminar: https://skylum.com/nl/luminar-cr

Ik zag in Discord dat Roebar al bezig was met een videobewerkingsprogramma?
Welke was dat ook alweer?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 30/05/2020 7:36 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ik gebruik nu Movavi Video Suite 12. Die was een keer goed in de aanbieding bij Steam.

Er zijn veel goede en gratis video bewerkingsprogramma’s. Een van de meest uitgebreide is DaVinci Resolve. Hitfilm Express heeft ook goede recensies, net als Shotcut.
Voor de genoemde programma’s zijn er heel veel goede, gratis, YouTube tutorials te vinden.

Ik houd het nog even bij Movavi om een goede basiskennis op te doen (knippen, plakken, overgangen, titels e.d.). Als Movavi te beperkt wordt in de mogelijkheden ga ik kijken naar respectievelijk, Hitfilm Express, DaVinci Resolve en Shotcut.

Alle genoemde applicaties zijn overigens Windows apps.

ReplyQuote
Posted : 30/05/2020 10:00 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

@leto-the-mandorine

Ik werd door het topic even op het verkeerde been gezet. Ik ging uit dat je videobewerkings apps bedoelde maar je vraagt naar fotobewerkingsprogramma’s.

Movavi video suite heeft ook wat mogelijkheden voor fotobewerking maar die zijn beperkt. De 3 andere genoemde apps zijn videobewerkings apps.

luminar is alleen fotobewerking. Volgens mij is dat een beetje te vergelijken met Lightroom.
Ik denk dat @dashea hier veel beter advies in kan geven.

Ik maak geen foto’s met de GoPro. Het kan wel maar daar blinkt de GoPro echt niet in uit. Vooral als het een beetje donker is valt de GoPro door de mand.
Dus, GoPro voor video en telefoon/fotocamera voor foto’s.

 

ReplyQuote
Posted : 30/05/2020 10:16 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Movavi zal ik onthouden 👍 

Deze ook gevonden in Newzbin, evenals Slideshow Maker en Video-converter van Movavi.

Misschien wel handig en leerzaam om inderdaad met dezelfde videobewerkingsprogramma te starten, zodat we elkaar wat makkelijker kunnen helpen wanneer gewenst.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 30/05/2020 11:02 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @lantern

Als ik jou was zou ik als beginner niet heel veel geld er tegen aan gooien. Ga eerst kijken of het was voor je is.

Een gratis programma om mee te oefenen is Davinci Resolve - https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/

Davinci Resolve hoort wel in het rijtje van de wat complexere film edit programma's zoals Adobe Premiére of Final Cut Pro.

De leercurve is wat stijl maar als je het een beetje door hebt dan heb je later er veel profijt van.

Buiten mijn tips hierboven wil ik het advies meegeven: koop een leuke action camera (tip: GoPro) met wat accessoires en batterij en ga filmen 

Voor Videobewerking quote ik even mezelf uit dit topic :).

Fotobewerking gebruik ik Adobe Lightroom maar @Dashea kan hier denk ik iets meer over vertellen.

Wat ik zelf interessanter vind is dat in de Update van de GoPro App je meer kan doen met een Blue Tooth verbinding ter vervanging van WIFI. Dat wil ik nog even bekijken wat ze daar nou precies mee bedoelen.

Camera control in fewer steps.

Ditch the Wi-Fi and control your GoPro faster over Bluetooth.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/05/2020 11:16 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Lightroom wordt ook geadviseerd voor beginners, maar Luminar heeft ook een fijne leercurve.
Lightroom heeft ook de mogelijkheid je fotobibliotheek te beheren, net als in Luminar.

Oké thanks voor de tip Davinci Resolve

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 30/05/2020 11:33 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

 

Justin Brown van Primal Video geeft goede informatie.

O.a. de beste video editors 2020 in free, tot 200 en boven 200 dollars categorie

ReplyQuote
Posted : 30/05/2020 12:22 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Hmm wordt Movavi wel genoemd?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 30/05/2020 12:38 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

@leto-the-mandorine

Niet in deze vergelijking volgens mij. Ik denk ook niet dat Movavi in de top 10 van de beste video editors thuis hoort. Maar voor de basis voldoet Movavi prima.

Ik mis wel soort van Working bin waar je alle te gebruiken clips in zet. En ik heb gemerkt dat het echte fine tunen best lastig kan zijn. Hitfilm express heeft bijvoorbeeld een video in en video out mogelijkheid om voordat je de clip in je tijdlijn zet het begin en eind van de clip kan bepalen.

Het voordeel van Movavi vind ik dan weer dat je heel snel een preview van een transition, titel en tekst kan zien.

Zo heeft ieder pakket voor en nadelen.

ReplyQuote
Posted : 30/05/2020 1:13 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik gebruik al jaren Lightroom voor mijn fotobewerking, Photoshop alleen als ik moet editten zeg, stukjes knippen plakken etc

ReplyQuote
Posted : 30/05/2020 6:14 pm
Page 4 / 9