Forum

How to Move a Steam...
 
Notifications
Clear all

How to Move a Steam Game to Another Drive, The Easy Way

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Binnenkort plaats ik een extra harddisk in mijn gamePC voor extra storage en op internet kwam ik deze guide tegen om je steam content makkelijk te verplaatsten

Step One: Create a Second Steam Folder

First, you’ll need to make a Steam library folder on the second drive if you haven’t already done so. To do this in Steam, click Steam > Settings. Select the β€œDownloads” category and click the β€œSteam Library Folders” button.

Click β€œAdd Library Folder”, select the drive you want to create the library folder on, and click β€œNew Folder”. Give it whatever name you like, click β€œOK”, and then click β€œSelect” to choose the folder you just created.

The folder you chose will appear in the Steam Library folders list. You can now close this window.

Step Two: Move the Games Files to the Second Library

To move an installed game once you’ve added a second library, right-click it in your Steam library and select β€œProperties”.

Click the β€œLocal Files” tab and click the β€œMove Install Folder” button. Select the Steam library you want to move the game to and click the β€œMove Folder” button.

You’re done. Steam will move the game’s files to the other library location. To move other games, just repeat this process.

When installing a game in the future, Steam will ask which library you want to install it to, but you should be able to move your games at any time.

Quote
Topic starter Posted : 05/06/2017 1:54 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Binnenkort plaats ik een extra harddisk in mijn gamePC voor extra storage en op internet kwam ik deze guide tegen om je steam content makkelijk te verplaatsten

Of gewoon minder games installeren op je pc ::) Hoeveel games heb je wel niet op je pc staan? 15 ???
Ik neem aan dat je altijd minstens 2 HDD's in je GamePC had zitten? Disk1: OS en enkele programma's en op Disk2: Games en belangrijke (persoonlijke) data?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 05/06/2017 9:32 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Dit is ook handig als je een SSD hebt.
Hierop kun je dan de games naar toe verplaatsen die je op dat moment (veel) speelt.
Ik gebruik daar een 'oude' 64GB SSD voor maar nu installeer ik de games opnieuw.
Dus bedankt voor de guide scheelt weer een paar downloads.

ReplyQuote
Posted : 05/06/2017 1:31 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik heb nu een 512Gb SSD en daar plaats ik een 1TB WD Black bij. Spelen zijn tegenwoordig zo makkelijk 25Gb

ReplyQuote
Topic starter Posted : 05/06/2017 1:59 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ongeveer hetzelfde.
512 GB SSD voor OS
1 TB HDD voor data en games
En dan nog een 64 GB SSD voor specifieke games (lotro, Star Citizen, Elite Dangerous o.a.)

ReplyQuote
Posted : 05/06/2017 2:07 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Zou Win10 voldoende hebben aan 64GB SSD?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 05/06/2017 5:49 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ja voor Windows 10 OS is 64 GB wel voldoende. Ellende is alleen dat er veel applicaties zijn die zonder pardon op de OS partitie installeren zonder dat je de optie krijgt een andere locatie te kiezen.
Dan is 64GB wel snel vol.

ReplyQuote
Posted : 05/06/2017 5:54 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Is waar, doch heb ik vrijwel bijna elke keer weer wel de keuze kunnen krijgen voor locatie.
Mijn C: schijf is zonder games tot 26GB gevuld.. nu zullen er minder programma's op staan dan op jouw computer wellicht Roebar.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 06/06/2017 9:04 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Werkt als een tierelier deze guide !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/06/2017 5:36 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Werkt als een tierelier deze guide !Ik ga het nu ook doen met Lotro van een tijdelijke opstartschijf naar de Raid0 dubbele Raptor 36gb schijven.

/edit: Met Deadlight is het gelukt, van sub schijf naar hoofdschijf te verplaatsen, alleen bij Lotro krijg ik die keuzemogelijkheid niet te zien. Apart. :-

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 06/08/2017 2:47 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Heb je Lotro wel vanuit Steam geΓ―nstalleerd of vanuit de eigen installer.
Je had ook al problemen met ontbrekende DLL's. Met een Steam installatie zou je die issues niet moeten hebben.

ReplyQuote
Posted : 06/08/2017 6:23 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Steam is wel een vereiste 😊

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/08/2017 7:29 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Heb je Lotro wel vanuit Steam geΓ―nstalleerd of vanuit de eigen installer. Je had ook al problemen met ontbrekende DLL's. Met een Steam installatie zou je die issues niet moeten hebben.Die missende DLL's was in een andere Windows10 op een andere schijf en zelfs via een andere moederbord. πŸ™‚
Op een of andere manier installeerd Steam/SSG de Lotro-client op een vreemde wijze ivm. het installeren van benodigde windows bestanden, nodig voor games.
Want de Lotro-client wordt niet automatisch gesloten en ook leuk is dat er gerust zomaar 2 of 3 clients tegelijkertijd worden geopend.
Maar nu lijkt het goed te gaan. PC herstart en Lotro-launcher starten en is nu bezig met Overall Updating Files.
Twee buttons bleven grijs waardoor ik de keuze niet kon krijgen om de gamebestanden te kunnen verplaatsen.
Daarnaast ik ben niet voor 1 gat te vangen haha.. ahum! ;D

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 06/08/2017 7:42 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Steam is wel een vereiste Zo dat was een flinke smiley! Ja kunnen de dames van het Nederlands voetbalelftal goed gebruiken!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 06/08/2017 7:44 pm