Forum

The Chronicles of S...
 
Notifications
Clear all

The Chronicles of Spellborn gaat offline

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

The Chronicles of Spellborn gaat offline

Door Paul Hulsebosch, dinsdag 10 augustus 2010 11:13, views: 10.004

Uitgever Playdom heeft bekendgemaakt dat de van oorsprong Nederlandse mmog The Chronicles of Spellborn offline wordt gehaald. De servers waarop de gratis speelbare game draait, worden eind augustus definitief stilgelegd.

The Chronicles of SpellbornEen week geleden waren de servers waarop het Amerikaanse Playdom de mmog The Chronicles of Spellborn host, korte tijd offline. Fans vermoedden toen dat de uitgever gestopt was met het hosten van de game. Bij navraag bij de uitgever kreeg website games.com te horen dat de downtime werd veroorzaakt door een technisch probleem, maar dat Playdom inderdaad van plan is om te stoppen met het hosten van de mmog. De servers zijn inmiddels weer online, en volgens Playdom worden ze eind augustus definitief stilgelegd. Spelers van de mmog zijn inmiddels een petitie begonnen om de uitgever te overtuigen de game online te houden.

The Chronicles of Spellborn is gemaakt door de Nederlandse ontwikkelaar Spellborn Works en verscheen, na een lang ontwikkeltraject, in 2008. Spellborn Works ging halverwege 2009 failliet. Na het faillissement nam de Amerikaanse uitgever Acclaim de game onder zijn hoede, met de intentie om er een free-to-play mmog van te maken. De nieuwe uitgever hoopte via microtransacties geld te verdienen aan het spel. Acclaim heeft het hosten van de game inmiddels overgedragen aan Playdom, dat zelf inmiddels overgenomen door Disney. Frogster, de Duitse uitgever die het spel in Azië op de markt brengt, liet in juni al weten dat de Aziatische servers van het spel gesloten zullen worden.

Het valt niet mee om een goede MMO te maken en te houden

Who's next? 😮

Quote
Topic starter Posted : 10/08/2010 6:23 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Komt door het grote aanbod en het feit dat mensen al jaren 1 (of 2) MMO spelen en daaraan gewend zijn, dan is het moeilijk om te concureren of zelfs beter te worden.

ReplyQuote
Posted : 10/08/2010 8:00 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Dat klopt, dash..

Concurrentie is erg groot in MMORPG, maar groep op de markt is erg klein.

ReplyQuote
Posted : 11/08/2010 12:03 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

De markt is zo verzadigd met F2P MMO's er zijn gewoon te weinig mensen om al die MMO's te kunnen blijven spelen en een ander aspect is dat ze allemaal op een gegeven moment op elkaar lijken en dan

De P2P MMO's hebben er veel last van de F2P MMO's en er zullen nog wel meer MMO's omvallen of over gaan naar een F2P concept zie LoTRO, EQ2, D&D.

Ik denk dat SWG niet de F2P zal krijgen maar net zo als MxO (Matrix Online) offline zal gaan mocht het niet meer rendable zijn.

Er zullen donkere tijden aanbreken in MMO land waarbij enkele het misschien maar overleven. World of Warcraft zal hier voorlopig geen last van hebben met 11 miljoen subs en 3e expansie opkomst.

Ik las op internet dat als je een MMO launch wilt doen en WoW launched op dat zelfde moment een Expansie ben je doomed met je nieuwe MMO.

Ik hoop dat de Mensen van Bioware weten hoe hier mee om te gaan i.v.m. SWTOR en hun zaakjes goed op orde hebben.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/08/2010 1:26 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Ik las op internet dat als je een MMO launch wilt doen en WoW launched op dat zelfde moment een Expansie ben je doomed met je nieuwe MMO.

uhhhh is het zo erg dan voor nieuwe MMO? Kan me toch niet echt voorstellen, dacht dat smaken verschillend?

ReplyQuote
Posted : 11/08/2010 3:07 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Je moet het zien in de volgende context:

Mensen spelen WoW en na maanden gespeeld te hebben zakt de intresse een beetje weg en mensen gaan misschien rond kijken naar een andere MMO. Expansies geven de spelers weer een enorme boost om weer WoW te gaan spelen.

Nu is er een een nieuwe MMO die wil launchen en dat doe ze in de maand dat Blizzard zijn nieuwste Expansie gaat releasen. De mensen die aanvankelijk misschien die nieuwe MMO willen bekijken cq spelen worden toch weer weggehaald bij deze nieuwe MMO door de expansie van WoW.

Dat werd er een beetje bedoeld op internet.

WoW heeft een enorme invloed op de totale player base binnen MMO land en dat mag ook wel met 11 miljoen subs !

Ik zag op de website van xfire dat WOW 4,8 jaar op nr 1 staat in de lijst van gespeelde games.

Plus de complete verzadiging maakt het zeer lastig voor Game Developers om iets te maken wat een lang leven zal genieten.

( nee ik ben geen WoW fanboi nu 🙂 )

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/08/2010 4:24 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Gaan we alsnog met zn allen WoW spelen dan? ::) ;D 😛
Of heeft LOTRO nog een kans? 🙁 🙂 :-

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 11/08/2010 5:23 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Voor mijn geen van beide, kansloos ::)

ReplyQuote
Posted : 11/08/2010 5:28 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik wil een game spelen met een groep !( liefst met STA vriendjes ) en niet alleen in een bos rondrennen achter de zoveelste konijn of gnoll 😉

en ik denk dat het niet veel uitmaakt welke MMO we spelen want als we samen spelen met teamspeak is er gewoon altijd dikke pret ! mijn ervaring 🙂

ook in WoW zouden het naar ons zin hebben als Guild ! terugkijkend op de EQ2 periode en SWG. Desnoods doen we hello kitty online - de pret is er niet minder om

....of het wordt gewoon tijd dat SW TOR uitkomt ! O0 O0

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/08/2010 5:37 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

NFSW! ;D

ReplyQuote
Posted : 11/08/2010 6:04 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

Jammer dat er weer een mmo het niet haalt maar bij deze was het wel te verwachten

Ten eerste gingen ze weer voor de fantasie setting ( die markt is nu toch wel een beetje verzadigd is )

Toen ik de game uitkwam zat die vol met bugs

Ze gebruikten ook een fps combat systeem wat niet zo geschikt is voor mmo

Toen het spel uit kwam was de uitgever zo goed als failliet waardoor ze overgenomen moesten worden

En toen het spel eindelijk was werd er nagenoeg geen reclame gemaakt

Met dit soort fouten is de kans dat je spel niet overleefd wel erg groot

ReplyQuote
Posted : 12/08/2010 12:50 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

Andere kant vind ik ook dat er teveel MMO op de markt.

Ze denken dat ze goudmijn hebben gevonden, maar dat is eigenlijk niet zo..

ReplyQuote
Posted : 16/08/2010 3:48 pm