Naast nieuwe video kaarten tot en met compleet nieuwe game PC's tijd voor een nieuwe "Tijd voor een..."
Stel dat je geen plek hebt voor een 'vaste' PC en stel dat je naast gamen op een vaste plek ook wel eens op de bank of aan de eettafel iets moet doen op een PC. Of juist wel op die locaties wil gamen.
In plaats van gesjouw met kast, monitor, toetsenbord en muis is dan een alles-in-één-PC ofwel een laptop een uitkomst. En als die laptop voor een groot deel gebruikt wordt voor gamen, dan wordt het al snel een gaming laptop.
Dit is voor de meesten, in ieder geval voor mij, onontgonnen gebied. Waar moet je op letten bij de aanschaf van een gaming laptop? Je vervangt niet zomaar de videokaart, het scherm moet goed zijn, het stroomverbruik niet te gortig. Voor een groot deel verwacht je dezelfde specs als bij een vaste PC. Of toch niet?
Dus vandaar dit topic om mee te denken om tot een goed, weloverwogen besluit te komen welke gaming laptop een goede keuze is om toch wat jaartjes mee te kunnen en zonder de noodzaak om een extra hypotheek of lening af te sluiten.
Let wel het gaat om de keuze 'welke laptop' niet om de keuze 'of een laptop' 😀
De volgende alternatieven staan op de shortlist
Hebben jullie voorkeuren, tips, adviezen, do's & don'ts?
Plaats ze hier....
Ik denk dat je veel specs kan halen vanuit de Desktop waarbij AMD Ryzen 7 i.c.m. RTX4070 een goede combo is.
Games maken tot nu toe niet veel gebruik van meer Cores zoals bij een I9 of Ryzen 9 dat extra geld zou ik meer stoppen in de GPU, Memory etc.
AMD is wel de gaming CPU.
Gaming laptop in de (laptop)tas.
mooie deal met een Intel Core Ultra 9, RTX4070, 32GB geheugen en 2TB SSD
En meteen met de nieuwste Assassins Greed game als 'cadeautje' bij aanschaf