Forum

Xiaomi Amazfit Bip ...
 
Notifications
Clear all

Xiaomi Amazfit Bip Smart Horloge

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Omdat ik nog niet helemaal klaar ben voor een echte Apple Watch heb ik vandaag een goedkope tegenhanger besteld namelijk:

Xiaomi Amazfit Bip

Specificaties:

Compatible: IOS & Android
Versie: Engels
Features: Accelerometer, Calorieënteller, Hartslagsensor, Inactiviteitswaarschuwing, Slaapmonitor, Stappenteller
Schermdiagonaal: 1,28"
Scherm type: Corning gorilla glass
Resolutie: 176x176
Batterijcapaciteit:180-220 mAh - tot 45 dagen
GPS: Ja
IP68 stof (volledig) en waterdicht
Companion App: Ja
Watchfaces: Ja
Always On Display
Prijs: vanaf €55,-
Shop: Aliexpress

Het is zeker geen apple watch maar wel een leuke en zeer betaalbare upgrade voor mijn Pebble Steel uit 2014, welke ik ook nog dagelijks gebruik.

Quote
Topic starter Posted : 21/06/2018 4:45 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Wat is er leuk aan zo'n watch? Dat je er op kunt klok kijken? En zien welke datum het is? ;D

Of ben jij zo ontzettend sportief geworden dat jij aan het oefenen/trainen bent voor de zeven heuvelen loop?
Want ja dan heb je wel zeker wat aan deze features: Accelerometer, Calorieënteller, Hartslagsensor, Inactiviteitswaarschuwing, Slaapmonitor, Stappenteller. 😉

Of is het gewoon gadget(lief)hebberij? ^-^

Sterker nog aan iedere pols zo'n 'smart'watch! Links de Pebble en rechts de Xiaomi!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 27/06/2018 10:59 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Wat is er zo leuk aan een 'smartwatch' in dit geval:

1. de prijs
2. de features die ik nu ook heb op mijn pebble - noticaties zichtbaar op je pols ipv dat je telefoon moet pakken vind ik zeer handig.
3. de fitness features inc. hartslagmeter - wil ik wel een ervaring mee op doen.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/06/2018 5:40 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

1. - okey dat is niet interessant, want straks wil je een Apple Watch kopen. Het is maar net wat iemand over heeft voor iets om te kopen.
2. - klopt dat begreep ik ook al, de Apple Watch heeft dit ook, niet echt vernieuwend, alleen ander jasje.
3. - dit is een antwoord wat meer de reden geeft waarom je een smart watch wilt, omdat je wellicht de sportieve kant op wilt gaan, maar te lui bent van je Bips af te komen om je telefoon te pakken voor de berichten te kunnen lezen hahaha 😛
Moest je alsnog doen, tenzij de Amazfit een ingebouwde spraakprocessor heeft waarmee je berichten kunt beantwoorden, welke via de notificaties te zien krijgt.
Zo niet.. komt die stappenteller van pas! De extra stappen om je telefoon te kunnen pakken en daarop de berichten te beantwoorden.

Ik hoor het al.. smart watch, for playful smart people! ::) ;D
Heel veel plezier ermee Lantern! 😀 ^-^

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 28/06/2018 9:58 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gaat zeker lukken.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/06/2018 10:26 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

Ik wil er ook een 🙂

ReplyQuote
Posted : 29/06/2018 12:42 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ik wil er ook een 🙂

Ah jullie vinden jezelf playful genoeg voor zo'n smart watch. ::) 😛

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 29/06/2018 1:44 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja dat denk ik wel anders wil je niet zon watch lijkt me 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 29/06/2018 2:07 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Owwwwww bijna 😉

ReplyQuote
Topic starter Posted : 29/06/2018 3:24 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Eerder dan verwacht gekregen en nu al 2 dagen om mijn pols :).

Mijn ervaring tot nu toe is positief wat ik zal uitspiltsen in PRO's en CONS 🙂

PRO:

1. Goede kwaliteit en zeer licht aan je pols.
2. Uitstekende prijs.
3. Batterijduur tot 45 dagen volgens het boekje - zelf nog niet kunnen testen.
4. Scherm goed zichtbaar.
5. Alle notificaties werken naar behoren ( Whatsapp, Slack, etc ).
6. Goede navitve APP op je telefoon Mi Fit.
7. Koppeling met Apple Gezondheidsapp.
8. Zeer uitgebreide fitness cq bewegingsstatistieken wat een leuk effect heeft (in mijn geval) - bijv de stappenteller in mijn geval moet ik 8000 stappen per dag doen gebaseerd op gewicht, lengte etc en toch ga je dat in de gaten houden en proberen te halen. Ook de hartslagmeter is een leuke extra feature.
9. Verwisselbare bandjes.

CONS:

1. Android gebruikers hebben met dit soort producten een voordeel t.o.v. Apple gebruikersqua het installeren van custom firmwares, watchfaces etc. Als Android gebruiker kan je Watchfaces via internet downloaden en naar je BIP uploaden. Apple gebruikers moeten het doen met de watchfaces die aangeboden vanuit de Mi Fit app.

2. Hartslagmeter is niet continue. Meet je hartslag via een optie (status in de Mi App) of continue tijdens een work-out. Misschien komt er later een update waarbij je dat in kan stellen. - Nu wel instelbaar in de MI Fit app.

3. De standaard notificaties van app's zijn beperkt tot - whatsapp, telegram, youtube, twitter, instagram, pokemongo, calendar maar er is wel met een mogelijkheid "Other App" - dat betekend dat alle overige app's die op je telefoon notificaties afgeven wel via deze optie op je Bip getoond kunnen worden. Bijv. Slack.

4. De tekst van notificaties leveren vaak een "?" op als het bericht aparte tekens bevat of er emoji gebruik. de lettergrootte is wat aan de kleine kant maar dat komt dat ik leesbril nodig heb denk ik.

4. Je draagt je overige horloges minder :).

Conclusie:

Het is een horloge met fitness tracker inclusief notificatie mogelijkheden van diverse app's. Het is zeker geen Smartwatch waarbij je ook app's kan installeren op de horloge zelf. Een leuk product voor een leuke prijs. Ben je nog niet klaar voor Apple Watch of Samsung Gear maar wil je een goedkoop alternatief dan is de Xiaomi Amazfit Bip Smart Horloge een prima keuze.

Cijfer: 8

Hier wat screenshots van de Bip en de Mi Fit App

ReplyQuote
Topic starter Posted : 01/07/2018 10:46 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Even met een nieuwe watchface en een andere bandje

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/07/2018 6:59 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Vandaag is de eerste keer dat ik de BIP op moeten laden. Hij heeft het 21 dagen volgehouden ! Valt me niet tegen.

De batterijduur vanuit de folder is 45 dagen dat haalt hij dus niet. 45 dagen is misschien te halen als je hem puur als horloge gebruikt zonder notficaties (trillen) en zonder continue hartslagmeting (1).

1. Je kan nu vanuit de Mi Fit app Continues Heartrate aanzetten met intervallen van 10 en 30 minuten ;D , dat heb ik ook de laatste week aanstaan dat geeft wel een leuk beeld van je hartritme.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/07/2018 4:53 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nu ook verkrijgbaar bij het Kruitvat!

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/03/2019 11:38 pm