Forum

Notifications
Clear all

The Lord of the Rings Onlineβ„’: Siege of Mirkwood

Page 1 / 2
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Codemasters Online Unveils The Lord of the Rings Online™: Siege of Mirkwood

Codemasters Online today unveiled The Lord of the Rings Online™: Siege of Mirkwood, the digital expansion to the award-winning massively multiplayer online roleplaying game (MMORPG).

Siege of Mirkwood will expand the online world of Middle-earth where players will join forces to press further eastward into the dark, foreboding and treacherous forest of Mirkwood and take part in the epic conclusion to Volume II of The Lord of the Rings Online.

Siege of Mirkwood will be available as a digital download this autumn and provide players with an increased level cap, a new region including the legendary evil fortress of Dol Guldur, major enhancements to combat and Legendary Items and the introduction of Skirmishes, a new system where players will train customizable soldiers and take them into battle as part of the War of the Ring.

β€œ2009 has been a year of unprecedented growth for The Lord of the Rings Online and the launch of Siege of Mirkwood will end the year with a bang,” said Jeffrey Steefel, Executive Producer of The Lord of the Rings Online. β€œAs the game expands east of the Misty Mountains, players will face the raging war and shadow that has spread across Middle-earth and the new Skirmish system will thrust players and their soldiers into the War of the Ring.”

NEW FEATURES:

β€’The Epic Conclusion to Volume II: Mines of Moria™ – Under the command of Celeborn and Galadriel, players will fight through vast armies of Orcs alongside the Elves of LΓ³rien in a battle that will take them to Dol Guldur, the fortress of the Ringwraiths. This update includes Book 9 and the Epilogue to the sweeping epic tale begun with the award-winning Mines of Moria expansion.

β€’Increased Level Cap β€” Players will be able to advance their characters up to level 65, gaining access to new traits, virtues, skills and class quests.

β€’Join Epic Battles On Demand! β€” Jump into battle with the new Skirmish system. Skirmishes offer endless action in repeatable, randomized instances for up to 12 players. Create and lead your own army of customizable soldiers into battle, training them to greater skill as you earn victories against the forces of shadow. Stand and fight wherever violence erupts with the β€˜World Join’ feature, which lets you and your friends band together to fight Skirmishes from anywhere in Middle-earth.

β€’Take up Arms! – Infiltrate the dark jails, deadly arenas and savage stables of Dol Guldur, the fortress of the Ringwraiths, and strike a blow against Sauron’s forces in new 3 and 6-player instances. Call upon your fellows to adventure into the most deadly 12-player raid yet and face the ultimate challenge – the NazgΓ»l Lord!

β€’Major Gameplay Enhancements – Turbine continues to improve the award-winning experience of LOTRO with major improvements to the combat and Legendary Items systems. Players will experience improved responsiveness when in the heat of battle. Players will also be able to create and craft their own customized Second and Third Age Legendary Items from raw materials and grow their weapons’ power to level 60. Achieve new Legacies, new titles, and a fourth Runic slot that will make Legendary Items even more unique and powerful.

Details of Codemasters Online's exclusive European Siege of Mirkwood pre-order and package offerings will be made available soon.

ttp://community.lotro-europe.com/news.php?id=9977&articletype=News

http://www.lotro.com/mirkwood

Quote
Topic starter Posted : 04/09/2009 6:52 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Gadverdamme, weer een nieuwe lvl cap, 65.... zo jammer.
Moet ik dus 2, misschien wel 3 als Dashnica ook richting 60 gaat, gaan lvl-en. Toch niet leuk meer.
Alles wat ik nu vet vind, waar ik gold voor betaal of veel tijd in besteed om het te krijgen, is straks weer waardeloos.
Ik denk dat ik niet teveel geld ga uitgeven voor lvl60 items, nu niet meer, toch weg gegooid geld.

Uitbreiding, gaaf!
Alleen jammer van de lvl cap die omhoog gaat.

Verdere info zal komende tijd wel komen

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/09/2009 6:56 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

HAHAHAHA zo leuk heh, dat die praatgraag een reactie geeft op zijn eigen eerste post.

Maar hey in WoW ging dat net zo, al die dure lvl 60 items werden in 1 klap niets meer waard als de levelcap werd verhoogd.
Daarom is het inderdaad niet altijd even slim om zoveel coins uit te geven voor dure items.

Doch het gaat niet om al die dure items, dat heeft pas echt nut als je gaat PVPen.
Maar tegen de NPC vechten is het met iets mindere items ook goed te doen, zeker als je in een (small) fellowship zit.

Maar ik moet eens gaan zorgen dat Caiona snel level 60 is.
Met Tinigrifi wil ik echt op de sightseeing tour en vrijwel elke quest doen denk ik, voor de rpg en het verhaal en sidestories.

Ben erg benieuwd naar Mirkwood, al is dat voor high level players denk ik. En ik heb uitbreiding MoM al niet eens gezien pfff.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 04/09/2009 9:08 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Er zijn instances, in MoM waar je zonder bepaalde gear niet in komt, omdat groups je niet willen hebben dan.
Zo'n instance is bv met The Watcher, waarbij je onder de +40 radiance (radiance zit op armor) niet mee kan, en das echt het minste wat je hebben moet. LOTRO is geen pvp spel, buiten Ettenmoors om, dus hier is gear wel degelijk belangrijk tegen npcs.

Ik ga geen geld meer uitgeven aan dure shit, spaar het wel op

ReplyQuote
Topic starter Posted : 05/09/2009 12:41 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Hopelijk gaat het niet gebeuren dat net als bij WoW de levelcap steeds word verhoogd bij elke uitbreiding?

Maar ik begrijp je wat betreft de armor voor bepaalde instances.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 05/09/2009 9:10 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Cool ! leuk dat er weer en expansie bij komt !

Komt Mirkwood ook in de film voor?

ReplyQuote
Posted : 06/09/2009 5:45 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Zo.... 1,5 uur heb ik het volgehouden in Mirkwood en dat is nog lang...

Ben 3x dood gegaan in hetzelfde camp waar de respawn teller op 1 minuut staat en vol met agro
Hunter doet vrij weinig damage, ondanks dat de legendary items lvl60 zijn geworden en theoretisch meer damage doen.
Ik mis ontzettend veel en het is ongeloofelijk maar waar, er waren gisterenavond rond 21:00 al mensen lvl65.......

Tot zover mijn Mirkwood ervaring, escape and exit, ik ga weer lekker Dragon Age spelen

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/12/2009 11:13 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Je vond er niks aan?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 04/12/2009 7:44 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Kom WoW spelen, daar kan je 6000 quests vinden en completeren. πŸ˜€

Idd lvl cap in elk uitbreiding verhoogd, bij WoW gaat in nieuwe uitbreiding volgende jaar, 5 lvl cap vrehogen ipv 10. Waarom weet ik niet, en manier van lvlen gaat ook binnenkort anders dan toen. ben dus heel benieuwd.

Misschien zou je casual gaat spelen of andere doelen doen dan alleen maar items vergaren.
Ik weet nog wel dat in WoW ook puur op gear concentreren zodat je in hogere instances kan spelen, anders ga je te snel dood of doe je te weinig damage of je geneest iemand te langzaam / te laag.

Maar rob en ik doen iets anders, door gebrek aan tijd raiden we niet. Maar doen we meer aan 5-man instances (non-raid) op hoogste nivo : heroic (2 keuzes instelbaar, normaal of heroic), zo hoeven wij onze gear niet altijd upgraden maar meer om taktiek en beter je rol kennen.

Iedere keer dat er iets vernieuwd, nieuwe raid-instances of seizoen gear of nieuwe tier gear, worden oude gear nutteloos / waardeloos. Maar voor ons is dat juist mooi, wordt goedkoper en kan dan kopen. Dan worden we gewoon ook beter om in 5-man instances op moeilijkste nivo beter te spelen.

ReplyQuote
Posted : 04/12/2009 11:26 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

goed gezegd inderdaad Imia, maar dat gaan we dus ook doen in LOTRO ;D ;D
wij komen echt niet naar wow, voor ons is LOTRO WOW! πŸ˜€ πŸ˜€

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 05/12/2009 12:05 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik ga maandag pas weer kijken in LOTRO, ben zo pissig gewoon lol

ReplyQuote
Topic starter Posted : 05/12/2009 2:01 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Mijn eerste indruk. GEWELDIG!
Ze hebben er weer een hele mooie uitbreiding van gemaakt met veel nieuwe en veel gewijzigde content.

Nieuw:
De skirmishes vind ik erg leuk gedaan. Je moet ze zien als een repeatable Heroic instances die je alleen of met een groep kunt doen.
Je kunt de moeilijkheid beΓ―nvloeden door het level aan te passen of een tier 1, 2 of 3 level te bepalen.
Ik heb er even snel 3 gedaan. Bevrijden van South Bree (aanvallend), Prancing Pony (verdedigen) en Gondamon (van west, noord en zuid waves met aanvallers)
Het leuke is dat je een hulpje krijgt (healer, aanvaller, buffer, verdediger e.d) die je zelf dmv skills kunt aanpassen. Je kunt zelfs cosmetics voor ze kopen (kleding, haardracht e.d.)
Dit is dus een nieuwe speelvariant en kan vanaf lvl 30 gespeeld worden.

In Mirkwood ben ik nog niet geweest en daar waag ik me voorlopig nog even niet ook als ik de eerste indruk van D@sh lees. (wat dat betreft loop ik een uitbreiding achter omdat ik net in Moria begonnen ben)
hogere level cap is voor mij niet interessant op dit moment. Ik zie het als een ongoing groeiproces en kom vanzelf wel een keer boven de lvl 60 uit en wie weet, haal ik ooit nog 's een level cap.

De shared storage die ik heb (preorder of adventure pack dacht ik) is ook ideaal. Alle chars van je account kunnen hier gebruik van maken. Perfect om resources e.d. te verdelen over je chars wat voorheen item (stack) voor item (stack) via de mail moest.

Bestaand: Mounts zijn aangepast. Ze zien er mooier uit maar je kunt nu veel vanaf mounts doen (praten met NPC's, emotes, mailbox, eten en drinken)
Nog niet geweest maar blijkbaar is Lone Lands volledig op de schop gegaan.
Prettig met mail sturen is dat je de eerste letter van een naam kunt invoeren en dan de namen uit je friends list getoond worden die met die letter beginnen.
Zo zijn er nog veel meer wijzigingen die in de uitgebreide patch notes beschreven zijn.

Binnenkort solo of in een groep weer wat skirmishes doen!
tot ziens in Middle Earth!

ReplyQuote
Posted : 05/12/2009 8:20 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

helemaal waar Roebar, ik heb dezelfde eerste indrukken als jij gehad en ben ook tevree.
maar de grootste toevoeging voor het spel is natuurlijk Mirkwood en daar kom ik voorlopig nog niet.
doch alle extra's en zelfs dat Lonelands op de schop is gegaan is erg leuk.
zeker ook de aanpassingen die het net even iets makkelijker maken zoals bij mounts, shared storage etc.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 05/12/2009 9:21 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Heb een paar skirmishes achter de rug met Dashea, tot nu toe allemaal solo, is best wel leuk.
Heb een Herbalist (healer) gezien dat wel erg handig is, omdat ik als hunter zijnde geen healing heb.

Ben inmiddels al lvl64 en gaat wel goed zo.
Sommige punten vind ik nog steeds de respawn te snel en ben ik al aardig wat keren dood gegaan, maar buiten dat, heb ik ook al meer dan 7 gold verdiend aan questen en loot. Ben bezig met een lvl65 armor te craften, alleen zijn de stats niet verschrikkelijk, maar voor een outfit gebruikt is ie wel cool.

Moet heel veel instances gaan farmen als ik 65 ben, want de radiance armor kost wel wel wat. 15/25 medallions per deel armor. Je krijgt geloof ik 1 medallion per boss in een instance en 1 medallion als je hem HM (hardmode) complete. Dus dat word farmen straks.

Verder, Mirkwood is best leuk om te zien, beter als die donkere mijnen in Moria. Erg veel quests te doen en tot nu toe is volume 2 book 9 ook wel leuk (zit in chapter 8 nu). Vrijwel alles is solo te doen, wat ik tot nu toe gezien heb, maar zit nu in het laatste deel/delen van Mirkwood, dus kan nog veranderen.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/12/2009 4:33 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Leuk die hulpjes met die skirmishes.
Mijn hunter (Roessiel) heeft een Protector gekozen (tank).
In het begin liep ie maar een beetje rond en trok ik nog steeds alle aggro maar inmiddels (met lvl 4 al) staat ie z'n mannetje en weet al aggro naar zich toe te trekken terwijl Roessiel zich op de mains kan richten.

Een Herbalist is natuurlijk ook een handige keuze voor een hunter.

Leuk die verschillende strategie-en.

Gisteren Caiona geholpen om de nodige war orders te bemachtigen. Binnenkort 's een (small) fellowship skirmish organiseren?

ReplyQuote
Posted : 08/12/2009 4:49 pm
Page 1 / 2