Forum

Notifications
Clear all

Killing Your Companions is Gone

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

BioWare’s Zoeller: Killing Your Companions is Gone, No, it Isn’t Coming Back

Georg Zoeller, Star Wars: The Old Republic’s most-prolific developer forum poster has been speaking about companion characters and the removal of the permanent death system. In the past, players were able to kill off their companions for good. That extreme choice has now been removed from the game. BioWare has stated that, based on negative player feedback, the ability to kill off your companions will not make it into the final game.

'He's dead, Jim.' (Oops, wrong IP. Sorry 'bout that.)

On July 22nd, Zoeller explained BioWare’s take on the issue:

“A number of things happened:

Companions, since that feature was created, have become even more integral to the game: They run your crafting missions. They are vital to your PVE combat performance. They allow you to substitute for missing roles in flashpoints. They are at your side are in Open World PvP.

All these functions are on top of their function within the story and losing a companion puts you at a permanent competitive disadvantage in the game. Yes, you made a choice, and yes, we might even warn you about it … still: Bad choices happen when the long term consequences are not clear and the impact of this choice is like cutting off one of your limbs in our game. Ultimately, the choice you want to make for story reasons should not come at a permanent gameplay disadvantage.

Finally, our experience in testing for several months revealed significant complaints about the feature.

While it is great in concept, it did not sit well with a lot of players. We extrapolated the complaints and number of customer support incidents dealing with this issue based on the amount of testing support requests (It’s amazing how many variations of “Guys, I accidentally killed my healer companion. Totally by accident. Now I am gimped. Can I haz back?” there are) to the launch population and that made clear that this feature was not a winner.

So, in short: We’ve tested it. It wasn’t great. We cut it. We’re sorry if some of you liked the design, it just turned out that with all the other changes we made to companions over time, this one had to go. You can see that as us selling out, but the way we see is ‘phew, a bullet successfully dodged through the testing program. Thanks testers.’”

Bron: Torwars.com

Quote
Topic starter Posted : 02/08/2011 1:44 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik heb perma death nooit leuk gevonden, ook al is het in deze kwestie je companion, in Daiblo II kon je hardcore spelen, was je bv level 73 geworden en een malloot zorgde ervoor dat je dood ging. En om het erger te maken, iedereen kon je items looten. Kep regelmatig de spullen van een vriend moeten redden.

Maar goed, dit gaat over een companion. Ik neem dan aan dat ie ook met jouw char mee levelt ofzo?

ReplyQuote
Posted : 02/08/2011 2:24 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Op zich een goede zet om dit uit de final versie te halen. Ik denk dat erg veel commentaar gaan krijgen van mensen die spijt hebben van het killen van een companion. In plaats van helemaal weghalen hadden ze misschien beter een optie kunnen opnemen om je companion de deur uit te trappen. Om je companion dan terug te vragen als je er spijt van hebt kun je dan een flinke fee vragen.

[ Post made via iPhone ]

ReplyQuote
Posted : 02/08/2011 4:15 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja wat roepie voorstelt lijkt me wel wat 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 02/08/2011 6:33 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Companen kill je niet, hooguit zeg je van nou ga jij maar lekker niks doen, ik roep je wel weer wanneer ik je nodig hebt.
En daarnaast je kunt een compaan toch wel deleten denk ik? Of staat dat gelijk aan perma-death?
Of is het dat dus een malloot jouw companen kan killen en jijzelf ze niet meer terugkan krijgen.
Ja dat moet het zijn.

ReplyQuote
Posted : 02/08/2011 7:38 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Misschien leek het wel veel op "playerkillen" ja, had je in Diablo II dus veel, mensen die de portal openden voor de cow level (bonus level voor fast xp+items) en dan precies naast de Cow King, insta death.

Misschien heeft het oko wel met voorzorg te maken dat spelers ze killen kennen

ReplyQuote
Posted : 02/08/2011 7:47 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Nee.
Het was alleen mogelijk je eigen companions te killen als je er genoeg van had. Daarna kon je ze niet meer laten respawnen. Dood is dood.
Omdat de companions tijdens de ontwikkeling een veel prominentere rol gingen spelen was het niet handig om deze optie te laten bestaan. Daarom hebben ze het er nu uitgesloopt.
Deleten is dus ook niet mogelijk. Je kunt ze hooguit in een hoekje zetten.

[ Post made via iPhone ]

ReplyQuote
Posted : 02/08/2011 8:50 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Nu snap ik het 100% ::)

ReplyQuote
Posted : 02/08/2011 8:57 pm