Forum

Notifications
Clear all

Patch 1.2 : future ideas - spoiler

Page 1 / 2
 Imia
(@imia)
Noble Member

Bioware employees are out in force and talking to the press about the future of SWTOR. In a recent article, Rock, Paper, Shotgun spoke with James Ohlen about some of the things we might expect to see down the road.

Besides the content we already know about in patch 1.1 which includes a new Flashpoint.

According to Ohlen, the entire SWTOR team is still working flat-out on content for the released game. Next week’s update is just one of many they’re currently working on, with another much larger patch planned for March. It will contain part two of Rise Of The Rakghouls, and an entire new planet containing an operation and warzone, as well as “the second half of the Legacy System, which is the real meat of it.”

On top of this we find out that they are a year ahead of the released game in terms of story and plotline.

March will also see the game update with guild banks and PVP ranking systems, and Ohlen promises another sweep of bug fixes and tweaks.

March seems to have a lot in store for us on top of the already promised graphical upgrades and fixes.

Surprising enough, we do get one insight into a completely different game system that a was made famous by Warhammer and catapulted to the forefront in Rift and is being copied in the future WOW expansion: Events.

There are also plans for something called the Event System, for which details are not yet forthcoming. However, we did manage to prise out of Ohlen that it may include something relating to Warhammer’s social quests – where you unofficially group with whoever is around at the time to complete a non-instanced task – something that we were surprised didn’t feature in the game at launch.

This is something that will be a very big game changer in the world of SWTOR. It’s essentially the one key feature that almost all modern AAA MMOG are including from Rift to Guild Wars 2. How far out these systems are is a different story.

The real question, however, is when will we see ship vs. ship warzones? You know it’s happening!

BRON: http://www.forcejunkies.com/2012/01/12/guild-banks-public-quests-and-other-future-updates/

Quote
Topic starter Posted : 18/01/2012 4:20 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Klinkt goed hoor.
Guild banks, events. En als we ooit lvl 50 zijn volop nieuwe content met warzones en Operations.

[ Post made via iPhone ]

ReplyQuote
Posted : 18/01/2012 7:06 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ja inderdaad beloofd veel goeds! En level 50 zal ik toch wel gehaald hebben in maart met mijn main char.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 18/01/2012 9:01 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Er komt inderdaad guild bank 😀
Verder komt er dus meer warzones en ook UI window aanpassen. Dat is weer super.

Hebben jullie nog wensen? Ik hoop dat ze wat meer aan space uitwerken. Als je lvl 50 bent, dan is er wat meer aan space op dit moment?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/01/2012 1:39 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Als je nou bv een weekje je main laat staan in een cantina, en je speelt een weekje met je alt, heb je een bak rested xp en level je behoorlijk hard 😛

Dat deed ik met Dashni, die stond een week stil, daarna had ik 350k rested xp 🙂

ReplyQuote
Posted : 24/01/2012 2:23 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

HEY! SPAMMER! ga in cantine spammen ;D

ON TOPIC!

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/01/2012 2:29 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

HEY! SPAMMER! ga in cantine spammen ;D

ON TOPIC!

Dat dit jouw topic is, geeft je niet het recht mij spammer te noemen 😀

Ik reageer puur op het verhaal, En level 50 zal ik toch wel gehaald hebben in maart met mijn main char. van Leto 😛 Dus ontopic! 😉

ReplyQuote
Posted : 24/01/2012 2:38 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Jajaja, met je 4400+ posts ben je toch spammer 😛

Net gemaild met Leto, bedacht me dat class quest in endgame gewoon door moeten gaan. Act 3 of zo.. diep met leuke rewards.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/01/2012 4:03 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Kindertjes.. bedaar!!! 😀 ;D

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 24/01/2012 4:30 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

/off topic
Mijn doelstelling is om na de zomer mijn eerste char op level 50 te krijgen
/on topic

Hopelijk richten ze zich in de aankomende updates niet alleen op endgame content.

Aanpasbare UI, meer guild zaken zoals guildbank, guild spaceship ed. maar ook meer spacemogelijkheden, Hobbies etc. mogen wat mij betreft de volle aandacht krijgen.

[ Post made via iPhone ]

ReplyQuote
Posted : 24/01/2012 5:19 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Ik heb idee om onze ideeen te verzamelen in 1 grote en leuke post in engels (iemand die het kan) en op officiele forum te posten?
Dus totaal 10 ideeen, en dan iemand het vertalen en kunt posten op officiele forum van Bioware?

Dat het ook mogelijk om te creeren door bioware:
- Space met meer mensen, dus in class schip met turrets en alles kapot knallen met groep.
- Meer acts (class quests) op endgame met leuke rewards
- Eigen schip inrichten, interieur items te koop, looten en/of craften
- Guildschip
- Spacemissies in groepsverband
- Meer vrijheid in space ipv op rails, eventueel pvp fight in space
- Zoals in ieder zelfrespecterende MMO aanwezig hoort te zijn... Vissen!
- Mini games zoals Sabacc, Racer en Dejarik tafel

@roebar, kan je wat specifieker over space mogelijkheid / hobbies?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/01/2012 6:24 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

@roebar, kan je wat specifieker over space mogelijkheid / hobbies?

Zomaar een hersenspinsel, niets specifieks. Maar als ik m'n gedachten even loslaat dan moet je denken aan;

- vrij inrichten space ships (wat Imia al aanhaalde)
- spacemissies in groepsverband
- minder rollercoaster achtig. Dus meer free flight (evt. binnen een beperkte ruimte) voor (PvP) dogfights e.d.
- Zoals in ieder zelfrespecterende MMO aanwezig hoort te zijn... Vissen
- Mini games zoals Sabacc en Dejarik

etc.

ReplyQuote
Posted : 24/01/2012 9:07 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Updated :
Dat het ook mogelijk om te creeren door bioware:
- Space met meer mensen, dus in class schip met turrets en alles kapot knallen met groep.
- Meer acts (class quests) op endgame met leuke rewards
- Eigen schip inrichten, interieur items te koop, looten en/of craften
- Guildschip
- Spacemissies in groepsverband
- Meer vrijheid in space ipv op rails, eventueel pvp fight in space
- Zoals in ieder zelfrespecterende MMO aanwezig hoort te zijn... Vissen!
- Mini games zoals Sabacc, Racer en Dejarik tafel
- dat het craften bij een craftstation meer kans op betere resultaten oplevert.
- wanneer je mods toepast op items bij een modificationstation, de eigenschappen een kleine boost kunnen krijgen. Anders wat heeft modificationstation nut?

Twijfelachtig :
- nou eerlijk gezegd housing! al die planeten zijn leeg genoeg om er gebouwen te kunnen neerzetten. desnoods alleen een guildhouse!

3 te gaan! come on!

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/01/2012 12:47 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

- dat het craften bij een craftstation meer kans op betere resultaten oplevert.
- wanneer je mods toepast op items bij een modificationstation, de eigenschappen een kleine boost kunnen krijgen.
- nou eerlijk gezegd housing! al die planeten zijn leeg genoeg om er gebouwen te kunnen neerzetten.
desnoods alleen een guildhouse!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 25/01/2012 10:23 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

Updated :
Dat het ook mogelijk om te creeren door bioware:
- Space met meer mensen, dus in class schip met turrets en alles kapot knallen met groep.
- Meer acts (class quests) op endgame met leuke rewards
- Eigen schip inrichten, interieur items te koop, looten en/of craften
- Guildschip
- Spacemissies in groepsverband
- Meer vrijheid in space ipv op rails, eventueel pvp fight in space
- Zoals in ieder zelfrespecterende MMO aanwezig hoort te zijn... Vissen!
- Mini games zoals Sabacc, Racer en Dejarik tafel
- dat het craften bij een craftstation meer kans op betere resultaten oplevert.
- wanneer je mods toepast op items bij een modificationstation, de eigenschappen een kleine boost kunnen krijgen. Anders wat heeft modificationstation nut?
- Waar zijn de krayt dragon? Het hoort erbij!

nog paar te gaan, lantarn, dash, .....

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/01/2012 11:00 am
Page 1 / 2