Forum

Notifications
Clear all

Verdeling skills in gathering, crafting en mission.

Page 2 / 6
 Imia
(@imia)
Noble Member

http://www.starwarsmmolevelingguide.com/crafting-guide/

Het lijkt erop dat elk compagnion 3 skills kan toevoegen..
Echter voorwaarden :
Players will have three crew skill slots to fill with any combination of Gathering, Crafting, Mission skills. However, a player may not fill more than one slot with a crafting skill. This will force specialization and make sure that players are not self-sufficient when it comes to crafting. You could have a mission skill, gathering and crafting or two gathering and one crafting

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 1:45 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

3 missionskills kan wel waarschijnlijk.

en 3 gatheringskills dan ook.

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/12/2011 3:46 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Hmm ik lees dat ik Underworld Trading moet wisselen in Diplomacy

Is wel handig - Diplomacy: Diplomacy contains the extra ability to gain you Dark or Light Side points.

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 4:03 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

http://www.starwarsmmolevelingguide.com/crafting-guide/

Het lijkt erop dat elk compagnion 3 skills kan toevoegen..
Echter voorwaarden :
Players will have three crew skill slots to fill with any combination of Gathering, Crafting, Mission skills. However, a player may not fill more than one slot with a crafting skill. This will force specialization and make sure that players are not self-sufficient when it comes to crafting. You could have a mission skill, gathering and crafting or two gathering and one crafting
Nee per spelende character kun je maar 3 skills bezitten. Anders zou 1 speler zichzelf kunnen voorzien in alles. 3 skills per character met 1 t/m 3 companions.

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/12/2011 8:03 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Hmm ik lees dat ik Underworld Trading moet wisselen in Diplomacy

Is wel handig - Diplomacy: Diplomacy contains the extra ability to gain you Dark or Light Side points.

Ja en lees ik dat juist Underworld Trading een betere keuze is voor Cybertech dan Slicing?

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/12/2011 9:16 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

En de inquisitor draagt geen armor, maar zou wel an de synthweaving moeten?? Nu is underworld tranig vast wel leuker dan treasure puntig 8)

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 10:22 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

zomaar weer een gedachten kronkel..

hoe gaan we het aanpakken? laten we het gewoon op zn beloop of zetten we plannetje/schemaatje op?

voor het craften, helpen craften, belangrijke loot voor de ander bewaren, niet iets verkopen wat jezelf niet nodig hebt maar een andere guildie wel etc.

niet iedereen is helemaal into craften, maar zou met missionskills en/of gatheringskills wel kunnen bijdragen aan benodigde materialen en schematics. voorraadjes aanleggen van dagelijks gebruikte spullen, zoals grenades, stims, upgrades etc.

kijk ik wil gaan voor cybertech en dus zal ik voor iedereen earpieces maken, droids, vehicles, upgrades, plating etc. maar heb ik graag dat anderen voor mij gaan verzamelen van materialen. bijv. ook schematics bewaren voor mij mits jezelf die niet nodig hebt of een van de andere guildies.
dat als iemand toch Slicing neemt maar geen craftskill, dat de verkregen items wilt delen met mij bijv.?
mits ik zelf geen Slicing neemt, maar Underworld Trading.

sowieso dat iedereen al het craftable materiaal bewaard al is het niet voor zichzelf, maar voor de andere guildies. ik wil best een Lorreboer als alt aanmaken, opslag voor allerlei materialen voor de hele guild.
ook kunnen er alts crafters gemaakt worden, waarvoor de mainchars zorgen voor de materialen, zodat de alts niet hoeven te levenen in de gebieden om de gevaren te kunnen trotseren.
alts krijgen gewoon alle materialen aangeleverd om hogerop te komen in craftlevel.
ik geloof niet dat de characterlevel verbonden is met de craftlevel.

is dit allemaal een goed plan? heeft iemand nog andere ideeen? op- of aanmerkingen?

discusssss! 🙂

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/12/2011 10:14 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Plan snijdt op zich hout.
Vooral het bewaren van craft items en schematics voor anderen die je zelf niet nodig hebt.

Ik zie 3 verschillende groepen binnen de guild.
1. Degenen die craften leuk vinden en alle ins en outs willen uitpluizen.
2. Degenen die craften puur gebruiken om er een zakcentje mee te verdienen.
3. Degenen die craften helemaal niets vinden.

Groep 1 zoekt de crafting skill die hem/haar het meest bevalt en eventueel in de lore van het karakter past. Het gaat vooral om het craften zelf en om leuke/goeie items te maken voor iedereen binnen de guild.

Groep 2 zoekt de crafting skill waarvan de items het meeste opbrengen bij de auction om er zo rijk mogelijk mee te worden en, via de auction, de beste items te kunnen kopen.

Groep 3 zal niet gaan craften en zal dus het vrije slot gebruiken voor gathering of mission skills. Bij deze groep kan de lore van het karakter ook weer een rol spelen. Een Imperial Agent zal zich wellicht meer in slicing of diplomacy kunnen vinden dan underworld trading. Laatste is misschien meer voor een Bounty Hunter.
Is de lore niet zo belangrijk dan wordt de skill gekozen die het meeste opbrengt (slicing heb ik hier en daar gelezen) en/of waarmee de crafters in de guild geholpen kunnen worden.

Wat ik wil zeggen is dat iedereen een eigen, persoonlijke beweegreden kan hebben om wel of niet voor een bepaalde (crafting) skill te kiezen.
Hierdoor mogen we niet van elkaar verwachten dat we binnen de guild alle skills zo onder elkaar gaan verdelen dat we alles, en dan met name crafting skills, in huis hebben.
Het zou perfect zijn als wel zo is natuurlijk maar we moeten rekening houden met ieders persoonlijke wensen.

Als ik naar mijzelf kijk, hoor ik thuis in groep 1.
Daarom zoek ik ook een combinatie met een crafting skill waarvan ik vind dat het bij mijn karakter past.
Zoals aangegeven twijfel ik nog tussen Armormech en Cybertech.
Zou ik voor Cybertech kiezen, dan zijn Leto en ik bijna tweelingen (zelfde (adv.) class en zelfde profession).
Ik heb daar geen probleem mee ook al zou dat betekenen dat we geen armormech in de guild hebben.

ReplyQuote
Posted : 09/12/2011 10:51 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Misschien vind iemand het leuk om een soort crafting manager te worden voor de guild en die het via de website een beetje bij houdt ofzo?

ReplyQuote
Posted : 09/12/2011 11:18 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Misschien vind iemand het leuk om een soort crafting manager te worden voor de guild en die het via de website een beetje bij houdt ofzo?

Daar had ik Leto_jr al min of meer voor naar voren geschoven. ;D
Maar ik weet natuurlijk niet of hij dat wat wil en of er andere gegadigden zijn voor deze rol.

Om nog even terug te komen op de keuze van de skill.
Ik ben er nog maar even wat dieper ingedoken en tot de volgende slotconlusie gekomen.
Mijn main (Imperial Agent Operative) neemt de volgende skills:
- Armormech (craft)
- Scavenging (gathering)
- Investigation (mission. Hoort wel bij een Agent)

@ leto. Kun je dit aanpassen in de starterpost?

ReplyQuote
Posted : 09/12/2011 11:34 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Misschien vind iemand het leuk om een soort crafting manager te worden voor de guild en die het via de website een beetje bij houdt ofzo?

Dat is Sytes toch altijd geweest?! En voor mijn beleving is hij dat nog steeds. Doch graag assisteer ik hem!
In SWG pakte hij het gewoon zeer goed aan en in de andere MMO's was het wat van minder belang.
Maar nu in SWTOR vind iedereen het toch wel weer belangrijk dat vanaf het begin goed aangepakt word.
Dat kunnen we nu ook, gezien onze kennis en ervaring met craften in MMO's.

Ik ben gewoon spraakwater.. Sytes niet.. althans in forums niet. De reden weten we.
Nogmaals ik wil dus niemand passeren of voor mijn beurt praten.

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/12/2011 11:40 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Deed Sytes er dat ook allemaal bij in SWG?
Ik zie Sytes meer als de "One and Only" STA event organisator.

Het is natuurlijk altijd goed als minimaal 2 personen een bepaalde rol vervullen natuurlijk.

ReplyQuote
Posted : 09/12/2011 11:44 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Event organisator, Vendormanager & STAshopmanager was ie.

Kijk ik ga wel vragen aan guildies of zij voor mij bepaalde materialen willen gatheren.
Al is het maar om continue een bepaald voorraad te hebben zodat de productie kan door blijven gaan.
Zal voor Lantern hetzelfde geval zijn, zijn prof craft dagelijks gebruikte producten.

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/12/2011 11:59 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik ben denk ik ook het type 1, eventueel later een type 3. Hou er rekening mee dat de compagnons (die de missies uitvoeren) hun eigen stats hebben op het gebed van crafting en missie. Mijn eersteling, Khem Val heeft Artifice +15(!) en Investigation +5. Zonde dus om hem iets anders te laten doen dan artifice en investigation. Anderzijds hebben investigation en artifice weer niets met elkaar te maken! Dat maakt het er dus niet makkelijker op.

@Leto... Ik denk dat we pas tot een goede verdeling van zaken kunnen komen wanneer we wat verder geleveld zijn. De inventory die we krijgen is aan de kleine kant en tijdens een missie al snel volgeloot. Wanneer je dan ook nog zaken in je inventory gaat bewaren voor andere characters kun je al snel plaats tekort komen. Je kunt ze per mail versturen als de ontvangende partij niet aanwezig is, maar ik geloof dat items pas uit je inventory gaan als ze aan de ontvangende kant geaccepteerd zijn. In latere levels wordt het aantal sloten uitgebreid, of bij voldoende credits.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geheel voor het leveren van resources aan elkaar. Ik denk alleen dat we pas later in een goede modus operandus kunnen komen. Dus we hebben daardoor ook nog tijd om dit uit te dokteren.

ReplyQuote
Posted : 09/12/2011 12:09 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Het uitdokteren van o.a. het craften is al een deel van het spel- en speelplezier op zich.

Naast je persoonlijk inventory heb je natuurlijk ook je cargo hold (bank) inventory. Daar kunnen we dus ook een hoop crafting zut in kwijt.
(en hopelijk in de nabije toekomst een guild ship met guild storage?)

@Abib. Ik ben een beetje aan het zoeken gegaan naar de bonus stats van de companions mbt craften maar ik heb nog niet een mooi overzicht gevonden wie van mijn companions welke stats heeft.
heb jij een linkje naar een site waar e.e.a. overzichtelijk bij elkaar staat?

ReplyQuote
Posted : 09/12/2011 12:32 pm
Page 2 / 6