Forum

Notifications
Clear all

Empire Total War

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nu ik druk bezig ben met GoT Genesis is mijn oog ook gevallen op de game:

Empire: Total War is het vijfde spel uit de Total War-reeks van videospellen. Het spel kwam uit op 6 maart 2009. Dit spel speelt zich af in de 18e en begin 19e eeuw. Enkele vernieuwingen t.o.v eerdere Total War-spellen zijn onder andere: 3D-zeeslagen, verschillende staatsvormen en een onderzoeksboom (tech tree).

Het heeft een mix van de game civilization en een rts.

Het aardige is dat deze game ook rekening houdt met Religie.

Er zijn verschillende godsdiensten in het spel:

Katholieken
Protestanten
Orthodoxen
Islamieten
Boeddhisten
Hindoes
Natuurgodsdiensten

De godsdienst die jouw land aanhangt is van invloed op de relatie met andere landen als jij katholiek bent zal je relatie met een ander katholiek land beter zijn dan je relatie met bijvoorbeeld een Islamitisch land. Ook zal je bevolking sneller tegen jou in opstand komen als je een ander geloof aanhangt dan zij. Je kan hun geloof veranderen door middel van het bouwen van religieuze gebouwen en het sturen van missionarissen. Ook kan je juist in een ander land een opstand ontketenen als je het geloof van de bevolking door middel van missionarissen verandert.

Gebieden

De gebieden waarin gespeeld kan worden, zijn Europa, Noord-Afrika, Amerika en India plus enkele handelsgebieden. In totaal zijn er drie campagnes, te weten de "Grand Campaign", "Road to Independence" en "the warpath campaign". De Road to Independence is een soort intro die de kolonisatie en de onafhankelijkheidsstrijd van de Verenigde Staten behandelt en de Grand Campaign gaat over de hele wereld. Er zijn ongeveer 50 facties in het spel, waarvan er in het begin 11 speelbaar zijn. Daarnaast zijn er ook nog 'emergent' facties die later in het spel als nieuwe facties erbij komen, maar niet speelbaar zijn. In de Road to Independence is het mogelijk om de Verenigde Staten vrij te spelen. In tegenstelling tot de Grand Campaign, die in 1700 begint, begint de eerste episode van de Road to Independence in 1774.

Speelbare naties
Groot-Brittannië
Frankrijk
Oostenrijk
Verenigde Provinciën (Nederland)
Pruisen
Rusland
Polen-Litouwen
Zweden
Spanje
Ottomaanse Rijk
Maratharijk
Verenigde Staten

Ook wordt er rekening gehouden met Staatsvormen

Staatsvormen:

Republiek
Absolute monarchie
Constitutionele monarchie

Ook dit is van invloed op de relatie met andere landen en met je eigen bevolking

Agents

Agents zijn speciale personen die je rijk ondersteunen dit zijn:

Geestelijke - Bekeren de bevolking, worden gerekruteerd in een religieus gebouw.

Gentelmans - Versnellen het onderzoek dat de school uitvoert waar zij aanwezig zijn, kan technologieën stelen bij een school van een ander rijk en kan een duel aangaan met een andere Gentelman, waarbij de kans bestaat dat een van de twee overlijdt. Worden gerekruteerd in een school.

Spion - Kan agents en generaals vermoorden, kan legers saboteren zodat zij niet vooruit kunnen, kan gebouwen beschadigen, kan de poorten van een fort of stad saboteren zodat deze open staan. Worden gerekruteerd in een herberg.

Tech Tree

Facties moeten nu onderzoek doen op militair, industrieel en filosofisch vlak in universiteiten. Door nieuwe technieken te onderzoeken krijgen ze toegang tot betere gebouwen en eenheden, of gewoon meer inkomen. In vergelijking met vorige games is het aantal agents teruggebracht tot drie. De priester verspreidt de religie van zijn factie (wat minder invloedrijk is dan in Medieval II). De rake treedt op als saboteur en moordenaar. De Gentleman versnelt het onderzoek in je universiteiten en kan technologieën stelen van andere facties. Agents kunnen niet meer gerekruteerd worden, maar verschijnen wanneer je de bijpassende gebouwen hebt neergezet.

Het is een zeer uitgebreid spel en het ook het mooie is dat je deze game kan spelen met 8 spelers ! en er is sinds 2012 ook een Mac OS x versie.

Heeft iemand deze game?

Hij kost bij G2PLAY.net €8,- -> CLICKY<-

Quote
Topic starter Posted : 11/07/2014 5:42 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Voor die 8 euro heb ik hem maar gekocht ;D

Iemand zin in een game ?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/07/2014 12:57 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ja ik.
Een aantal Total Wars heb ik gespeeld. Voor Shogun 1 en w
2.
Empire Total War heb ik ook maar nog niet veel en/of lang gespeeld. Misschien leuk om met een paar man samen door te nemen.

We krijgen het druk met al dat nieuws.

[ Post made via iPad ]

ReplyQuote
Posted : 12/07/2014 6:03 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Mooi ! Dit is ook echt een complexe game vol met diplomatie, handel, oorlog, allianties, godsdiensten, pacts 🙂

En de game is ook te saven tijdens multiplayer !

[ Post made via iPhone ]

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/07/2014 3:48 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik ben aan de game begonnen en ben zeer verrast door de de gameplay!
Het is lekker strategisch op mondiaal niveau in de jaren 1700 :).
Je kan zowel land battle als naval battle doen - kan je een beentje vergelijken met de gameplay van Starwar Empire at War. Landbattles doe je niet op unit niveau maar op leger niveau.

Het is een mix van Risk, Civalization en RTS.

Een echte STA game ! Dus ik zeg kopen die game voor die paar euro ! en we hebben veel zondagen plezier.

Ook bij deze game geldt speel de tutorial.

Voorbeeld van Land Battle

Voorbeeld van Naval Battle

Voorbeeld van de Wereld gameplay

ReplyQuote
Topic starter Posted : 14/07/2014 12:21 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

In de hoop dat we deze game in multiplayer kunnen spelen heb ik er een event van gemaakt! Dus Roebar, Abib, Sytes, Dash, Leto, Imia etc ! Join the Battle 🙂

10-08-2014 ! - Join Us !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 16/07/2014 2:11 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

De game is ondertussen iets duurder geworden 🙁 € 12,50 dus hurry up !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/07/2014 12:32 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Game is erg leuk. Vooral de Sea Battles zijn mooi uitgevoerd.
Ik ben nu met de basis campaign begonnen (Amerikaanse onafhankelijkheid) met veel uitleg en ondersteuning, die je ook wel nodig hebt.

In de algemene campaign kun je ook als Nederland spelen.

ReplyQuote
Posted : 25/07/2014 1:17 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Kom maar op Roebar 🙂 ! Ben ook bezig met de Campaign begonnen en moest een Alliantie sluiten met de tok tok 😉 indianen 🙂

Diplomacy ziet er dan zo uit:

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/07/2014 3:33 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Vanavond even een proef potje gedaan maar je kan GEEN multiplayer campaign doen 🙁 🙁 dat was alleen BETA en te buggy volgens het forums. Je had voor deze mode ook een KEY nodig van SEGA.

DUS HELAAS ! wil je een leuke single player kopen ! wil je leuke multiplayer zou ik deze even laten liggen !

Event is ook nu verwijdert.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 29/07/2014 10:15 pm