Forum

Notifications
Clear all
Poll results: STA Website behouden of archiveren?
Voter(s): 5
Poll is closed Jan 28, 2023
Behouden  -  votes: 4 / 80%
4
80%
Archiveren  -  votes: 1 / 20%
1
20%

Website Poll

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Met de aankomende uitfasering van de STA Server wilde ik graag even peilen over er nog behoefte is om de STA Website te behouden of te archiveren als mooi document van de afgelopen 20 jaar.

Quote
Topic starter Posted : 28/12/2022 4:02 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

Persoonlijk zou ik het leuk vinden om hem te behouden maar begrijp dat het ook veel werk is on ales up to date te houden en kan begrijpen dat je dat na 20 jaar wel genoeg find

Mog de forum en de page of lijn gaan is het nog wel mogelijk om de Front page te houden zo dat het domein actief blijft een een soort tribute Front page zou leuk zijn

Mochten er nog kosten zijn om het online te houden wil ik daar graag mee helpen

 

En webmaster heel erg bedankt voor de 20 jaar sta web portal heel erg bedankt een hoop herinneringen staan hier het worden heel erg gewaardeerd van mij dat je er zo veel tijd ingestoken hebt om de herinnering van de afgelopen 20 jaar online te houden

ReplyQuote
Posted : 29/12/2022 2:57 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

"Met de aankomende uitfasering van de STA Server"?
Is de kogel al door de kerk dan? Zo ja, waarom dan een poll?

Ik zou het erg jammer vinden als de STA website en het forum na zoveel jaren trouwe dienst gaat verdwijnen.
Daarom ook voor 'behouden' gekozen.

Er staat heel veel STA historie op het forum en er kan wat mij betreft nog heel veel nieuwe historie toegevoegd worden.

Als het om tijd en/of kosten gaat, dan is het wellicht het onderzoeken waard om de lasten te verdelen.

ReplyQuote
Posted : 29/12/2022 10:43 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik zou het leuk vinden om de site te behouden, maar zie ook veel argumenten om vast te stellen dat het tijd is om de boel te archiveren. In de praktijk zijn bijvoorbeeld discussies veelal van het forum naar Discord verplaatst. Ook kan het lastig zijn de forum omgeving te migreren naar een nieuwe (VPS?) server. Ook de tijdsgeest is anders dan 20 jaar geleden  

Kortom, hoewel ik voor behouden gestemd heb kan ik er zeker vrede meehebben wanneer de boel gearchiveerd wordt. Ben ook zeker bereid om bij te dragen aan de toekomst van de STA webomgeving. 

ReplyQuote
Posted : 30/12/2022 11:09 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Gekozen voor archivering, doch ik kan me zeer goed vinden in de woorden van de drie heren hierboven.
Sowieso denk ik dat als er toch gekozen wordt voor behoud/voortzetting, dat de kosten gedeeld kunnen worden natuurlijk, wat al eens een paar keer eerder is geopperd volgens mij.

En inderdaad tevens voor ondersteuning en bijdrage aan de STA webomgeving.
Niemand hoeft hier alles alleen te dragen of uit te voeren.

This post was modified 1 year ago 2 times by Leto

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 30/12/2022 12:26 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Posted by: @roebar

is de kogel al door de kerk dan? Zo ja, waarom dan een poll?

De server is oud bijna een kleine 10 jaar en moet vervangen worden dat is een reden en een andere reden is dat de website bijna niet meer bezocht wordt en veel afspeelt op Discord, wat ook helemaal prima is. Ik denk dat we Discord ook verder moeten utiliseren en het is ook veel moderner voor dagelijks gebruik. Ook al heeft een old fashion forum ook zijn pluspunten maargoed ik ben een oude man.

Het gaat me echt wel aan het hart ❤️ want inderdaad het is een document van 20 jaar Solar Trade Alliance - [STA]  waar heel veel bloed zweet en tranen in zitten.

Als de poll positief uitvalt wil ik kijken of ik de website anders kan gaan hosten via een RaspberryPi bijv - is goedkoper in onderhoud en verbruik.

Bij uitfasering zal ook Teamspeak gaan verdwijnen en worden verplaatst naar Discord (denk ik).

 

 

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/12/2022 1:00 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ik heb hier nog een Raspberry Pi liggen (versie 3B volgens mij) die ik graag doneer om de STA website met forum in de lucht te houden.
Er speelt zich inderdaad steeds meer af op Discord maar ik vind dat Discord niet te vergelijken is met een website en een forum.
Discord is minder geschikt voor het maken van events, informatie over nieuwe games, foto bibliotheek en het delen van (game) ervaringen.
Discord zie ik meer als een chat omgeving. Maar misschien gebruiken we nog niet alle functies van Discord.
Ik sluit me aan bij de meerderheid. Als het archiveren wordt, so be it. Als het behouden wordt, dan ben ik ook graag bereid een steentje bij te dragen in middelen, geld en tijd.

ReplyQuote
Posted : 30/12/2022 1:26 pm
Lantern reacted
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik heb behouden gekozen, meer omdat het ook een stukje nostalgie is wat wel goed bij STA past. Ik kan mij ook vinden in het archiveren en wegdoen. Ik heb eigenlijk geen echte voorkeur. Ik zie dat de meeste toch wel een stukje STA nostalgie willen behouden en kan me daar wel in vinden op zich.

Discord kan je nog best veel meer mee doen als we erin verdiepen, maar kan niet op  tegen een website op zich, ondanks dat de bezoekersaantallen laag zijn. Dit merkte je al met de F1 events, waren altijd dezelfde die een plekje reserveerden

ReplyQuote
Posted : 31/12/2022 2:41 pm
Lantern reacted