Forum

Het grote Solar F1 ...
 
Notifications
Clear all

Het grote Solar F1 Season 3 Topic

Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik hoor de laatste paar races suggesties etc voor seizoen 3, dus laten we al die ideeΓ«n en suggesties hier even plaatsen en bespreken en op deze manier seizoen alvast voorbereiden. We hebben nog 6 races te gaan namelijk, dat houd in nog 3 weken races en dan zit dit seizoen erop!

Ik ben blij dat ik goede progressie zie, maar ook teleurgesteld dat er toch problemen blijven omtrent de besturing bij een Abib. Ik hoop dat dit toch op te lossen is.

Ok, dus alles wat ik tot nu toe gehoord heb op TS, plaats het hier aub πŸ™‚ Ik zal proberen alles samen te vatten en in deze beginpost te plaatsen voor een overzicht.

Β 

Seizoen IdeeΓ«n & Suggesties:

Β 

This topic was modified 3 years ago by Dashea
Quote
Topic starter Posted : 13/01/2021 9:43 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik heb geen opmerkingen tot het aanpassen van de regels, duur, penalties - ik zeg houden zo - reden iedereen heeft er last van.

Aanpassing: Ja, een overzicht van de GP met feitelijke behaalde punten dus geen AI punten.

De suggestie - een 100% race lijkt me opzich wel leuk alleen als je je auto aan bonken rijdt in lap 2 dan is het een zeer lange zit.

ReplyQuote
Posted : 13/01/2021 10:18 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Leto en Sytes hadden op TS ideeΓ«n uitgesproken, misschien dat ze die hier ook kunnen melden?

Β 

100% races is wel gaaf! Maar..

Dan word 1 race per avond en idd, als je vroeg stuk gaat ben je snel klaar. Om dat tegen te gaan, zou je echt wat beter een baan moeten gaan leren kennen zodat je het ook volhoud (bugs met sturen buiten gelaten).

Regelementen etc vind ik ok, de AI op 45 zou voor mij hoger mogen, maar dat is afhankelijk van jullie niveau uiteraard.

Ik heb een excel sheet gemaakt voor de puntentelling, waarbij spelers AI punten eruit gehaald worden.Β 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/01/2021 8:39 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Het voordeel van 100% races is dat wanneer je je auto aan barrels rijdt of wordt gereden je tenminste niet hoeft te wachten op sessie 2. Een gedeelte van mijn frustratie is dat ik door bugs snel uit lig en vervolgens mijn schaarse gametijd besteed aan het toekijken in plaats van zelf ook bezig te zijn. Dit gaat ook nog eens ten koste van het opbouwen van ervaring, dus dat geeft dubbel pech.

Β 

ReplyQuote
Posted : 14/01/2021 12:54 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @dashea

Regelementen etc vind ik ok, de AI op 45 zou voor mij hoger mogen, maar dat is afhankelijk van jullie niveau uiteraard.

Ik denk dat ik wel een hoger niveau aan kan - zal er op moeten gaan rijden 50, 55 of 60

ReplyQuote
Posted : 14/01/2021 1:02 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

@abib ja klopt, ik maak het niet vaak mee dat ik stuk ga, maar gisteren baalde ik wel maar aan de andere kant vind ik het wel leuk om te kijken bij de andere en gewoon het gevoel van samenzijn op de TS, waar de rode draad uiteraard de race is, maar vond het evengoed gezelligΒ 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 14/01/2021 2:08 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @dashea

vind ik het wel leuk om te kijken bij de andere en gewoon het gevoel van samenzijn op de TS,

Dit is zeker leuk en je kan dan ook andere van informatie voorzien - banden - etc - altijd welkom.

ReplyQuote
Posted : 14/01/2021 9:12 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Leto en Sytes hadden ideeΓ«n op TS, maar die reageren niet πŸ˜€

ReplyQuote
Topic starter Posted : 14/01/2021 10:37 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

TS is zo makkelijk hey, niet tikken maar lullen. 😜Β 

Maar serieuze bugs terzijde, we moeten allemaal meer oefenen, willen we beter rijden en goede baankennis opdoen.
Dat blijft een feit, doch is het niet fijn als blijkt dat de hardware cq. controller niet 100% goed functioneert.
Maar we moeten het er mee doen en dat kan goed frustrerend zijn zo nu en dan helaas.
Bij de een is het de controller en bij de ander is het de asociale AI rijder of de vreemde penalties.

100% race, tja.. blijft hetzelfde als 2 x 50% zo ongeveer, qua tijdsduur zeg maar.
Misschien 100% race doen voor seizoen 4, als we getraind zijn.
Wat Abib aanhaalt bij 100% race begrijp ik, bijvoorbeeld toch op TS te blijven en dan solo te gaan racen in CariΓ©rre of My Team.

Verder de regels die we nu hanteren blijven houden, speelplezier wordt vanzelf beter als we beter racen en baanbeheersing hebben, AI kan op 50 bijvoorbeeld.

Maar voor seizoen 3 zeg ik wel dat ik niet meer opzij ga omdat 1 van de andere onder ons, langs wilt.
Niet dat ik met alle risico's het gat dicht ga gooien om te voorkomen dat ik ingehaald kan worden, dat is onsportief.
Pas als ik een blauwe vlag krijg, laat ik diegene langszij.

Het is gewoon stevig balen als het racen niet lekker gaat en je er uit ligt, maar toegegeven het samenzijn op TS is gezellig.
Dat zal bij een 100% een stuk minder fijn zijn. Dus ook seizoen 3, 2x 50% races houden voor meer afwisseling.
Meekijken/-helpen of informatie voorzien kan leerzaam zijn, maar soms is het gewoon vanwege frustratie uit de race te liggen minder leuk.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 14/01/2021 1:28 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

@leto-the-mandorine "Maar voor seizoen 3 zeg ik wel dat ik niet meer opzij ga omdat 1 van de andere onder ons, langs wilt.
Niet dat ik met alle risico's het gat dicht ga gooien om te voorkomen dat ik ingehaald kan worden, dat is onsportief."

Als je voor positie vecht, hoef je voor niemand uit de weg, ook niet voor mij als jij bv 7e bent en ik 8e, ik moet jou inhalen (wel veilig). We moeten wel gevechten proberen eerlijk te houden, dwz je kan als je wilt 6x heen en weer op de baan om iemand te blokkeren, maar dat gaat geheid in tranen eindigen. Verdedigen van positie is ok, maar het moet natuurlijk niet ten kosten gaan van de vechtenden onderling. Race incidenten kunnen gebeuren uiteraard, maar laten in gevechten gewoon goed opletten, laat de ruimte in een bocht als je weet dat iemand uit je spiegel is, dan zit ie waarschijnlijk naast je ook al zie je hem niet, insturen kan botsen worden.

In het geval van op een ronde gezet worden, hoef jij echt niet de grindbak in, het gras op, de muur in oid. Als je weet dat degene die achter je zit jou op een ronde gaat zetten, zoek een stukje uit waar je even van je gas af kan, zodat het je niet teveel tijd kost. Let hierbij wel op de blauwe vlaggen, blijf je te lang in de weg rijden onder blauw, word je gediskwalificeerd of een fixe tijdstraf. Meestal melden degene die een ander willen inhalen om ze op een ronde te zetten wel dat ze eraan komen en dan kan je meteen kijken waar je even van het gas af kan. Het moet niet zo zijn dat diegene jou moet inhalen alsof het een gevecht is, dat is niet de bedoeling en krijg je ongelukken van. Vlak voor een bocht afremmen om aan de kant te gaan is ook niet ideaal, goed voorbeeld is Oostenrijk met Necro en Sytes, waarbij Sytes Necro aantikte.

In het kort:

- In een gevecht, verdedig, maar hou het netjes en de boel heel!

- Word je op een ronde gezet, ga gewoon van je gas af daar waar het kan.

This post was modified 3 years ago by Dashea
ReplyQuote
Topic starter Posted : 14/01/2021 4:18 pm
Leto reacted