Forum

Notifications
Clear all

Victoria II

Page 3 / 3
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Tijdens mijn dagelijkse portie Youtube kijken kwam het kanaal tegen van:ย CallMeEzekiel

Hij maakt zeer toegankelijk tutorial video's met een vleugje humor. Soms gaat hij wat snel in de uitleg maar het is goed te doen.

Hij heeft - HOW TO PLAY gemaakt van : Victoria II - een Paradox game die we nooit echt gespeeld hebben misschien helpt deze HOW TO om het eens te spelen - solo of met de groep. Enjoy !

ย 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/02/2020 6:00 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Een volledige Victoria 2 campaign zit er op (1836 - 1936) begonnen als Belgiรซ - een leuk starters landje in een uitdagende positie in de geschiedenis :).

Deel van Afrika gekoloniseerd als "Belgian Africa" net boven Zuid Afrika. Lang als Great Power (positie 1 t/m 8 ) gespeeld met een leuke Sphere of Influence maar de Great War ( begon erg laat 1918 ) gooide aardige wat roet in het belgische eten. Frankrijk en Duitsland vochten samen i.p.v. tegen elkaar dat was wel komisch met als resultaat dat ik op een gegeven moment communistisch Belgiรซ was :o.

Daarna had ik nog herrie in de tent wat resulteerde dat Vlaanderen zich af scheiden dus was ik 50% land kwijt. Vele pogingen om Vlaanderen (die een alliantie had met Duitsland) weer in te nemen mislukte helaas.

Met als eind resultaat:

Nr 46 :).

Conclusie: leuke game ๐Ÿ™‚ nu duimen voor Victoria 3.

ย 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/07/2020 11:56 pm
Page 3 / 3