Forum

[F1] Vele wegen lei...
 
Notifications
Clear all

[F1] Vele wegen leiden naar Rome

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Op tweakers staan zeer exotische manieren om F1 te kijken en geitenpaadjes om F1Pro TV abbo voor €95,-

Omdat ik de creatieve manieren kan waarderen heb ik ze even hieronder opgesomd.

Hier wat opties (LET OP: eigen risco en garantie tot aan de voordeur)

VPN aanzetten en bestellen (als buitenlander). Vervolgens lekker kijken.
Zelf heb ik momenteel een F1 TV Pro abonnement (al lopend voor meerdere jaren) die gewoon is verlengt voor 65 euro.
Ik heb er 0 begrip voor dat ze nu richting Viaplay een Gesture doen omdat die het niet kunnen bolwerken. Viaplay heeft een exorbitant hoog bod gedaan en zichzelf in de voet geschoten. Waarom moet iedereen behalve hun daarvoor bloeden?
India is ~33€/jaar
1. Apple account aanmaken met land India.
2. ITunes giftcard van 3000 rupee kopen en op de AppleID zetten.
3. iOS F1TV app openen en abbo afsluiten.
Zelf ben ik hier niet helemaal voor, maar wat F1TV (met & door) Viaplay doet is gewoon puur klanten ‘naaien’. Zo voelt het althans.
Je kan dan de hele juridische rompeslomp gaan bekijken wat wel en niet mag. (Beiden kanten op!) Maargoed, wat ik hierboven opnoem is allemaal ‘los’ van elkaar doen niks illigaals aan. En men kijkt geen illigale streams. Het is hooguit een paar ToS breken. Maar wel hoop ik dat er genoeg naar neigen, want het is gewoon belachelijk nu.

Voor android users iets omslachtiger (Revolut, Bluestacks 5, VPN) maar kan als volgt:
1. Revolut account aanmaken en geld overmaken op je Revolut rekening
2. Bluestacks 5 installeren op een windows laptop
3. VPN op laptop inschakelen met als locatie India (bv. Delphi Delhi)
4. Bluestacks 5 opstarten en een nieuw Google-Account met een willekeurig adres uit Delphi India
4a. Je kan een Nederlands telnr. opgeven om je account te verifiëren
5. In de Google Play Store de virtuele creditcard van Revolut koppelen
6. VPN uitschakelen
7. F1TV app installeren, account aanmaken en verifiëren
8. F1TV app toont de tarieven in Indiase roepees (want indiase google account)
9. VIa de F1TV app betalen door Google Pay
10. Revolut zal hoogstwaarschijnlijk de transactie blokkeren. Je kunt in de Revolut app je kaart deblokkeren.
11. Opnieuw de betalingsprocedure in F1TV doorlopen en de betaling wordt nu wel geaccepteerd.

NB. je hoeft niet perse Bluestacks 5 te gebruiken je kan ook een (oud) android smartphone gebruiken. Wel eentje waarop je een google account kunt aanmaken en VPN kan opzetten.

Zolang jij een Apple ID aanmaakt voor bijvoorbeeld de Portugese Apple Store, wat gewoon toegestaan is volgens de regels van F1TV, heb je geen VPN nodig om een abonnement af te sluiten. Dat kan inderdaad ook niet eens. Zolang jouw telefoon maar een een Portugese Apple ID heeft is die VPN helemaal niet meer relevant. Je krijgt dan simpelweg de Portugese prijs te zien in de F1TV app.

Een jaarabonnement afsluiten op F1 TV Pro kan echter niet meer.

Via een omweggetje kan dit wel degelijk. Als je eerst F1 Access koopt (3 euro) kun je daarna een upgrade doen naar Pro en die tevens voor 1 jaar afsluiten en ook nog eens tegen een gunstiger tarief van zo'n 93 euro.

Wellicht ook handig om forumtopic: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen even te linken.

Snel nog even een jaar abnonoment afgesloten via appstore. Misschien handig voor personen die ook beschikken over iPhone/iPad etc.

1. Open de F1 TV Pro-app.
2. Sluit via je Apple-account een abonnement af voor F1 TV Access voor € 3,99.
(Je kunt deze stap overslaan als je ooit eerder via je Apple-account een F1 TV-abonnement hebt afgesloten.)

3. Open nadat je abonnement is bevestigd de Instellingen-app.
Navigeer in Instellingen naar ‘[Je naam]>Abonnementen>F1 TV>Bekijk alle abonnementen’.

4. Selecteer hier ‘F1 TV Pro annual’ (dus niet ‘FT’ of ‘Intro’) voor € 94,99 en bevestig de aankoop.

Bron: https://tweakers.net/nieuws/218928/f1-zender-viaplay-schrijft-opnieuw-rode-cijfers-en-zegt-maatregelen-te-nemen.html

 

 

Quote
Topic starter Posted : 23/02/2024 8:44 am