Forum

Flash Forward bij V...
 
Notifications
Clear all

Flash Forward bij Veronica

Page 1 / 2
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

http://abc.go.com/shows/flash-forward

FlashForward is een Amerikaanse sciencefiction-televisieserie, voor het eerst uitgezonden op het Amerikaanse tv-station ABC op 24 september 2009. Het is gebaseerd op het boek Flashforward uit 1999 van Canadees science fiction schrijver Robert J. Sawyer.

Plot

Een mysterieuze gebeurtenis zorgt ervoor dat iedereen op de planeet aarde tegelijkertijd het bewustzijn verliest gedurende precies 137 seconden. Gedurende deze black-out heeft iedereen een visioen over wat er met hen zal gebeuren over ongeveer 6 maanden, een globale Flashforward.

Een team van FBI agenten uit Los Angeles, geleid door Stanford Wedeck (Vance) en aangevoerd door Mark Benford (Fiennes), beginnen te onderzoeken wat er is gebeurd en of dit in de toekomst weer zal kunnen voorkomen. Benford heeft tijdens zijn visioen een deel van de uitkomst van het onderzoek gezien, en kan daarom het team in de goede richting sturen. Hij en zijn team gebruiken de aanwijzingen uit zijn visioen voor hun huidige onderzoek.

Het team onderzoekt een aantal gebeurtenissen gerelateerd aan de flashforward, waaronder β€œverdachte 0”; de enige persoon die niet het bewustzijn verloor. Tevens komen ze oog in oog te staan met de sinistere "D. Gibbons". Ondertussen gaan de dingen die de mensen hebben gezien in hun visioen steeds meer hun dagelijkse leven bepalen.

Nieuwe spannende hitserie Flash Forward bij Veronica
Wereldwijde black-out zorgt voor onheilspellende blik in de toekomst

Veronica komt in juli met Flash Forward. In deze nieuwe spannende hitserie verliest iedereen op aarde op hetzelfde moment precies 137 seconden het bewustzijn. Al snel blijkt dat iedereen gedurende die periode een flits heeft gezien van wat er over zes maanden met hen zal gebeuren. Een team van FBI-agenten uit Los Angeles onderzoekt wat er is gebeurd en komt als snel tot schokkende ontdekkingen. Flash Forward is gebaseerd op het gelijknamige boek van Robert J. Sawyer en bedacht door Brannon Braga en David S. Goyer, die ook verantwoordelijk zijn voor de successeries 24 en Star Trek: Enterprise en de film The Dark Knight. Vanaf donderdag 1 juli om 20.30 uur zijn dubbele afleveringen van Flash Forward bij Veronica te zien.

Wat zou jij doen als je een glimp van je toekomst zou zien? Zou je het accepteren en er naartoe leven of zou je er juist alles aan doen om het lot te veranderen? Wanneer in Flash Forward blijkt dat iedereen zijn of haar toekomst heeft gezien, zorgt dit voor veel verwarring over de hele wereld. Vrouwen zien dat ze hoogzwanger zijn of ineens een andere partner hebben, maar er zijn ook mensen die helemaal geen visioen hebben gehad en dus misschien wel dood zijn over zes maanden.

FBI-agent Mark Banford ziet tijdens zijn visioen een deel van de uitkomst van het onderzoek over de black-out. Met behulp van deze informatie probeert hij erachter te komen wat er gebeurd is en of een nieuwe black-out voorkomen kan worden. Al snel blijkt dat er iets heel erg mis is en dat niet iedereen een black-out heeft gehad. Banford ontdekt dat zijn leven en dat van de mensen om hem heen ernstig in gevaar is. Ondertussen bepalen de visioenen die de mensen hebben gezien steeds meer hun dagelijkse leven, voor de een gunstiger dan voor de ander.

Flash Forward is geschreven door David S. Goyer (The Dark Knight, Blade: The Series) en Brannon Braga (24, Star Trek: Enterprise) en heeft een sterke cast bestaande uit onder andere Joseph Fiennes (Shakespeare in Love), John Cho (American Pie, Star Trek, Ugly Betty), Courtney B. Vance (Law & Order: Criminal Intent), Sonya Walger (Lost, Terminator: The Sarah Connor Chronicles), Jack Davenport (Coupling, Pirates of the Caribbean), Dominic Monaghan (Lost, X-Men Origins: Wolverine, The Lord of the Rings) en anderen.

Flash Forward: vanaf donderdag 1 juli om 20.30 uur.

Quote
Topic starter Posted : 14/06/2010 1:11 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik ben inmiddels alvast begonnen met kijken, ik kan niet tot 1 juli wachten, laat staan 1 aflevering per week kijken met zooitje reclame er doorheen.

Ik heb 3 afleveringen gezien, en ik moet toegeven dat het verhaal me wel boeit. Ik vind het interessant om er achter te komen wat die blackout veroorzaakt heeft, alsmede wat er allemaal gaat gebeuren. Je volgt in grote lijnen (de 3 afleveringen die ik nu gezien heb) het verhaal van wat er gebeurd is, wie wat voor visioen gezien heb en hoe ze ermee omgaan. Ondertussen leid de FBI hun onderzoek en vallen er steeds meer puzzelstukjes in de visioen van Mark Benfort (die een visioen had over het onderzoek van de blackout, maar dan 6 maanden later).

Het is zeker een aanrader wil je een aardige "mysterieuze" serie gaan (willen) volgen.
Kan je niet wachten op Veronica? Dan kan ik je vast vertellen dat er voor zover ik weet, geen dvd's zijn met de complete serie erop. Wel kan je Xvid afleveringen vinden in HD kwaliteit opgenomen van ABC.

Seizoen 1 kent 22 afleveringen, en is onlangs geΓ«indigd in Amerika, ik heb vooralsnog geen idee of er een seizoen 2 komt, aangezien ik niet op de officiΓ«le site ga kijken, i.v.m. spoilers.

Mijn conclusie zo ver: Aanrader!

ReplyQuote
Topic starter Posted : 14/06/2010 1:20 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ah nice ik ben wel weer toe aan een nieuwe serie! Zal eens wat downloaden.

ReplyQuote
Posted : 14/06/2010 1:50 pm
Koelikeyou
(@koelikeyou)
Eminent Member

Lijkt me een erg gave serie!!!

ReplyQuote
Posted : 14/06/2010 2:01 pm
Lantern reacted
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Zo, ik zit alweer bij aflevering 18, ik vind het echt een goeie serie! ;D

Btw, voor de mensen die hem zoeken, je heb een aflevering die episode 11-12 heet en een aparte episode 12, neem ze alle 2, want die aparte 12 is niet de 12 in de 11-12 versie. 11-12 is een dubbele aflevering, maar de word als 1 gezien, daarom gaat ie daarna verder bij 12 ipv 13.

Volg je het nog? Tis simpel hoor πŸ™‚

Er zitten diversen acteurs uit Battlestar Galactica die een (bij)rol hebben in de serie, maar ook uit Lost. Best leuk ::)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 16/06/2010 2:12 pm
Koelikeyou
(@koelikeyou)
Eminent Member

Oh handig om te weten!!! πŸ™‚
Ik ga downloaden, ben erg benieuwd... ;D

ReplyQuote
Posted : 17/06/2010 12:51 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik ga zo beginnen aan aflevering 19 ::) Nog 4 en dan ben ik klaar ;D

ReplyQuote
Topic starter Posted : 17/06/2010 11:17 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

23 afleveringen in 3,5 dag, das zelfs voor mij een record hahahaha.

Ik ga geen spoilers doen, ik wens jullie wel veel kijkplezier als jullie deze serie gaan volgen.
We spreken elkaar wel later denk ik in een spoiler topic πŸ™‚

Ik wacht ondertussen op seizoen 2 ::)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 17/06/2010 1:30 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Hmmzz zelfs me vader had het over deze serie dus ik moet hem echt snel downloaden !

ReplyQuote
Posted : 02/07/2010 12:29 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

Begonnen aan dit serie, omdat wij niks meer te doen na LOST en FRINGE.

Zeker boeiend serie, vanavond S1E7 kijken.

ReplyQuote
Posted : 07/07/2010 1:32 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

... een hele gave serie ! - thx dash voor de tip ! De serie pakt je gelijk bij aflevering 1 en laat je dan niet meer los πŸ™‚ Ik heb nu tot en met aflevering 4 gezien. Ik heb het hele seizoen gedownload dus ik kan nog even voorruit.

Jammer dat er geen 2e seizoen komt πŸ™ grrr
Op 3 december 2009 is ABC abrupt gestopt met de uitzending tot 4 maart 2010. Reden voor de stop zou zijn om niet te hoeven concurreren met de Olympische Winterspelen 2010. De overige 14 afleveringen van het seizoen 2009 - 2010 zouden zo onafgebroken kunnen worden uitgezonden. FlashForward zal nu terugkeren op 18 maart 2010 met een 2 uur durende opening en zal het seizoen afsluiten met een twee uur durende finale op 27 mei 2010.

FlashForward is in Nederland bij Veronica in dubbele afleveringen te zien zijn vanaf 1 juli 2010 en is in BelgiΓ« te zien sinds 4 oktober 2009 op het Franstalige BeTV en sinds 14 januari 2010 op Prime.

ABC besloot om de reeks niet te verlengen voor een 2e seizoen.

Wat ik er ook zeer goed aan vindt is dat er goeie muziek in gebruikt wordt.

ReplyQuote
Posted : 19/07/2010 1:02 am
Koelikeyou
(@koelikeyou)
Eminent Member

Zeer coole serie ja!!! Jammer dat er geen seizoen 2 komt πŸ™

ReplyQuote
Posted : 22/07/2010 6:58 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Misschien is er een kleine beetje hoop voor Flash Forward !
There are credible sources who state that serious negotiations underway between ABC and other major US networks about the future of FlashForward. Please don't give up hope yet! πŸ™‚

preventthebackout(dot)com is a fan website that has frequent updates and reliable information. Here's a very encouraging quote:

"We have some encouraging news about the future of our show. According to a source, big networks in the US are taking a good look at FlashForward and seriously considering picking it up. We don’t know which networks are showing interest in the show, but as soon as we find out, we will let you all know.

This is huge! This is exactly what we’ve been working toward. This is happening because of your letters, emails, phone calls, and the huge amount of media attention from the June 10th blackouts. And let’s not forget the press kits that have been sent to several networks. Your efforts are getting a lot of attention, so now is the time to really make a huge push for FlashForward. Let’s keep up the good work and keep sending letters AND emails to the executives and get them to greenlight a second season of FlashForward.

Special thanks to all of the fans outside of the US who have helped make FlashForward a global hit. The show is still airing in several countries and doing very, very well. So please keep watching and spreading the word about FlashForward! ABC is still watching the numbers in countries that are just now airing the show.now is the time to really make a huge push for FlashForward. Let’s keep up the good work and keep sending letters AND emails to the executives and get them to greenlight a second season of FlashForward."

Hope this helps πŸ™‚

Flash Forward gaat gewoon door want dat zag ik in mijn Flash Forward πŸ˜‰

ReplyQuote
Posted : 25/07/2010 7:34 pm
Koelikeyou
(@koelikeyou)
Eminent Member

Ik zeg spamen die lui!! ;D

ReplyQuote
Posted : 26/07/2010 12:23 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

In mijn flash forward at ik taart met Imoan ;D

ReplyQuote
Topic starter Posted : 26/07/2010 9:28 am
Page 1 / 2