Forum

SWG in Linux (Woute...
 
Notifications
Clear all

SWG in Linux (Wouter)

Page 1 / 3
 Imia
(@imia)
Noble Member

Hoi, dit is even Wouter via Imia's login. (Ben mijn login kwijt, het forum kent mijn mail adres niet dus geen password reset ofzo, en ik krijg forbidden als ik create new account doe...)

Ik heb net Wine geinstalleerd onder Ubuntu, en geprobeerd de installer van Sony's site te runnen (onder blok "Need to reinstall SWG?"), en vanuit mijn originele CDs. Bij Sony's reinstaller blijft ie hangen bij "PROCESSING" en verdwijnt weer zonder enige vooruitgant. Bij de setup met originele CD's weet Launchpad mij te vertellen dat er een network timeout is.

Nou heb ik de launchpad wel kunnen upgraden, maar hij wil mij niet inloggen vanwege network timeout.

Is hier iemand die hier wat meer over weet?

Quote
Topic starter Posted : 08/02/2010 2:07 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gebruik dit voor Linux:

http://www.codeweavers.com/products/cxlinux/

Ik heb zelf een MacBook en Mac OS X draait het zeer goed maar dan wel met Crossover voor Mac

ReplyQuote
Posted : 08/02/2010 2:24 pm
(@eimia)
Eminent Member

Ah heb mijn eigen account weer... Ofzo...

Hm, kan het niet gratis? 😛 Ik krijg de launchpad wel in Wine, en volgens de app database op de wine-hq site werkt SWG goed met Wine...

ReplyQuote
Posted : 08/02/2010 2:28 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Crossover is gebaseerd op Wine en je kan zo een trial downloaden

ReplyQuote
Posted : 08/02/2010 3:07 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Via crossover heb ik ervaring. Het werkte bij mij redelijk op mijn laptop - hoewel mijn dual screen opzet wat buggy was (full screen was een gedeeltelijk scherm zonder window controls).

Mijn ervaring met Wine en SWG op mijn PC is dat het gefreubel is. Ben er niet voldoende ingedoken. Staat er op de Wine project site geen Howto over het aan de praat krijgen van SWG?

ReplyQuote
Posted : 09/02/2010 12:12 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

tipje: http://tweakers.net/meuktracker/22466/wine-1138.html
Vrijdag is er een nieuwe ontwikkelbuild van Wine uitgebracht. Wine is een opensource-implementatie van de Windows-api. Dit maakt het mogelijk om DOS- en Windows-programma's op onder andere Linux, FreeBSD en Mac OS X te draaien. Aan Wine wordt door een grote groep ontwikkelaars bijgedragen, vandaar dat gekozen is om elke twee weken een nieuwe build de deur uit te doen, in plaats van te wachten tot er een aantal nieuwe functies klaar zijn. De database met applicaties die onder Wine werken, al dan niet met behulp van enkele kleine aanpassingen, bevat op het moment van schrijven 13.690 titels, 110 meer dan versie 1.1.37. Hieronder is te vinden wat er in deze release allemaal veranderd en verbeterd is:

ReplyQuote
Posted : 09/02/2010 3:29 pm
(@eimia)
Eminent Member

Volgens de AppDB op wine-hq werkt SWG gewoon goed vanaf versie 1.1.33. Ik heb 1.1.37 geinstalleerd via apt, via de repository van Wine zelf ( http://www.winehq.org/download/deb ). Wine werkt aardig goed, setup werkt goed enzo. Alleen als ik inlog komt hij niet verder. Ik denk dat er iets mis is met de UDP pakketten onder Linux (ander formaat ofzo) waardoor de Windows software er niet goed mee kan werken?

Ik probeer in ieder geval CrossOver, en kijk wat er daar anders is (als het werkt i.i.g.)

-edit-
Waarom UDP? Ik heb even nagekeken op allerlei sites hoe de inlogprocedure in SWG werkt, en die sites wisten me te vertellen over welke protocol en welke poorten dingen gaan. UDP poorten heb ik niet goed kunnen testen, die kun je niet telnetten. Maar wellicht dat daar het probleem ergens is...? Anyway, CrossOver dus...

ReplyQuote
Posted : 09/02/2010 4:06 pm
(@eimia)
Eminent Member

OK, heb CrossOver geinstalleerd, en SWG installer van de SWG site geprobeerd.

Na de installatie gaf hij zelfde kuren als eerst, maar de login scheen wel te werken. De kuren zijn: geen volgende windows meer kunnen maken. Als ik op Accept agreement heb geklikt, stopt ie gewoon. Klik ik weer op SWG icoon, gaat ie wel door naar login. Log ik in, doet ie progress... gaat dat venster weg, en gaat ie niet meer verder. Klik ik weer op SWG icoon, krijg ik wel iets maar dat venster gaat gelijk weer weg dus weet niet wat het was. En zo blijft het maar doorgaan...

Heeft iemand dit wel es gehad?

ReplyQuote
Posted : 09/02/2010 4:32 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Met de UDP pakketten zal niets mis zijn, want dan zou er wel meer niet werken onder Wine 😉

Wat kan, is dat de firewall UDP verkeer tegen houdt doordat je van applicatie wisselt (van de launcher naar de game) en daardoor terugkomend verkeer vanaf de server tegen een dichte poort aanbotst, of zels dat het uitgaande verkeer niet toegestaan is. Dit zou echter in de Howto uitgebreid belicht moeten worden. Met een beetje studeren moet je er wel uitkomen wat Crossover anders doet dan Wine zoals je het nu geinstalleerd hebt.

Misschien met een schone bottle beginnen?

Ik hoor graag hoe je het aan de praat krijgt.

ReplyQuote
Posted : 09/02/2010 4:37 pm
(@eimia)
Eminent Member

Het was mijn 1e CrossOver installatie, dus bottle was hartstikke schoon 😉

Ik zal es proberen de kabel rechtstreeks in mijn computer te steken zonder tussenkomst van mijn eigen router. Dan nog zit er nog wel een router tussen, namelijk die van dit gebouwenblok want ik deel het internet met andere bewoners in dit gebouw... En daar kan ik niet bij helaas...

Wordt vervolgd.

ReplyQuote
Posted : 09/02/2010 4:49 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Dubbele NAT is inderdaad een potentiele bottleneck....
Ik zat zelf meer te denken aan de firewall in Linux als blokkerende instantie. Ik weet niet uit het blote hoofd hoe wine/crossover netwerk verkeer afhandelt. Gebruikt deze een virtuele interface of de standaard eth0?

ReplyQuote
Posted : 09/02/2010 4:55 pm
(@eimia)
Eminent Member

Ik zie hier geen virtuele interfaces verschijnen, dus gewoon standaard eth0 lijkt me. Ik zie ook niet echt instellingen opties enzo voor het netwerk.

Ik draai zelf geen firewall hier. Yup iptables -L toont dat alles op ACCEPT staat. Dus kan aan dubbel NAT liggen. Ik ga ff herkabelen hier 🙂 Brb.

ReplyQuote
Posted : 09/02/2010 5:13 pm
(@eimia)
Eminent Member

OK, heb kabel direct in mijn PC gestopt en via mijn Wine 1.1.37 installatie, als ook via mijn CrossOver installatie geprobeerd te installeren.

Beide zelfde resultaten. Login gaat nu wel goed door, maar op de een of andere manier wil de engine niet verdere vensters gaan tekenen en stopt het ermee. Nu ben ik zo ver dat hij de venster maar heel even toont en daarna weer stopt, en ik kon niet goed zien wat voor venster het was...

Guess it doesn't work on Ubuntu at all... 🙁

ReplyQuote
Posted : 09/02/2010 5:44 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

LaunchPad.exe" --game SWG

misschien doet ie wel, maar wel vervelend dat je niks kan zien..
toch te maken met browser engine.. als ik goed heb, zit er geen browser in wine / crossover dat je eerst moet installeren?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/02/2010 6:09 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Page 1 / 3