EA heeft Star Wars-game waar Visceral Games aan werkte geschrapt

Electronic Arts heeft de ontwikkeling van de Star Wars-game die EA Vancouver had overgenomen van het vorig jaar gesloten Visceral Games stopgezet. Dat blijkt uit uitlatingen van Uncharted-bedenker Amy Hennig

Hennig onthulde tegen Eurogamer dat EA de Star Wars-game in de ijskast heeft gezet en dat EA Vancouver inmiddels aan een geheel andere openwereldgame werkt, waar ze verder niks over verklapt. Hennig werkte bij EA Vancouver aan het Star Wars-spel, om er een game in de lijn van Uncharted van te maken, terwijl er volgens haar ook parallellen te trekken waren met Star Wars 1313, het geschrapte spel van het in 2013 door Disney gesloten LucasArts.

De gamedirector blijkt al sinds januari niet meer bij EA te werken en bezig te zijn met het oprichten van een kleine studio van maximaal vijftien man, die zich onder andere op vr-games gaat richten. De Star Wars-game waar Hennig aan werkte, was aanvankelijk een project van Visceral Games. Toen EA die studio vorig jaar oktober sloot, leek het lot van het spel bezegeld, maar EA bleek het project voort te zetten, maar dan bij een eigen EA-studio. Het spel was op de Frostbite-engine gebaseerd en het ging om een een verhalende singleplayer adventuregame, die zich afspeelt in het Star Wars-universum.

bron: tweakers.net

Lantern

Lantern